Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Holownik do lawety


chemik1980

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu rozglądam się za jakimś dobrym autem pod lawetę. Konkretnie chciałbym coś w miarę cywilizowanego, czyli prócz lawety latem kemping pociągnąć na urlop, czy też bez niczego na ogonie z cywilizowaną prędkością pogonić gdzieś dalej. Po wielu przemyśleniach moje typy to;

1. VW Touareg 7L, 3.0TDI

Chyba najlepiej oceniany przez wszystkich, super zawias, super napędy 3,5T na dyszlu. Ale z własnych obserwacji widzę że silniki 280-300tkm i osprzęt po kolei leci.

2. Mercedes ML W164, all V6CDI

Tu już mniej entuzjastycznie piszą, leci wszystko po kolei od 100tkm, kłopotliwy/skomplikowany zawias, nie wiem jak w kwestii rdzy, bo poprzednik gnił szybciej niż jechał.

3. BMW X5 E53, M57

Internety mówią że zawias delikatny, skrzynie też nie za szczególne do ciągłego targania przyczepy i widzę po ogłoszeniach że często się spotyka z uszkodzoną. Na plus to silniki M57, więc kozak.

4. VOLVO XC90 I, D5

Też chyba w miarę wypada i jakoś do Volvo mam sentyment miałem już ich naście, jak nie dzieścia, 850, S70, V70 I, V70 II, V70 II FL ale najwięcej 940 i jeszcze nigdy XC90. Tu wiem że skrzynie w polifcie są słabe, więc raczej przedlift i wg. mojego znajomego który jeździł takim, jest do dupy w prowadzeniu z dużymi przyczepami.

5. RANGE ROVER L322, TdV8

Tu najmniej info i opinii, bo najmniej popularny sprzęt, dość głośny w środku, ale ponoć zawias do ogarnięcia, silnik TdV8 jest spoko, nie wiem jak skrzynia, napędy przy częstym ciąganiu przyczepy...

Może Wy macie jakieś doświadczenia/pomysły/opinie/sugestie na temat wyżej wymienionych, a może macie jakieś inne typy. Zapraszam do dyskusji.

P.S.

Myślę nad jeszcze jednym rozwiązaniem, które niestety nie do końca spełnia moje założenia, ale gdzieś z tyłu głowy sie krząta. Movano/Master/NV400 w wersji Mixto...

Edytowane przez chemik1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ja bym wybrał BMW X5 E70 z M57 czyli w wersji przedliftowej.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DracoBlue napisał(a):

Ja bym wybrał BMW X5 E70 z M57 czyli w wersji przedliftowej.

A dlaczego? Podaj jakieś argumenty które mogą mnie przekonać.😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jest nowszy z nadal dobrym silnikiem M57, ma również wytrzymalszą skrzynię automatyczną niż E53. Wygląda nadal dość świeżo w porównaniu do E53.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mały research w E70 i trochę za drogie to będzie w stosunku do przeznaczenia, to ma być bardziej wół roboczy, a E70 jest na tyle ładne i jak dla mnie świeże że miałbym obawy żeby nie uszkodzić czegoś przy każdych "roboczych" manewrach.

Do mojej listy dochodzi jeszcze Grand Cherokee WK 3.0CRD i może nie jest wykonany po europejsku w środku, ale technicznie dość dobrze o nim mówią....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...