Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Wtryski f10 - n20b20 - 528i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam pytanie. Mam podejrzenie, że jeden wtrysk mi źle pracuje. Mam czasami błąd o wypadaniu zapłonu na pierwszym cylindrze, oraz czasami przy zapalaniu zimnego auta zatrzęsie budą.

Wymyśliłem, że najlepiej będzie najpierw zmienić wtryski miejscami i zobaczyć czy błąd będzie dalej się pojawiał i na, którym cylindrze.

Jeśli to będzie wina wtrysku to warto odsyłać je do diagnostyki i czyszczenia? Czy szkoda na to pieniędzy i od razu wymieniać? Przebieg auta to 227 tyś, z czego 15 tyś u mnie.


Opublikowano

Sprawdź sobie najpierw cewkę ,nieraz zdarza się że potrafią gubić chwilowo iskrę.

W n20,n55 wtrysk się wymienia tylko na nowy.

Możesz zamienić miejscami ,najłatwiejsza dignostyka ,sprawdzanie korekt w programie nic nie daje ,więc nawet nie zwracaj na nie uwagi.😅

Ogólnie szacun ,że to n20 tyle ma przebiegu ,często tyle nie były wstanie dożyć. 😀

Opublikowano
36 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Sprawdź sobie najpierw cewkę ,nieraz zdarza się że potrafią gubić chwilowo iskrę.

W n20,n55 wtrysk się wymienia tylko na nowy.

Możesz zamienić miejscami ,najłatwiejsza dignostyka ,sprawdzanie korekt w programie nic nie daje ,więc nawet nie zwracaj na nie uwagi.😅

Ogólnie szacun ,że to n20 tyle ma przebiegu ,często tyle nie były wstanie dożyć. 😀

Podpowiesz jak sprawdzić cewki?

Auto z USA, tam są inne interwały olejowe - może dlatego tyle przeżył 😉

Opublikowano

Ok,jak z USA to wyjaśnia czemu jeszcze pompa oleju żyje 😀.

Wymieniaj olej w tym silniku co max 10 tysięcy to będziesz jeździł. 

Jak zdejmiesz pokrywę to zobacz czy cewka jest dociśnięta dobrze bo nieraz wyskakują 

Zapomniałem ,tak ogólnie jak świece były nie wymieniane to pierwsze co w tym aucie zrób to nowe świece 

cewkę wyjmij i zamień miejscami z inną ,jak problem zostanie na tym samym miejscu co był to nie cewka tylko wtrysk lub świeca 

Następnie wymiana świec ,jak to nie pomoże to wymiana wtrysku , a świecę to i tak wymień bo raczej nikt tego nie robił a w wtrysku bezpośrednim świece są bardzo ważne w prawidłowym spalaniu jak i cewki. 

Opublikowano

Świece były wymieniane z 2 miesiące temu. Dlatego o nich nie wspominałem.

Sprawdzę te cewki, a jak nie to zostaną te wtryski.

Orientujesz się czy można wymieniać pojedynczo czy lepiej od razu komplet i czy trzeba kodować je? Mój mechanik powiedział, że jak coś to wymienić jeden ten wadliwy i nie trzeba kodować w benzynie, ale ja do końca nie jestem przekonany do tego...

 

Opublikowano (edytowane)

Musisz kodować wtryskiwacze. 

Lepiej zmień mechanika 😲 

Do rozrządu ktoś zaglądał ?,bo szybko się wyciąga ,szczególnie jak nie dba się o olej.

Jak wymienisz jeden za miesiąc może być drugi do wymiany i tak dalej ,prawidłowo jest wymienić od razu cały komplet. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Rozrząd był wymieniony przez poprzedniego właściciela. Nie słychać go.

Co do wtryskiwaczy właśnie pytam, bo mechanik nie jest typowo od marki BMW więc wolę dopytać.

Patrzyłem wg mojego nr VIN, że oryginalny wtrysk kosztuje ok 1400 zł, a zamiennik Bosch ok 400 zł ( na stronie czescidobmw.pl) Można zakładać bez problemu te Boscha czy nie bawić się i od razu oryginały?

Opublikowano

Zamiennik też działa w tych silnikach ,ostatnio patrząc na jakość części to często lepsze wykonanie ma ten zamiennik niż orginał warty dwa razy więcej. 

Odezwij się do kogoś kto robi markę BMW lepiej ,hmm tak naprawdę to te wtryski sam byś wyciągnął ,one nie zapiekają się jak w dieslu ,często jest tak że wyjmiesz go ręką bez użycia siły.

Wstaw zamiennik boscha i od razu 4 sztuki. 

 

Mam nadzieję że jak wymienili rozrząd to też i napęd pompy oleju i sprawdzili samą pompę oleju bo często olewają temat a to jest w tym silniku główna przyczyna jego zatarcia i złej opini tego silnika. 

