Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

E39 - interfejs pod kodowanie/flashowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

W chwili obecnej posiadam kabel K+DCan który działa jak należy, lecz nie tak dawno zakupiłem swojej partnerce nowy samochód (Honda Civic VIII 1.8) i chciałbym dokupić do niej interfejs aby móc ją sobie diagnozować. Zainteresował mnie interfejs VXDIAG VCX SE z licencją dla BMW (https://www.vxdiagshop.com/wholesale/vxdiag-vcx-se-bmw-add-license.html) oraz możliwością dokupienia licencji do obsługi Hondy (https://www.vxdiagshop.com/wholesale/vxdiag-software-license-honda.html). Z tego co wyczytałem to działa on jak ori interfejs i można nim flashować/kodować/programować samochody co idealnie wpasowuje się w moje wymagania i mógłbym jednym interfejsem ogarnąć więcej niż jedną markę. Czy ktoś z Was miał może styczność z tym interfejsem i może coś więcej o nim powiedzieć? Chętnie poznam wasze opinie na temat tego interfejsu gdyż cena jest dość atrakcyjna w porównaniu do jego możliwości.


Opublikowano

Do starego E39 wystarczy inpa p z kablem dcan ,tam nie ma pierścienia most więc nic się nie stanie ja w e92 mam już most ale i na kablu z emulatorem icom poszło wszystko ,czyli kodowanie , aktualizacja wszystkich modułów. 

Jedyna rzecz to musisz sobie zbudować zasilacz do podtrzymania równego napięcia bo to jest najważniejsze przy takich akcjach. 

Ja mam zrobiony z zasilacza serwerowego ,przerobiłem go na napięcie 14,50v i jest perfekcyjnie ,jego koszt wyszedł mnie jakieś 200zl ,czyli kable ,zasilacz,rezystory,klej.

Bez power supply nie próbuj nawet nic kodować czy aktualizować bo uwalisz moduły. 

 

 

Opublikowano

Ten vxdiag do BMW jest bez sensu ,śledziłem temat tego przez długi czas i doszedłem do wniosku że lepiej kupić za 700 ICOM chińczyka z aliexpress. 

Opublikowano
W dniu 14.07.2024 o 18:03, pioteror13 napisał(a):

Do starego E39 wystarczy inpa p z kablem dcan ,tam nie ma pierścienia most więc nic się nie stanie ja w e92 mam już most ale i na kablu z emulatorem icom poszło wszystko ,czyli kodowanie , aktualizacja wszystkich modułów. 

Jedyna rzecz to musisz sobie zbudować zasilacz do podtrzymania równego napięcia bo to jest najważniejsze przy takich akcjach. 

Ja mam zrobiony z zasilacza serwerowego ,przerobiłem go na napięcie 14,50v i jest perfekcyjnie ,jego koszt wyszedł mnie jakieś 200zl ,czyli kable ,zasilacz,rezystory,klej.

Bez power supply nie próbuj nawet nic kodować czy aktualizować bo uwalisz moduły. 

 

 

Dzięki za odpowiedź. Obecnie mam kabel K+DCan którym ogarniałem wszystko, lecz mam dwóch kupców na ten kabel wraz z laptopem który miałem do diagnostyki (wymieniłem lapka na tablet z Windowsem). Dodatkowo przy wymianie radia na Xtrons wraz z modułem i-BUS dokupiłem moduł OBD DeepOBD który mam cały czas wpięty do złącza i połączony z radiem więc diagnostykę mam prawdę mówiąc cały czas pod ręką. Bardziej zależało mi na tym aby nie kupować kolejnych kabli do diagnostyki tylko zastąpić te kable jednym ogarniającym marki które potrzebuje. Co do kwestii mostu to wiem, że w E39 go nie ma. Obecnie również żaden ze znajomych nie posiada modelu który potrzebowałby jego obsługi lecz chciałbym już mieć taki interfejs który w razie gdyby mógł go obsłużyć (wychodzę z założenia że lepiej wydać raz a porządnie niż kilka razy przyoszczędzić i finalnie wydać więcej niż to warte, OE ICOM ma taką cenę że do zastosowań domowych/garażowych mając 3-4 BMW które podłączasz jest to kwota dla mnie nieopłacalna, dlatego szukam jakiegoś alternatywnego rozwiązania)

 

W dniu 14.07.2024 o 18:04, pioteror13 napisał(a):

Ten vxdiag do BMW jest bez sensu ,śledziłem temat tego przez długi czas i doszedłem do wniosku że lepiej kupić za 700 ICOM chińczyka z aliexpress. 

Mógłbyś to rozwinąć dlaczego stwierdziłeś, że jest to bez sensu? Wszędzie reklamują to jako interfejs działający jak OE interfejsy

Opublikowano

Jak masz E39 to wystarczy tylko dcan do wszystkiego i inpa p do kodowania ,aktualizacji , doposażania 

W sumie ja ostatnio dla testów swoje e92 robiłem po dcan całe bez most i wszystko wyszło ,podstawa to dobry zasilacz do podtrzymania napięcia. 

