Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E60 M57N vs M57N2


chemik1980

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma seriami silników, to ze blok żeliwo (N) vs amelinium(N2) to wiem, ale co jeszcze i jak bardzo zepsuli N2 w stosunku do N, chociażby na przykładzie 3.0. Powodem założenia tematu jest to że korci mnie trochę kupić coś świeższego, ale czy sobie nie strzelę w kolano taką zmianą, bo dość dużo ogłoszeń jest uszkodzonym N2, czy na przykład profilaktyczna wymiana rozrządu może mnie ustrzec przed ew. usterką, czy to nie jedyny problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Blok:

Żeliwo - Aluminium

Wtryskiwacze:

Elektromagnetyczne - Piezo

To tak pokortce na przykładzie 3.0d. Wałki w głowicy też są inne zeliwo ma pełne, a Alu puste w środku. W zeliwe łańcuch rozrządu dłużej wytrzymuje, w Alu strzela szybciej. Jest jeszcze silnik w E60 525d lci też na Alu bloku pojemność 3.0, natomiast ma zwykle wtryskiwacze elektromagnetyczne jak zeliwo.

Silniki na zeliwie uznawane są za bardziej wytrzymałe, natomiast te na Alu bloku są równie dobre 😉 Nie to co N57. 

306d2 ma oznaczenie silnik żeliwny natomiast alu 306d3

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...