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Teraz wiem już jak podejść do tematu.

Pompa z tego co wiem była wadliwa w wersjach przed liftem, ja ma 2014 rok więc z tego co się orientuję to już wersja bez tej wady.

Olej wymieniam co roku, bez względu jaki mam przebieg. Autem zrobiłem 15 tyś km, a już dwie wymiany za mną.

Opublikowano

Nie ,nic nie poprawili 😅,dlatego że się często zacierają przez pompę to używany silnik w niewiadomo jakim stanie kosztuje kilkanaście tysięcy ,dlatego nikt nie chce auta z tym silnikiem. 

Ogólnie też ten silnik ma kulturę pracy jak sieczkarnia 😀

Ogólnie lepiej pojeździć trochę i sprzedać za nim silnik powie pa pa ,bo drugi będzie kosztował 1/3 wartości auta ,dlatego nikt nie chce tego silnika i auta z tym silnikiem można bardzo tanio kupić ale niestety potem naprawa drogo wychodzi. 

 

Opublikowano

Akurat BMW f10/f11 nie ma żadnego dobrego silnika z tego co się orientuję. Każdy ma jakieś swoje przypadłości...

Zobaczymy jak dalej będzie w moim przypadku.

Opublikowano (edytowane)

Były n52b30 ,pośredni wtrysk ,wolnossak ,jedyny problem jaki może w nim być to wytarte łoże wałka wydechowego ale nie jest to ogromny koszt ,często było to spowodowane wymianami oleju co 25 tysięcy. 

Najlepszy wybór jeśli chodzi o wytrzymałość i jedyny gdzie można założyć LPG. 

Chyba że ktoś chce osiągi to n55. 

Na rynku jest mało f10 z n52 do sprzedaży bo nikt bardzo się ich nie pozbywa 🙃

Ja mam n52b30 272km z LPG ,zrobiona mapa ,dolot ,decat i jest w miarę dynamiczna a jazda na LPG kosztuje grosze.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

O silniku n20b20 z USA też słyszałem, że zakładają LPG i dobrze znosi.

Nie sprawdzałem tej informacji, bo nie jest mi to potrzebne.

Opublikowano

N20 ma wtrysk bezpośredni,instalacja jest bardzo droga i nieopłacalna bo i tak masz dotrysk benzyny minimum 20% w stosunku do LPG. 

Ja na przykład mam e92 z n52b30 272km na pośrednim wtrysku i ostatnio stały tylko dwie sztuki po ponad 50 tysięcy a e92 z 2.0d lub 2.0 benzyna możesz kupić i po 30 tysięcy bo są to awaryjne i bardzo kosztowne silniki w dodatku z małą mocą.

 

I tak w twoim przypadku masz lepiej że nie wybrałeś diesla n47 lub n57 bo nikt sprawnego nie sprzedaje a koszty naprawy są ogromne 😀

Opublikowano

Dlatego właśnie nie patrzyłem nawet na diesle z tymi silnikami.

Wybór padł na benzynę, tylko teraz właśnie żałuję, że nie 3.0 😞

 

Opublikowano

W twoim to i tak nie są duże wydatki w porównaniu do n47 nie mówiąc o n57 ,tak byś na sam układ wtryskowy po opiłkowaniu przyszykować dobrą wypłatę😬

Wracając do twoich wtrysków to poszukaj mechanika ,który ma więcej doświadczenia w tej marce,bo ten jak nie wie że trzeba kodować wtryski to jest chyba z innej epoki i zamiast komputera ma kalkulator. 

 

Opublikowano

Wiem wiem, podstawię auto do innego mechanika, który głównie robi BMW.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracamy do tematu.
Ponad 2 tygodnie temu wlałem do baku płyn do czyszczenia wtrysków i problem z wypadającym zapłonem na razie się nie pojawił od tego czasu.

Teraz się zastanawiam czy warto wyciągnąć te wtryski i dać na czyszczenie i sprawdzenie czy jak problemu nie ma to jeździć obserwować? 🙃

 

Opublikowano

Nawet jak nie ma objawu to nie znaczy że nie leją .Pragnę przypomnieć że te silniki najczęściej się zacierają oprócz pompy przez wtryski 😆.

Lepiej wyjąć je i zobaczyć na gładzie cylindrów bo może już teraz jest za późno 🫡

Opublikowano

To nie zła wróżba 😀 to czysta mechanika,a silnik n20 jest w cenie przez swoją małą żywotność. 

Opublikowano

Jak dbasz tak masz...

Dlatego pytam jak zapobiegać.

Opublikowano

Tak więc odpowiadam ,sprawdzenie wtrysków to profilaktyka która zapobiega zatarciu  😀

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...