Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW e90 N46 problem sondy.


kev999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Mam problem w silniku N46 w BMW e90 . Ciągle wywala mi błędy sond 2C6D , 2C6E co już jest zastanawiające bo tylko jedna jest za katalizatorem. Sondy obie nowe bez skutku. Błędy przed wymianą wywalało co jakiś czas jak i po. Co może być przyczyną ? Wszystkie uszczelki powymieniane kolektor dolotowy, pokrywa zaworów, kolektor wydechowy, miska oleju. Przepływomierz też wymieniłem i tu też zagadka bo w INPIE w air mass jest ciągle 0 brak reakcji. Tak jak na starym było tak i na nowym. Niewiem jedni piszą że tak jest bo ogladalem tez filmy na youtube i inni też tak mieli z tym silnikiem a inni znowu mają normalnie . Niewiem już sam co może być. Może katalizator do wymiany ? Bo słychać jak dłuzej jade takie głuche dzwieki jakby z katalizatora i smierdzą strasznie spaliny. Ale jeśli katalizator zepsuty to by tylko błędy z samych sond wywalało ? I od dłuższego czasu jest zwiększone dosyć zużycie paliwa. Prosze doradźcie coś bo już niewiem co mam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W INPA pokazuje Ci 0, bo ten silnik nie ma tradycyjnego przepływomierza. Tutaj jest to bardziej czujnik temperatury wlotu powietrza.

Masa zasysanego powietrza obliczana jest przez DME, a nie bezpośrednio z przepływki. Wznos zaworów wlotowych, ustawienie Vanos, położenie pedału przyspieszenia, temperatura zasysanego powietrza, prędkość obrotowa silnika, podciśnienie w dolocie, ciśnienie powietrza na zewnątrz. DME bierze po uwagę te parametry i porównuje je z AFR (sygnał z sond lambda). To po pierwsze.

Po drugie, jakiej firmy te nowe sondy włożyłeś? Jest to dość istotne, bo tańsze zamienniki nie działają - i mówię to z doświadczenia. 🙂 Przejedziesz 2 kilometry, a błędy i tak wyskoczą. Nie ubywa Ci przypadkiem oleju? Może być, że ten dostaje się do komory spalania poprzez np. uszczelniacze zaworowe i robi Ci niezły syf na tych sondach i w katalizatorze. Jeśli nie, może spróbuj jakiegoś specyfiku w stylu dodatków do czyszczenia katalizatorów od dajmy na to Liqui Moly, ludzie piszą, że ładne skrzepy potrafi wypluwać wydechem z kata po zalaniu takim bajerem.

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...