Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

E60 530d kręci, nie odpala, brak komunikacji dde


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.

Padł sterownik silnika.

Sprawa wygląda tak że jeździła do końca. Wyciągnąłem sterownik wysłałem do naprawy, po tygodniu dostałem drugi ze sklonowanym moim softem. I się zaczęły problemy. Podpiąłem sterownik i odrazu wyskoczyły błędy, które miała na starym sterowniku. Jak na zdjęciu. Odesłałem sterownik spowrotem, dostałem spowrotem swój oryginalny i drugi już nie sklonowany a z nowym softem. Trwało to ok miesiąca aż Aku padł do zera. Ale jeszcze zdążyłem je przed tym podłączyć i z nowym i moim jest brak komunikacji z ECU. Dodam, że na moim sterowniku auto  wcześniej odpalało i dopiero jak się nagrzał, po zgaszeniu nie odpalał dopóki nie ostygł o wyrzucał te błędy. 

Na warsztacie wymienili mi przekaźnik i czujnik położenia wałka rozrządu, gdzie od początku mówiłem, że to jest w 90% wina sterownika. Zaczęło się to w zeszłym roku w lato, przyszła jesień i jak ręką odjął. Nie było żadnego problemu, aż do teraz. Postanowiłem sam się tym zająć i tak stanąłem.. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wyczyściłem wszystkie główne styki i dalej nic. Do tego spalił mi się prostownik jak ładowałem Aku, dzisiaj przyjedzie mi nowy. Ładuje Aku do pełna i co dalej? 🙂 Czemu nie ma w ogóle komunikacji ze sterownikiem?  Gdzie ten prąd uciekł?

Nakieruje mnie ktoś, co robić?  Mi już ręce opadają.

Przy silniku wszystko sprawne, tego jestem pewien. 

 

IMG_20240724_050820.jpg


Opublikowano

Na jednej linii masz klemę ibs, sterownik świec, alternator 

Zrób synchronizację Cas-dme 

Jak to nie pomoże to możesz mieć uwalony cas 

Niestety to już starsze auta i problemów z elektroniką ,modułami jest coraz więcej. 

 

Spalił ci się prostownik ? 

Coś tu nie gra ,albo akumulator ma zwarcie na celach i przez to masz wszystkie problemy 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Właśnie jedzie do mnie nowy prostownik, naładuje Aku i będę atakować. Czytałem trochę o tej synchronizacji, jakby się pokrywa, z tym co się dzieje. Bo auto stało miesiąc, wrzuciłem sterownik, 3 razy zakręciłem i Aku umarł. Pierwszy raz będę ogarniał coś przy kompie w BMW, wcześniej warsztat wszystkim się zajmował. Ale myślę, że podołam. 

Raczej to wina prostownika, jakiś tani z Lidla, byl tak przegrzany, że nie szło go złapać. Mój Aku ma 2 lata i nie było z nim nigdy problemu. 

Wcześniej jeszcze jak sterownik siedział w aucie, auto stało po 2 tygodnie, czasem dłużej. Bez problemu palił od strzała bez zająknięcia.

Messenger_creation_cd016218-668e-450b-9bc4-181048774f3a.png

Edytowane przez wawer_e60
Opublikowano

Jak auto stało miesiąc ,słaby akumulator ,to musisz zrobić synchronizację na 90% to będzie to. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Szczerze chciałbym, żeby tak było. Mam cichą nadzieję, że zadziała. Aku jeszcze się ładuje, myślę że jeszcze z 2 godziny i będzie pełny. Odrazu pójdę sprawdzać. Muszę jeszcze Vin przypisać do nowego sterownika. 

Inpą to wszystko zrobię?

Opublikowano

Zrobisz to winkfp na przykład 

 

Synchronizację zrobisz inpą 

 

Ogólnie jak nie ogarniasz takich programów to najlepiej sobie kupić launch x431 i nim wszystko będziesz robił 

  • Super 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...