Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Wibracje całym silnikiem na ssaniu i inne problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

N52B30

 

Hej. Mam pewien problem. Otóż dziś podczas wcisnięcia kick down nagle zablokowały mi się obroty na 2 tyś i wyżej nie chciały pójść. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu na ssaniu zaczęło trząść całą budą aż do czasu kiedy ssanie przestało działać wszystko było OK. I tak cały czas na ssaniu problem się pojawiał w dniu wczorajszym.

 

Gdy wracałem do domu pojawił się znowu ten sam problem nagle przy 80 km auto zaczęło dziwnie chodzić, trzymałem pedał gazu równomiernie i auto zaczęło tracić prędkość gdy wciskałem go wchodziło maksymalnie do 2 tyś obrotów i dalej schodziło z prędkości aż do 0 km, gdy sie zatrzymałem nie mogłem ruszyć po wciśnięciu pedału gazu i gdy dałem na P problem co był na ssaniu się pojawił ( te dławienie ) i nagle auto zgasło. Odczekałem chwilę odpaliłem je ponownie i problem się nie pojawił i dojechalem do domu spokojnie.

 

Chcę dziś w dzień diagnozować problem, od czego zacząć? Ja od siebie powiem tyle że miałem uszkodzony VANOS i zwlekałem z naprawą bo mechanicy mówili że na uszkodzonym można jeździć i nie powoduje znaczących problemów tylko spadki mocy, czy mogą być te problemy od niego? Dzień wcześniej także przejechałem dużo na rezerwie bo nie było w pobliżu żadnej stacji. Zastanawiam się nad pompą paliwa, ew filtrem paliwa ( który nie był wymieniany od 160 tys km).

Edytowane przez white020

Opublikowano

Mam ten silnik ,pierwsze co do czyszczenia sitka vanos ,zawory vanos ,sprawdzenie po czyszczeniu czy działają poprawnie ,czujniki położenia wałków. 

Wydaje mi się że u ciebie raczej ścięło łby śrub koła vanosa i dlatego masz takie spadło mocy i wibracje. 

Jak byś miał wypadanie zapłonów to cewki i świece no ale piszesz że nie ma wypadania zapłonów więc to nie to. 

 

Sprawdzałeś błędy ?? 

 

U mnie przy pełnym obciążeniu i zmianie biegu na red line ,był spadek mocy po odpaleniu normalnie ,więc od razu wiedziałem że zawory vanos do wywalenia. 

Po sprawdzeniu błędów błąd vanosa wydechowego,były idealnie czyste ,ponieważ od początku poprzedni właściciel wymieniał olej od wyjazdu z salonu co max 8-10 tysięcy więc nawet go nie czyściłem ,po dokładnym sprawdzeniu uszkodzona była cewka zaworu ,jak był zawór dobrze rozgrzany cewka zacinała się. 

Ogólnie te silniki są wytrzymałe,usterki z vanosami i przytartymi wałkami wynikają z zaniedbań użytkowników bo wymieniają olej co 20 tysięcy i słabej jakości ,a przypominam że temperatura oleju w tym silniku wynosi często 120°C.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Filtr paliwa jest razem zintegrowany z pompą ,od E90 w górę BMW w benzynach nie robi już zewnętrznego filtra paliwa ,ciśnienie listwy sprawdzisz zwykłym manometrem jak zdejmiesz plastikową górną pokrywę silnika to na listwie będziesz miał zaworek ,jak go naciśniesz i mocno strzykanie paliwem to pompa ok ,ale w twoim przypadku to pewnie koła vanos rozwalone.

Chociaż tak jak pisałem sprawdź błędy czy nie zapisały się jakieś wypadania zapłonów na cylindrach bądź też błąd któregoś z czujników wałków lub zaworu vanos. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Miałem błąd Air flow mass control. Jak odpiąłem przepływomierz zgasiłem odpaliłem samochód chodził równo. Może to on jest winowajcą przez niego może vanos szwankuje?

Opublikowano

Ja mam n52b30 272 km u mnie jest tylko czujnik temperatury dolotu 

Zapomniałem że w innych były przepływki 

, spróbuj go cleanerem spryskać bo w dolocie często jest dużo oleju przez odmę 

Jak to nie pomoże to wymiana i nie kupuj zamienników bo chodzą tylko chwilę bądź w ogóle nie działają po wyjęciu z pudełka ,lepiej kup jakąś używkę.

Opublikowano
21 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Ja mam n52b30 272 km u mnie jest tylko czujnik temperatury dolotu 

Zapomniałem że w innych były przepływki 

, spróbuj go cleanerem spryskać bo w dolocie często jest dużo oleju przez odmę 

Jak to nie pomoże to wymiana i nie kupuj zamienników bo chodzą tylko chwilę bądź w ogóle nie działają po wyjęciu z pudełka ,lepiej kup jakąś używkę.

 

Ale może powodować to takie objawy podobne do vanosa? Bo trochę dziwnie to wygląda a nie sądzę że vanos by aż tak wariował. Dopiero jak odepne przepływke odpalę samochód nagle chodzi silnik równo bez żadnych przerw. przejechałem na uszkodzonym vanosie dlugi okres i sie zastanawiam czy podczas jazdy z uszkodzoną przepływka  towarzyszyłyby jej metalicznie zgrzytanie z okolicy silnika i przerwy w obrotach. 

