Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Test graniczny Valvtronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze mi ktos powiedziec dokladnie jak przeprowadzic pełen test VVT w INPA bo naciskam dalej i raz obróci w całym zakresie walkiem i dalej cisza, trzeba czekać chwile czy naciskać dalej czy co ?

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg


Opublikowano (edytowane)

Przy robieniu adaptacji powinien się wysunąć do pozycji skrajnej i wrócić do pozycji zerowej.

 

Masz jakieś błędy z valvetronica? 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Po usunięciu adaptacji pokazał sie 2A38 tylko raz potem jak ustawialem skrajne położenie w ISTA i bylo słychać ze chodzi normalnie bez oporu juz nie wrócił. Tylko jak robiłem ta adaptacje zaczynało działać tylko po kliknięciu "Dalej" a tak nic sie nie działo, bo widzialem filmiki ze powinno to trwac ok 15min , a droga sprawa ja to robie na kablu K-dcan a to chyba tez ma wpływ na to ? Czy sie myle. 

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
3 minuty temu, pinokio177 napisał(a):

Po usunięciu adaptacji pokazał sie 2A38 tylko raz potem jak ustawialem skrajne położenie w ISTA i bylo słychać ze chodzi normalnie bez oporu juz nie wrócił. Tylko jak robiłem ta adaptacje zaczynało działać tylko po kliknięciu "Dalej" a tak nic sie nie działo, bo widzialem filmiki ze powinno to trwac ok 15min , a droga sprawa ja to robie na kablu K-dcan a to chyba tez ma wpływ na to ? Czy sie myle. 

Jak valvetronic działa to nie rób adaptacji.

Na zapłonie ,tylko nie odpalaj auta ,wciśnij pedał gazu do podłogi i trzymaj kilkanaście sekund.Silniczek powinien się ustawić ,jak przejedziesz parę kilometrów adaptacja sama się zrobi ,skasuj błąd i będzie ok.

Opublikowano

Ostatnio zauważyłem ze na ciepłym silniku jak gwałtownie dodam gazu to zdlawi sie na moment i wchodzi na obroty . Na zimnym silniku nic takiego nie występuje. I myslalem ze moze sprawdze czy to nie VVT 

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
26 minut temu, pinokio177 napisał(a):

Ostatnio zauważyłem ze na ciepłym silniku jak gwałtownie dodam gazu to zdlawi sie na moment i wchodzi na obroty . Na zimnym silniku nic takiego nie występuje. I myslalem ze moze sprawdze czy to nie VVT 

Lewe powietrze ,jak masz orginalny filtr to tam jest na rurze karbowanej taka komora od spodu rury i ona pęka przez co za dużo powietrza łapie.

Możesz też mieć słabe cewki i świece. 

Opublikowano

Cewki zmieniałem w sierpniu 23r , a świece zaraz po tym jak kupiłem ale jakie to nie mam pojęcia bo to kuzyn w u siebie w warsztacie robil mi razem ze zmianą pokrywy zaworów. Zamówiłem takie niby takie zaleca BMW 

Screenshot_20250530105014~2.png

Screenshot_20250530104516.png

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Te same świece też mam 

No ok to w takim razie zobacz na ten dolot ,zdejmij obejmę przy przepustnicy i wyjmij całą rurę i zobacz czy ta puszka akumulująca nie jest pęknięta.

Opublikowano

A powiedz mi bo po skasowaniu adaptacji jak chodzi na przepustnicy to nic takiego sie nie dzieje i normalnie się wkręca na obroty

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
12 minut temu, pinokio177 napisał(a):

A powiedz mi bo po skasowaniu adaptacji jak chodzi na przepustnicy to nic takiego sie nie dzieje i normalnie się wkręca na obroty

A to może niedomagać któryś zawór vanos ,wyjmij je i do myjki ultradźwiękowej ,może pomoże.

Szczerze to jeszcze z takim przypadkiem w N się nie spotkałem.

Ty masz n52 czy n53 ? 

 

Opublikowano

N52N 272KM ten z czarną pokrywa. Na dniach będę wymieniał rozrusznik bo leży juz chyba ze 4 miesiące nowy a nie mam kiedy sie za niego zabrać, i przejrze caly dolot sprawdzę Disy i moze test szczelności i cała puszke przewody . Bo zastanawiające jest wlasnie to ze na przepustnicy chodzi normalnie a jak VVT steruje dolotem to się dławi. Zawory Vanos kupowałem nowe nie OEM ale tez nie najtańsze nie pamiętam jakiej firmy. Ale jak oglądałem auto przed kupnem i podłączałem pod kompa to wywalało błąd od Vanosa dolotowego i po zamianie miejscami na wydechowy dlatego wymieniłem oba , i od tamtej pory juz więcej od Vanosa żaden błąd sie nie pojawił. A widziałem gdzieś na necie filmik jak gość pokazywał ze na zimnym silniku VVT pracowało normalnie a po podgrzaniu opalarka zaczynał świrować i niby działał ale nie do końca. A u mnie jest juz najechane 300k a wątpię że był zmieniany , a one tez nie wytrzymują jakis dużych przebiegów. A zamienniki nie wchodzą w gre

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Hmm,do disy możesz zobaczyć ale w nich klapki się nie łamią,jedynie może się blokować ale wtedy by wywaliło ci błąd. 

