Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Silnik Diesla N47 w BMW: Analiza Zalet i Wad


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Silnik Diesla N47 w BMW: Analiza Zalet i Wad

Silniki Diesla od długiego czasu cieszą się popularnością ze względu na swoją efektywność paliwową i trwałość. Jednym z silników, który zyskał znaczną uwagę, jest jednostka N47, produkowana przez BMW od 2007 do 2017 roku. Podczas gdy ten silnik zyskał uznanie za swoją moc i oszczędność, nie obył się także bez pewnych kontrowersji związanych z jego niektórymi wadami. Poniżej przedstawiamy rzeczową analizę zalet i wad silnika N47 w BMW.

Zalety:

  1. Efektywność Paliwowa: Silnik N47 w BMW charakteryzuje się doskonałą efektywnością paliwową, co przekłada się na oszczędność dla użytkowników. Dzięki zaawansowanym technologiom wtrysku paliwa oraz optymalizacji spalania, ten silnik oferuje imponujący stosunek mocy do zużycia paliwa.

  2. Moc i Elastyczność: Jednostka N47 oferuje szeroki zakres mocy, co pozwala na dynamiczną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i na autostradzie. Elastyczność silnika pozwala na płynne przyspieszanie w różnych warunkach drogowych.

  3. Trwałość Konstrukcji: Silniki Diesla są znane ze swojej solidnej konstrukcji, a N47 nie jest wyjątkiem. Dzięki odpowiedniej konserwacji i dbałości o szczegóły, ten silnik może osiągnąć wysokie przebiegi bez większych problemów technicznych.

  4. Niskie Emisje Spalin: Mimo że jest to silnik Diesla, N47 spełnia surowe normy dotyczące emisji spalin, co przekłada się na mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu do starszych jednostek napędowych.

Wady:

  1. Problemy z Łańcuchem Rozrządu: W niektórych przypadkach wystąpiły problemy z łańcuchem rozrządu w silnikach N47. To może prowadzić do wyślizgnięcia się łańcucha, co może być przyczyną poważnych uszkodzeń silnika i wysokich kosztów naprawy.

  2. Usterki w Układzie Wtryskowym: Niektóre egzemplarze silnika N47 doświadczały problemów z układem wtryskowym, co prowadziło do problemów z rozruchem, niestabilnej pracy silnika oraz zwiększonego zużycia paliwa.

  3. Hałas i Wibracje: W porównaniu do niektórych innych jednostek napędowych, silnik N47 może generować nieco więcej hałasu i wibracji, co może być uciążliwe dla niektórych użytkowników.

  4. Koszty Napraw: Naprawa silnika N47, zwłaszcza w przypadku poważniejszych usterek, może być kosztowna. Szczególnie problemy związane z łańcuchem rozrządu lub układem wtryskowym mogą wymagać kompleksowych napraw, co może być obciążeniem dla portfela właściciela.

 

Podsumowując, silnik N47 w BMW oferuje wiele zalet, takich jak efektywność paliwowa, moc, trwałość i niskie emisje. Jednakże, istnieją pewne wady, które należy wziąć pod uwagę, takie jak problemy z łańcuchem rozrządu czy układem wtryskowym. Właściciele pojazdów z tym silnikiem powinni być świadomi tych potencjalnych problemów i regularnie dbać o konserwację swojego pojazdu, aby uniknąć poważniejszych usterek.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 2 miesiące temu...

Opublikowano

Trzeba się zgodzić, że w f10 ten silnik faktycznie pali bardzo mało 

Opublikowano

Witam ,co do rozrządu ostatnio w jednej f11 wymieniany przy przebiegu 196 tysięcy i był bardzo leciutko wyciągnięty ,ogólnie nie ma z tym silnikiem problemów jak wywalisz klapy wirowe ,wyczyścisz EGR i kolektor z sadzy oraz olej co max 10 tysięcy. 

Dużo zależy od poprzedniego użytkownika w jakim stanie jest silnik.

 

Dodam jeszcze,że nie trzeba wykodować siłownika klap wirowych ,wystarczy odczepić plastikowe ramię ,sprawdzone na dwóch n47 ,ze starszym kolektorem (e82) i na nowszym kolektorze (f11).

Większość tych silników kończy żywot przez serwisy olejowe ,które często wynoszą po 20-30 tysięcy kilometrów i brak wymiany kompletu wtryskiwaczy do max 250 tysięcy ,potem to loteria ile wytrzymają.

Jak ktoś ma problem z n47 ,pisać postaram się pomóc. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Wersje bi turbo bardziej są narażone na obrócenie panewki. Dużo przypadków warsztatowych, nawet jeśli olej wymieniany był co 10 tysięcy. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Biturbo ,dlatego że są wysilone ,to nie 90 konny diesel na żeliwie.Dodatkowym problemem jest użytkownik mocnego małego silnika ,dlaczego ? 

Cały moment obrotowy zaczyna się od 1500 obrotów ,silniki są ciasno pasowane,bloki są aluminiowe nie jak w starych konstrukcjach żeliwo więc jeśli taki użytkownik po odpaleniu od razu ciśnie pedał to nie ma się co dziwić że panewka leci. 

W e82 n47 rozrząd ma 200 tysięcy i jest sztywny ,ślizgi nie wytarte ,w środku czysty ,od zawsze na oleju 5w40 i wszystko gra.

Także jak zawsze najwięcej zależy od użytkownika.

Swój samochód osobisty mam benzynowy,nigdy nie chciałem diesla już nie dlatego że ogólnie nie lubię go za brak dźwięku i nie ładną pracę ,tylko dlatego że dzisiejsze diesle są bardzo skomplikowane i mega drogie w naprawie a użytkownicy tego nie rozumieją że komplet wtryskiwaczy w serii N wymienia się do 250 tysięcy potem to tylko bomba ,turbo też trzeba sprawdzić ,pompę cr też i sporo innym rzeczy które kosztują.

Szanujący się mechanik też nie chce naprawiać na sztukę ,niezgodnie z procedurą serwisową ale użytkownik tego nie rozumie bo jak mam jemu wytłumaczyć że wymienia się komplet wtryskiwaczy a nie sztukę ? Potem jak coś się stanie to pretensje "panie przecież robiłeś to i znowu nie chodzi ",albo na przykład "panie spaliła mi się świeca żarowa ,wymień mi tylko tą ". 

Także podsumowując kupno używanego diesla w Pl to jak dla mnie strzał w kolano,ale każdy może sobie kupić co tam chce i niech będzie zadowolony. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...