Do serii f masz kabel enet nim też wszystko zrobisz ,tak naprawdę nie musisz mieć icom jak nie robisz czegoś komuś tylko sam sobie działasz na swoim aucie. 

Chiński icom ,sprawdzony działa tak samo jak orginał.

Na przykład tym vcx też w E90 nie podziałasz bo nie ma most przecież. 

Dla mnie to bez sensu jest to urządzenie ,kasa w błoto 

 

Lepiej kasę zainwestuj sobie w budowę ładowarki do podtrzymania napięcia ,żeby można było na spokojnie aktualizować i kodować i oczywiście taka ładowarka sprawdza się podczas dłuższej diagnozy bo nowsze seria f potrzebują trochę prądu na zapłonie. 

Gdzieś mam chyba jakieś schematy i model zasilacza serwerowego jaki wybrać jak byś chciał sobie zrobić 

Opublikowano
W dniu 17.07.2024 o 14:22, pioteror13 napisał(a):

Jak masz E39 to wystarczy tylko dcan do wszystkiego i inpa p do kodowania ,aktualizacji , doposażania 

W sumie ja ostatnio dla testów swoje e92 robiłem po dcan całe bez most i wszystko wyszło ,podstawa to dobry zasilacz do podtrzymania napięcia. 

Do serii f masz kabel enet nim też wszystko zrobisz ,tak naprawdę nie musisz mieć icom jak nie robisz czegoś komuś tylko sam sobie działasz na swoim aucie. 

Chiński icom ,sprawdzony działa tak samo jak orginał.

Na przykład tym vcx też w E90 nie podziałasz bo nie ma most przecież. 

Dla mnie to bez sensu jest to urządzenie ,kasa w błoto 

Dzięki za rozwinięcie swojej wypowiedzi, już wiem co miałeś na myśli. Czyli podsumowując, VXDiag ssie i lepiej go odpuścić a do diagnostyki i programowania dla serii E wystarczy K+DCan oraz DeepOBD BT? 😛 Wczoraj chwilę pobawiłem się ISTĄ przy użyciu DeepOBD i mam wrażenie że działa on lepiej w porównaniu do K+DCan.

 

Co do klona ICOM, jesteś w stanie wytłumaczyć mi który najlepiej wybrać? Koniec końców na pewno nastąpi ten dzień w którym będę musiał go kupić, gdy sam szukałem informacji na ten temat to albo źle szukałem, albo po prostu mało kto go poleca bo znalazłem tylko negatywne opinie na temat klona 😉

 

 

 

W dniu 17.07.2024 o 16:50, pioteror13 napisał(a):

Lepiej kasę zainwestuj sobie w budowę ładowarki do podtrzymania napięcia ,żeby można było na spokojnie aktualizować i kodować i oczywiście taka ładowarka sprawdza się podczas dłuższej diagnozy bo nowsze seria f potrzebują trochę prądu na zapłonie. 

Gdzieś mam chyba jakieś schematy i model zasilacza serwerowego jaki wybrać jak byś chciał sobie zrobić 

Jak już się oferujesz to chętnie bym skorzystał z Twoich schematów 🙂

Opublikowano

Chiński icom next a3 to tak naprawdę stary icom a2 inaczej zwana actia,w środku jest to samo. Tańszy jest a3 bo chińczyk a2 kosztuje 1000zl nie wiem czemu. 

Jedyny minus że nie ma w chińczyku wejścia na oscyloskop ale to i tak tego nikt nie używa. 

Jak masz E39 to dcan z emulatorem icom działa normalnie możesz cały zaktualizować ,zakodować. 

 

Na temat ładowarki zrobię krótki temat osobny w tym tygodniu bądź następnym ,zrobię kilka zdjęć i krótki opis ,nie jest to nic skomplikowanego i czasochłonnego. 

 

Jak zawsze są negatywne opinie szczególnie w Polsce bo każdy w tym kraju szuka jak tylko na kimś zarobić a i tak okaże się że sprzedał tobie podróbę lepszą na pierwszy rzut oka nie do poznania za 2500zl lub negatywne opinie są często od ludzi którzy się tym zajmują zawodowo ( mówię o programowiu wszelakim) żebyś przyszedł do nich i zapłacił za usługę. 

Jakoś opinie na aliexpress opinie w innych krajach są ok 😀

Klon nie działał by tobie tylko z ista online ale tej to tylko autoryzowane warsztaty używają i to też nie zawsze.

 

W zabawie z kodowaniem ,doposażeniem , aktualizacją najważniejsze jest utrzymanie napięcia bez wahań napięcia bo to jest przyczyną uszkodzenia modułów. 