Najlepiej ją wyjąć i na podpiętej wtyczce zrobić test disy.

Opublikowano (edytowane)

@pioteror13Podlaczalem teraz auto i pyatanie jaka powinna byc wlasciwa wartosc ciśnienia w dolocie z zamkniętym korkiem oleju jest ok 50 a z otwartym 30 

Screenshot_20250530214445.png

IMG_20250530_213846.jpg

IMG_20250530_213826.jpg

 

Znalazlem coś takiego "Prawidłowe ciśnienie doładowania w silniku BMW N52 waha się w granicach 0,4-0,5 bara. Wartości te mogą się różnić w zależności od konkretnego modelu i wersji silnika, ale generalnie oscylują w tym zakresie. 

Elaboracja:

Silnik N52, mimo że nie jest silnikiem turbodoładowanym, posiada system Valvetronic, który reguluje ilość zasysanego powietrza. Dlatego też, mimo braku turbosprężarki, w układzie dolotowym występuje pewne podciśnienie, które jest związane z pracą tego systemu. Różnice w wartościach ciśnienia mogą wynikać z takich czynników jak: 

Model i wersja silnika:

Różne modele BMW z silnikiem N52 mogą mieć nieco inne parametry pracy, co może wpływać na ciśnienie w dolocie.

Stan techniczny silnika:

Zużycie elementów silnika, takich jak uszczelki czy zawory, może wpływać na ciśnienie w dolocie.

Warunki pracy:

Temperatura, wysokość nad poziomem morza i inne czynniki mogą mieć wpływ na ciśnienie w dolocie.

W przypadku problemów z ciśnieniem w dolocie, np. zbyt niskim lub zbyt wysokim, warto sprawdzić stan następujących elementów: 

Uszczelki w układzie dolotowym: Uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki kolektora dolotowego, uszczelki przepustnicy.

Zawory i układ Valvetronic: Sprawność zaworów, stan mechanizmu Valvetronic.

Pompa paliwa i wtryskiwacze: Nieprawidłowe działanie tych elementów może wpływać na ciśnienie w dolocie. 

 

Jak miałem podłączony komp przy gwałtownym dodaniu gazu jak sie zadlawil ciśnienie spadło do 26 a przy stopniowym utrzymywało sie w granicy 50

Edytowane przez pinokio177

Bylo E36 320i Coupe

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, pinokio177 napisał(a):

@pioteror13Podlaczalem teraz auto i pyatanie jaka powinna byc wlasciwa wartosc ciśnienia w dolocie z zamkniętym korkiem oleju jest ok 50 a z otwartym 30 

Screenshot_20250530214445.png

IMG_20250530_213846.jpg

IMG_20250530_213826.jpg

 

Znalazlem coś takiego "Prawidłowe ciśnienie doładowania w silniku BMW N52 waha się w granicach 0,4-0,5 bara. Wartości te mogą się różnić w zależności od konkretnego modelu i wersji silnika, ale generalnie oscylują w tym zakresie. 

Elaboracja:

Silnik N52, mimo że nie jest silnikiem turbodoładowanym, posiada system Valvetronic, który reguluje ilość zasysanego powietrza. Dlatego też, mimo braku turbosprężarki, w układzie dolotowym występuje pewne podciśnienie, które jest związane z pracą tego systemu. Różnice w wartościach ciśnienia mogą wynikać z takich czynników jak: 

Model i wersja silnika:

Różne modele BMW z silnikiem N52 mogą mieć nieco inne parametry pracy, co może wpływać na ciśnienie w dolocie.

Stan techniczny silnika:

Zużycie elementów silnika, takich jak uszczelki czy zawory, może wpływać na ciśnienie w dolocie.

Warunki pracy:

Temperatura, wysokość nad poziomem morza i inne czynniki mogą mieć wpływ na ciśnienie w dolocie.

W przypadku problemów z ciśnieniem w dolocie, np. zbyt niskim lub zbyt wysokim, warto sprawdzić stan następujących elementów: 

Uszczelki w układzie dolotowym: Uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki kolektora dolotowego, uszczelki przepustnicy.

Zawory i układ Valvetronic: Sprawność zaworów, stan mechanizmu Valvetronic.

Pompa paliwa i wtryskiwacze: Nieprawidłowe działanie tych elementów może wpływać na ciśnienie w dolocie. 

 

Jak miałem podłączony komp przy gwałtownym dodaniu gazu jak sie zadlawil ciśnienie spadło do 26 a przy stopniowym utrzymywało sie w granicy 50

Tak jak mówiłem sprawdź dokładnie dolot a najbardziej tą puszkę na dolocie. 

 

W n52 masz też odmę zintegrowaną z pokrywą to znaczy można ją przerobić na metalową ale najczęściej z racji tego że pokrywa jest stara to się urywa przy demontażu i tak wtedy pozostaje kupić tylko nową. 

Odma w sumie tu nie daje takiego efektu zamulania jedynie może bardziej olej sobie pić. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...