Opublikowano

Miałeś tylko błąd przepływomierza ? 

 

Ile masz tam nalotu na zegarach ? 250 tysięcy? 

 

Ten silnik ma moc dzięki systemowi vanos i valvetronic z uszkodzonym systemem vanos nie jedzie ,bądź przez np 100km jest ok a potem błąd i po odpaleniu znowu ok.  

Jak olej był rzadko zmieniany to może być kilka przyczyn: 

1.Uszkodzone koła vanos (ścięte śruby) 

2.Uszkodzone (Zatarte na lożach wałki ) -najczęściej wydechowy przez słabe smarowanie wynikające z rzadko wymienianego oleju.

3.uszkodzone zawory vanos 

4.uszkodzony czujnik wałka 

4.rozciągnięty rozrząd.

 

Opublikowano
Godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

Miałeś tylko błąd przepływomierza ? 

 

Ile masz tam nalotu na zegarach ? 250 tysięcy? 

 

Ten silnik ma moc dzięki systemowi vanos i valvetronic z uszkodzonym systemem vanos nie jedzie ,bądź przez np 100km jest ok a potem błąd i po odpaleniu znowu ok.  

Jak olej był rzadko zmieniany to może być kilka przyczyn: 

1.Uszkodzone koła vanos (ścięte śruby) 

2.Uszkodzone (Zatarte na lożach wałki ) -najczęściej wydechowy przez słabe smarowanie wynikające z rzadko wymienianego oleju.

3.uszkodzone zawory vanos 

4.uszkodzony czujnik wałka 

4.rozciągnięty rozrząd.

 

 

420 tysięcy.

 

Edit. Znajomy posiadał czujnik przepływu powietrza, bo miał tam jakiś mniej wadliwy niż mój i jak włożyłem nagle samochód odpala normalnie, ma jeszcze większą moc niż od roku i zniknął check engine od konwersji katalizatora. Więc trochę dziwna sytuacja że nagle dźwięki z vanosa ucichły może powodowało to problemy z nim.

 

image.png.ad55f8771c96094c1acffe537f77b8ba.png

Opublikowano
7 godzin temu, white020 napisał(a):

 

420 tysięcy.

 

Edit. Znajomy posiadał czujnik przepływu powietrza, bo miał tam jakiś mniej wadliwy niż mój i jak włożyłem nagle samochód odpala normalnie, ma jeszcze większą moc niż od roku i zniknął check engine od konwersji katalizatora. Więc trochę dziwna sytuacja że nagle dźwięki z vanosa ucichły może powodowało to problemy z nim.

 

image.png.ad55f8771c96094c1acffe537f77b8ba.png

Jak masz tyle przebiegu faktycznego to na moje oko masz luźny łańcuch rozrządu to już na pewno i już zużyte koła vanos i przez tysiąc kilometrów może być dobrze a potem nagle brak mocy i tak w kółko.

Nie wiem jakie to były dźwięki ,ale mogłeś je też mieć z łopatki od disy bo ciągle pracowała próbując dopasować przepływ powietrza w kolektorze. 

Jak wywaliłeś katalizatory powinieneś wyprogramować sondy ze sterownika ,pewnie masz sterownik msv70. 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Jak masz tyle przebiegu faktycznego to na moje oko masz luźny łańcuch rozrządu to już na pewno i już zużyte koła vanos i przez tysiąc kilometrów może być dobrze a potem nagle brak mocy i tak w kółko.

Nie wiem jakie to były dźwięki ,ale mogłeś je też mieć z łopatki od disy bo ciągle pracowała próbując dopasować przepływ powietrza w kolektorze. 

Jak wywaliłeś katalizatory powinieneś wyprogramować sondy ze sterownika ,pewnie masz sterownik msv70. 

 

Łańcuch był zmieniany przy 300 tys km wraz ze zmianą zębatek. Koła vanos nie były zmieniane ani regenerowane od 260 tyś km ale po zmianie przepływki problem o którym mówimy zniknął i auto ma o wiele większą moc. Katalizatorów nie wywalałem mam wgrany program do silnika na pops and bangs i zmieniony tłumik końcowy. Pozostałe rzeczy są na swoim miejscu.

Edytowane przez white020
Opublikowano (edytowane)

Te silniki nigdy nie trzymają mocy  

Wykres mojego poniżej ,na kilkanaście hamowanych n52b30 mój był najbliżej serii ,seria pewnie by wyszła jak by nie było na zewnątrz ponad 30°C 

 

U ciebie koła vanos i tak już na pewno nie trzymają ciśnienia więc mocy pewnie seryjnej i tak nie trzyma

 

Co do przepływki to jak masz bimmercode to wyzeruj wartości przyuczone. 

 

Kto robił tobie sterownik ? 

Ja na msv 80 mogę włączyć bądź wyłączyć przyciskiem strzały. 

wykres 330i.png

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Sterownik robił znajomy z miasta, u mnie działa na zasadzie pociągnięcia obrotów powyżej 4 tyś i jak schodzi klikam delikatnie gaz i zaczyna strzelać partiami.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...