Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Active Stering błąd z połozenia czujnika wirnika


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez white020,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej mam problem. Otóż przy staniu na wzniesieniu w dół odcięło mi active stering wraz z kilkoma innymi błędami. Kontrolki, które się pojawiły to:

- Kontrolka od trakcji

- Kontrolka Active Stering

- Kontrolka ręcznego ( zółta )

 

+ Nie działa trakcja a co jakiś czas występuje problem z hamowaniem (ABS) od pojawienia się tych błędów.

 

W ista są takie błędy:
- [00CE87] Aktywny układ kierowniczy AL: Błąd komunikacji CAN podwozia

- [00D34B] DSC: Błąd komunikacji CAN podwozia

- [00D366] DSC: Błąd komunikacji CAN podwozia (czujnik DSC 2, C7)

- [00D368] Brak komunikacji ( czujnik kąta skrętu przekładni układu kierowniczego )

- [005F0D] DSC: czujnik kąta skrętu przekładnia układu kierowniczego

- [00612C] Aktywny układ kierowniczy AL: Sterownik: Błąd sprzętowy

- [006137] Aktywny układ kierowniczy AL: Czujnik położenia wirnika

- [00614A] Aktywny układ kierowniczy AL: Kąt połozenia wirnika nie został zainicjalizowany

 

Co może być problemem?


  • Administrator
Opublikowano

Zacznij od usunięcia błędów i kalibracji programem ISTA. Jeśli błędy nie znikna podczas kalibracji prawdopodobnie uszkodzona wiqzka lub sterownik AFS padł. 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, DracoBlue napisał(a):

Zacznij od usunięcia błędów i kalibracji programem ISTA. Jeśli błędy nie znikna podczas kalibracji prawdopodobnie uszkodzona wiqzka lub sterownik AFS padł. 

 

Nie idzie skalibrować na laptopie wyświetla kąt -3000 stopni niezależenie od obróconej kierownicy.

Edytowane przez white020
Opublikowano

Ok E60 znany problem 🙃 ,zobacz sobie najpierw wiązkę od activ sterling ,praktycznie zawsze w nich jest tylko ten problem.Po latach ma słaby styk w kostce na pinach i się przegrzewa kabel od wiązki, izolacja się łuszczy a na końcu miedź się utlenia i w końcu urywa. 

  • Lubię to! 2
Opublikowano (edytowane)

@pioteror13 czyli najpierw sprawdzić wiązkę? I czy problem z wariującymi abs ( problem z hamowaniem co jakiś czas jakbym hamował po lodzie ) może być spowodowany przez moduł AFS?

 

Błędy które miałem w momencie odcięcia active stering do dzisiejszego dnia:

 

IMG_2540.thumb.jpeg.5ab17075a0934abe53765dc486fdb570.jpeg

Edytowane przez white020
Opublikowano (edytowane)

dupl

Edytowane przez white020
Opublikowano

Tych rzeczy może być wiele 🙃możesz mieć też walnięty czujnik ABS ze starości lub po prostu koronka napuchła przez rdzę i trze o czujnik ABS , uszkodzony afs , uszkodzony czujnika kąta skrętu,szkodzony czujnik położenia rotora na maglu, uszkodzona wiązka a nawet czasami zdarzało się że był odpowiedzialny za błedy afs uszkodzony regulator alternatora. 

Opublikowano
7 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Tych rzeczy może być wiele 🙃możesz mieć też walnięty czujnik ABS ze starości lub po prostu koronka napuchła przez rdzę i trze o czujnik ABS , uszkodzony afs , uszkodzony czujnika kąta skrętu,szkodzony czujnik położenia rotora na maglu, uszkodzona wiązka a nawet czasami zdarzało się że był odpowiedzialny za błedy afs uszkodzony regulator alternatora. 

 

Czyli od czego najpierw zacząć? We wtorek jestem umówiony na zmianę dyfra z połoskami. Więc będę mógł koronkę abs odhaczyć. Sprawdzić po wymianie dopiero pozostałe rzeczy? I od czego później zacząć diagnozę?

Opublikowano

Sprawdź prgramem który czujnik zgłasza błąd najpierw.

Masz jakiś program ,aplikację? Bo tak bez tego to nie ma co podchodzić do tematu. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
41 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Sprawdź prgramem który czujnik zgłasza błąd najpierw.

Masz jakiś program ,aplikację? Bo tak bez tego to nie ma co podchodzić do tematu. 

 

Mam ISTA.

  • Administrator
Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał, AFS to skomplikowany układ, dlatego najpierw diagnostyka ISTA i zobaczyć co powoduję błąd. W tych układach najczęściej pada jakiś czujnik, wiązka lub sam sterownik AFS, który znajduję się pod fotelem pasażera.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Sprawdź w ista błędy i zrób screena,wstaw tutaj.Zobaczymy co będziemy w stanie wywnioskować 

 

Opublikowano

O matko 😲 

Długo masz ten samochód ? 

Ogólnie pomijając inne błędy to najpierw sprawdzenie wiązki ,jeśli nie pomoże to moduł afs.

