Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Dlaczego silnik BMW B58 jest lepszy od silnika Audi 3.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Dlaczego silnik BMW B58 jest lepszy od silnika Audi 3.0 TFSI

Silniki BMW i Audi od lat rywalizują ze sobą o miano najlepszych w swojej klasie. Dwa z najbardziej znanych i popularnych w tej kategorii to BMW B58 i Audi 3.0 TFSI. Obydwa te jednostki napędowe są cenione za swoją wydajność, niezawodność i zaawansowaną technologię. Niemniej jednak, istnieje wiele argumentów, które przemawiają za tym, że BMW B58 jest lepszym wyborem. Poniżej przedstawiam kluczowe aspekty, które wyróżniają B58 na tle konkurenta z Audi.

1. Konstrukcja i wytrzymałość

BMW B58 to rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 litra. Rzędowe sześciocylindrowe silniki od lat uchodzą za wzór pod względem kultury pracy i trwałości. W porównaniu do silnika V6, który znajduje się w Audi 3.0 TFSI, jednostka B58 jest bardziej wyważona, co przekłada się na mniejsze wibracje i bardziej płynną pracę. Dodatkowo, konstrukcja rzędowego silnika pozwala na lepsze chłodzenie każdego cylindra, co zwiększa jego trwałość i wydajność.

2. Moc i moment obrotowy

Jednym z kluczowych parametrów porównania jest moc i moment obrotowy. BMW B58 generuje standardowo około 340 KM i 500 Nm momentu obrotowego, co czyni go niezwykle dynamicznym silnikiem. Co więcej, jednostka ta znana jest z dużych możliwości tuningowych, bez konieczności wprowadzania poważnych zmian w układzie mechanicznym. Audi 3.0 TFSI również oferuje imponujące osiągi, ale pod względem elastyczności i możliwości dalszego zwiększania mocy, B58 ma przewagę.

3. Ekonomia paliwowa i efektywność

BMW B58 jest również bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa. W testach porównawczych, B58 osiąga lepsze wyniki spalania, co jest zasługą zaawansowanych technologii, takich jak Valvetronic, Double-VANOS oraz wysokociśnieniowy układ wtryskowy. W przeciwieństwie do tego, Audi 3.0 TFSI, mimo swojej nowoczesnej konstrukcji, nie jest w stanie osiągnąć równie dobrych wyników w kategorii oszczędności paliwa.

4. Kultura pracy

Jednym z najbardziej zauważalnych aspektów silnika B58 jest jego wyjątkowa kultura pracy. Dzięki rzędowemu układowi cylindrów i zaawansowanemu systemowi wyważenia, jednostka ta pracuje wyjątkowo płynnie i cicho. Dla porównania, V6 w Audi 3.0 TFSI, choć również zaawansowany technologicznie, nie jest w stanie zapewnić równie wysokiej jakości pracy. Dla wielu kierowców, komfort akustyczny i brak wibracji są kluczowymi elementami decydującymi o wyborze samochodu.

5. Nagrody i uznanie

BMW B58 zdobył wiele nagród, w tym prestiżowy tytuł „International Engine of the Year” w kategorii od 2,5 do 3 litrów pojemności skokowej. Tego rodzaju uznanie na arenie międzynarodowej potwierdza, że jest to jeden z najlepszych silników w swojej klasie. Audi 3.0 TFSI również zyskał wiele pochwał, ale to BMW B58 zdobywa większe uznanie ekspertów z branży motoryzacyjnej.

6. Potencjał do dalszej modernizacji

BMW B58 oferuje ogromny potencjał do dalszej modernizacji, co jest kluczowe dla entuzjastów tuningu. Silnik ten jest w stanie wytrzymać znaczne zwiększenie mocy bez konieczności wymiany podstawowych elementów. W przypadku Audi 3.0 TFSI, margines dla takich modyfikacji jest mniejszy, co może ograniczać możliwości personalizacji i dostosowania silnika do indywidualnych potrzeb kierowcy.

Podsumowanie

Obydwa silniki – BMW B58 i Audi 3.0 TFSI – to wybitne jednostki napędowe, które reprezentują szczyt inżynierii motoryzacyjnej. Niemniej jednak, BMW B58 wyróżnia się pod wieloma względami, takimi jak wyższa kultura pracy, większy potencjał modyfikacyjny, lepsza efektywność paliwowa oraz konstrukcja zapewniająca wytrzymałość i niezawodność. Wszystko to sprawia, że dla wielu kierowców BMW B58 jest bardziej atrakcyjnym wyborem, oferującym zarówno doskonałe osiągi, jak i komfort użytkowania na co dzień.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl


Opublikowano

Temat bardzo dobry 🫡 ,jednak jak dla mnie ciągle porównywanie BMW i vaga jest bez sensu,porównywać można z Lexusem ,mercedesem..W mojej opinii audi z grupy vag nie powinno się porównywać z wyżej wymienionymi markami jeśli chodzi o napęd bo to całkiem inne auta.Można je porównywać w kwestii komfortu ale szybka jazda ,zakręty ,zabawa to nie audi.Posiadalem jako drugi samochód przez dłuższy czas A6 i jak dla mnie komfort ok ,jednak prowadzenie w zakrętach podczas szybkiej jazdy daje uczucie że zaraz wypadniesz z zakrętu ,dodatkowo silnik przed przednią osią utrudnia podstawowe serwisowanie auta -strasznie ciasno coś zrobić już nie mówię o wyważeniu pojazdu.