Opublikowano

No właśnie z tym ICOM A3 słyszałem dużo opini że ludzie odradzają (powtarzam to co słyszałem kilka razy, podobno to wymysł chińczyków i lepiej omijać go). Znalazłem na YT film na którym porównywane są ICOM klony, film poniżej:

 

Widziałeś go może? Warto kierować się informacjami z niego czy nie? 😅

 

Co do K+DCan, czytałem właśnie o tym że można nim robić update itp. za pomocą ISTA P, sam mam ją zainstalowaną wraz z loaderem emulującym K+DCan jako ICOM tyle, że jest to odradzane. Nie ukrywam, że mam już trochę mętlik we łbie gdyż jest sporo informacji przeczących temu, co np. czytałem chwilę temu… Do tej pory miałem Passata B5 1.8T i przyznam, że tam nie było tylu informacji do przyswojenia w porównaniu do BMW 😅

Opublikowano

E39 możesz śmiało robić po dcan tam nie masz most ,nic się nie stanie ,ja e92 swoje robiłem po dcan całe i poszło wszystko. 

Tak jak mówiłem najważniejsze jest utrzymanie stałego napięcia bez wahań. 

Chińczyki działają tylko chińczyk to się przydaje na przykład w serii f ,chociaż przez enet też się da. 

Tym którym coś nie wychodzi to przez to że mieli słaby akumulator i do tego podłączyli zwykły prostownik 🤣a w takiej f10 na przykład to samo kodowanie ponad 30 minut zajmuje. 

 

Jak będę miał czas to zrobię temat nowy dla użytkowników apropo stabilizatora napięcia z zasilacza serwerowego HP. 

 

Widziałem ten film dawno ,jest też sporo filmów na amerykańskich forach gdzie robią przez dcan i enet ale tak jak mówię dobry akumulator i stabilizator napięcia.

Chińczyki są teraz najtaniej za 520zl i to działa tylko po prostu nie użyjesz go do isty online ale takiej isty to i tak zwykły użytkownik nie używa 🤣

 

Znalazłem zdjęcie z robienia mojego samochodu po dcan IMG-20240713-WA0005.thumb.jpeg.acba82cd6f5b175bfbaacfd9c43a511a.jpeg

Opublikowano

U mnie właśnie czuję że pewne usterki jakie mam (chociażby nie działa webasto, błąd o zbyt niskim napięciu) są spowodowane właśnie akumulatorem. Miałem już raz nóż na gardle jak przekręciłem kluczyk i słyszę że aku słaby bo ledwo kręcił, na całe szczęście odpalił i po ładowaniu jest na razie ok ale coraz intensywniej myślę o jego wymianie😅Czyli koniec końców podsumowując temat bo czuję że już chyba wyczerpaliśmy to w pełni i jest fajnie to opisane dla reszty gdyby szukała na ten temat informacji 😛

 

 1. Całą seria E** można ogarniać ISTA przy użyciu K+DCan tylko omijać sterownik skrzyni (to lepiej przez WinKfp?)

 

2. Gdybym ja lub ktokolwiek inny usilnie chciał ICOM to z dwojga złego wybrać lepiej wersję B niż C? 
 

3. Bez stabilizatora nie ma co podchodzić do programowania/flashowania sterowników bo jest to raczej pewne że dojdzie do chociażby uceglenia sterownika i nikt nie bierze odpowiedzialności za jego idiotyczną decyzję? 😅

Opublikowano

1. Po dcan zrobiłem cały samochód łącznie ze skrzynią (gm 6l45) 

2.Chiński icom b i c ma te same bebechy tylko inne opakowanie więc bez różnicy.

3.bez stabilizatora nie podchodzimy do auta 

4.Najważniejsza rzecz to dobry akumulator bo na złym to i stabilizator napięcia może nie pomóc.

 

Opublikowano

To temat został już chyba wyczerpany, to co chciałem wiedzieć to wiem. Finalnie odpuszczam kupno jakiegokolwiek multidiaga, poszukam jakiegoś klona MVCI który obsłuży mi w pełni Toyote i Hondę, a E39 będę ogarniał jak uda Ci się wstawić na forum poradnik (Chyba że przez urlop będzie mi się na tyle nudziło, że postanowię poszukać czegoś na necie odnośnie stabilizatora napięcia i uda mi się go zbudować szybciej ☺️ W sumie mam koleinę pytanie, ale to już założę za niedługo nowy temat 😅. Dzięki za odpowiedzi udzielenie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania 👍

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

1. Po dcan zrobiłem cały samochód łącznie ze skrzynią (gm 6l45) 

2.Chiński icom b i c ma te same bebechy tylko inne opakowanie więc bez różnicy.

3.bez stabilizatora nie podchodzimy do auta 

4.Najważniejsza rzecz to dobry akumulator bo na złym to i stabilizator napięcia może nie pomóc.

 

Tu robione e82 po dcan 

 

IMG20240721115430-min_11zon.jpg

IMG20240721123613_11zon.jpg

IMG20240721115440-min_11zon.jpg

IMG20240721115517-min_11zon.jpg

IMG20240721121235-min_11zon.jpg

 

zrobiłem osobny temat jak zbudować stabilizator ,możesz sobie zobaczyć.

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 22.07.2024 o 09:17, pioteror13 napisał(a):

zrobiłem osobny temat jak zbudować stabilizator ,możesz sobie zobaczyć.

Super, idę obadać temat. Dzięki za info 👍

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...