Dużo błędów możesz mieć ze słabego  akumulatora co jest często w serii 5 bo każdy zmienia na kwasiaka z agm i są często problemy potem z modułami. 

 

Jaki masz akumulator ? 

Sprawdź jego parametry (napięcie spoczynkowe ,napięcie podczas pracy ,napięcie na regulatorze alternatora. 

Jak jakiś słaby to od razu wymiana i dopiero wtedy można dalej kontynuować 😅 

Zesłabego akumulatora lub który nie jest agm tylko zwykły kwasiak może być niezliczona ilość błędów. 

Często ludzie w serii 5 i 7 mają problemy z błędami a winny okazuje się akumulator lub regulator napięcia 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

O matko 😲 

Długo masz ten samochód ? 

Ogólnie pomijając inne błędy to najpierw sprawdzenie wiązki ,jeśli nie pomoże to moduł afs.

Dużo błędów możesz mieć ze słabego  akumulatora co jest często w serii 5 bo każdy zmienia na kwasiaka z agm i są często problemy potem z modułami. 

 

Jaki masz akumulator ? 

Sprawdź jego parametry (napięcie spoczynkowe ,napięcie podczas pracy ,napięcie na regulatorze alternatora. 

Jak jakiś słaby to od razu wymiana i dopiero wtedy można dalej kontynuować 😅 

Zesłabego akumulatora lub który nie jest agm tylko zwykły kwasiak może być niezliczona ilość błędów. 

Często ludzie w serii 5 i 7 mają problemy z błędami a winny okazuje się akumulator lub regulator napięcia 

 

To tak:

- Klemy minusowej IBS nie posiadam, więc błędy mogą też być z jej braku.

- Panel klimatyzacji mam zmieniony na ten z high.

- Akumulator to 86aH kwasówka (agm nie kupowałem) zmieniałem go kilka miesięcy przed wystąpieniem problemu. Wcześniej cały czas również leciałem na klasówce. 

Edytowane przez white020
Opublikowano

Dlaczego pozbyłeś się klemy inteligentnego ładowania ? 🤔 

  • Administrator
Opublikowano

Masa błędów, brak komunikacji DSC z CAN i Active Steering z CAN. Ja również mam w E60 active steering i jeśli aku zostało odłączone lub po przeglądzie diagnostycznym (trzepaki itd) trzeba ponownie zrobić kalibrację bo są 4-5 błędów aktywnego układu. DSC współpracuję z AFS więc jeśli jest uszkodzony jakiś czujnik ABS czy DSC to również będzie sypać błędami. Ogólnie może być coś z wiązka, przez to jest tyle błędów ale może też być przez jakiś czujnik. Trochę ciężka sprawa do zdiagnozowania online. Najpierw zdiagnozuj i zrób tak żeby nie było błędów komunikacji DSC i AFS z CAN, usunąć błędy i zobaczyć które zostały.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Powiem tak ,żeby jak najszybciej rozwiązać ten problem to tak 

1.Usuń błędy 

2.sprawdź dokładnie akumulator 

3.Sprawdź regulator napięcia 

Dopiero możesz coś dalej działać 

Ja już się nauczyłem ,że w serii 5 i wyżej sprawdzam od razu ładowanie i akumulator ,ludzie wymieniają wszystko,wydają kilka tysięcy a wystarczy kupić dobry agm za 1000zl i po problemie,a auto lata od warsztatu do warsztatu i nikt na to nie wpadł. 

Opublikowano

Sprawdziłem ponownie błędy.

 

Widze nowy błąd 

Czujnik DSC 2 wewnętrzny 

 

Czy to może mieć coś wspólnego ze wszystkim?

 

IMG_2545.thumb.jpeg.5be377fc0e380309cd410e2b599e0fbd.jpeg

Opublikowano

Zresetowałem błędy i sprawdziłem teraz na nowo:

 

image.thumb.jpg.506f9f075f5eb4826fb294e39564222f.jpg

 

image.thumb.jpg.8573345a1ba907e2fe1150db4c7dd910.jpg

Opublikowano

Sprawdź lepiej ten akumulator 🤣 i regulator napięcia jak nie chce ci się szukać igły w stogu siana. 

Dopiero dalej możemy coś rozwiązywać. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 4.07.2024 o 08:36, pioteror13 napisał(a):

Sprawdź lepiej ten akumulator 🤣 i regulator napięcia jak nie chce ci się szukać igły w stogu siana. 

Dopiero dalej możemy coś rozwiązywać. 

 

Hej. Mechanik sprawdzał i wydaje się że wiązka jest uszkodzona.

 

IMG_2628.thumb.jpeg.143f7d97e1a0453de904dd900bb61a1c.jpeg

Opublikowano

No tak jak na początku samym mówiłem ,w 3/4 przypadków wiązka w pozostałych sporo innych rzeczy. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z tego zo pamiętam wychodziły 2 rózne wiązki active stering ?

  • Administrator
Opublikowano

@Mateusz155234 Tak wychodziło klika typów ActiveSteering z tego co pamiętam 2 albo 3.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...