Obie marki są dla różnych rodzajów kierowców,chcesz poszaleć bokiem ,bączki ,szybkie zakręty bierzesz RWD ,chcesz ruszać bez uślizgu ,czujesz się nie pewnie zimą wybierasz AWD. 

Wiem BMW też ma AWD jednak nie jest to stały napęd więc "sprawność" nie ta sama co w audi.

Wracając do 3.0 tsi jest bardziej kosztowny w naprawie niż b58 ponieważ b58 jest modułowy więc produkcja poszczególnych części jest tańsza ,3.0 tsi ma też dużo wad związanych z gładzią cylindrów,poborem oleju i jeszcze parę innych. 

 

  

  • Lubię to! 1
  • Administrator
Opublikowano

@pioteror13 mam to samo zdanie, natomiast wiele Audziarzy za wszelką cenę próbuję się dowartościować i jest masa w Internecie sprzecznych informacji, dlatego też tworzę artkuły żeby rozwiaż wątpliwości i dezinformację..

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Siema może nie na temat ale ktoś stąd powie mi czego dotyczą te akcje przywolawcze ?0011640600 0011350700 f11 535d 

  • Administrator
Opublikowano

@Malinam5 proszę założyć osobny temat z tym pytaniem w odpowiednim dziale

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

W sumie to dziwne porównanie, bo motory to zupełnie inne konstrukcje, zasadniczo porównywanie Vki z rzędówką to taki bardzo wrażliwy temat, ciężko tutaj znaleźć podobieństwa, każdy oddaje moc w inny sposób (najbardziej w niskiej partii obrotów gdzie vka ma przewagę, ale za to gubi się w wysokim zakresie, natomiast rzędówka robi to bardziej liniowo, lecz mocniej w wyższej partii obrotowej), każdy z nich ma swoje bolączki ( w 99% wynikające z niewiedzy użytkownika), dlatego jest to bardzo drażliwy temat, na który i jedna i druga strona znajdzie dużo argumentów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z VAG ciągle się leje. BMW wydaje się być bardziej dopracowaną platformą. Jedyny problem to obiegowa opinia o wszystkich Sebixach wybierających BMW, którzy jednak psują odbiór marki.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 2.09.2024 o 20:26, MikoK napisał(a):

Z VAG ciągle się leje. BMW wydaje się być bardziej dopracowaną platformą. Jedyny problem to obiegowa opinia o wszystkich Sebixach wybierających BMW, którzy jednak psują odbiór marki.

Wiesz, nie wiem nawet czy tego typu opinie to nie są po prostu bzdury wyssane z palca. Świat jest długi i szeroki i rzeczywiście znajdzie się dużo młodych osób użytkujących auta BMW (sam bym się przypisał pod ten przypadek), a zwłaszcza modele starsze co często wynika z sytuacji finansowej tychże młodych osób i ich niemożności. I to już jest kwestia totalnie oddzielna, bo czymże różni się młody, który rozbije stare E46 czy E39 od młodego, który rozbije w miarę świeżego Yarisa lub Corsę. Bo 30 lat temu to był samochód premium? Właśnie, był... Bo szkoda maszyny powiedzmy już klasycznej? Może, ale dlatego w mojej opinii pierwszy samochód i pierwsze tysiące km to zawsze powinien być jakiś wóz, którego nie będzie szkoda Tobie, ani innym, a który nauczy Cię życia na drodze. Nie wiem dlaczego idealnie pod ten przypadek nachodzą mi na mysl stare VAGi 😁. Wydaje mi się też, że jednak BMW wybierają często osoby, które nie jeżdżą do sklepu po bułki czy od pkt. A do B, a jednak ludzie, którym coś na tym samochodzie i ogólnie motoryzacji zależy, a jakoś nie widzę tego po znacznej większości Golfach, Leonach i rozklekotanych Audi w sumie w każdej serii. I Ci już nie psują "opinii marki"? Bo marki te wchodzące w skład grupy VAGa nie są na tyle charakterystyczne i z duszą, jak nasze BMW toteż może i zawsze chodziło po prostu o zazdrość? 🙂

-E21🖤E30🖤E36🖤E46🖤E90🖤-

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...