Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E60 525dA 6hp - drgania nadwozia przy przyspieszaniu pod obciążeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam dziwną przypadłość w swojej E60 2008 525dA M57D30 6HP. Przy przyspieszaniu pod obciążeniem (np. pod górkę) pojawiają się drgania jakby z okolicy wału, które przenoszone są na karoserię. Dzieje się to przy obrotach około 2200 - 2500. Łącznik/sprzęgło gumowe mam nowe bez luzów, wspornik wału również nowy i bez luzów. Poduszki silnika są nowe, poduszka skrzyni jest bez luzów. Opony są nowe i wyważone. Jedyny luz jaki jest w całym zespole wału to na wyjściu skrzyni biegów, ale jest minimalny.

Spotkał się ktoś kiedyś z podobną przypadłością? Gdzie można szukać jeszcze przyczyn drgań?

 


  • Administrator
Opublikowano

A w jakim stanie są tuleje dyfra, wózka?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
24 minuty temu, DracoBlue napisał(a):

A w jakim stanie są tuleje dyfra, wózka?

Nie wykazują luzu przy naciąganiu, choć co prawda są fabryczne, a przebieg już blisko 400.000km.

Opublikowano

 

Godzinę temu, tulik napisał(a):

Nie wykazują luzu przy naciąganiu, choć co prawda są fabryczne, a przebieg już blisko 400.000km.

Podpora wału najprawdopodobniej do wymiany jak nie była dotykana ,jeszcze podnieś tył do góry , wrzuć bieg ,daj gazu i zobacz czy będziesz czuł wtedy ,jak będziesz słyszał dodatkowo szum z łożyska to na 100% podpora.

Opublikowano
1 godzinę temu, pioteror13 napisał(a):

 

Podpora wału najprawdopodobniej do wymiany jak nie była dotykana ,jeszcze podnieś tył do góry , wrzuć bieg ,daj gazu i zobacz czy będziesz czuł wtedy ,jak będziesz słyszał dodatkowo szum z łożyska to na 100% podpora.

Podporę wału wymieniałem kilka miesięcy temu i sprawdziłem jeszcze wczoraj. Jest sztywna, nie generuje żadnych luzów. Wczoraj właśnie w 3 osoby sprawdzaliśmy wał, mocowania wózka, dyfer, półosie. Wszystko sztywne, bez luzów.

czy ewentualnie amortyzatory i ich sprawność na poziomie 50-60% mogą powodować takie drgania? 
fabryczne mam jeszcze piasty tylne ale nie ma szumów pisków i problemów z ząbkowaniem opon itd.

Opublikowano

Do sprawdzenia dyfer w takim razie ,podnieś go do góry ,daj bieg i idź dotknij dyfra czy czuć drgania na nim i czy coś z niego słychać. Najlepiej w dwie osoby żeby druga cały czas zmieniała biegi.

Zostaje jeszcze uszkodzony kosz sprzęgła co często zdarza się w 6hp 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi. Na dyfrze brak drgań.

Wczoraj wymieniłem poduszkę pod skrzynią. Drgania się zmniejszyły choć bardzo objaw stał się jeszcze dziwniejszy - drgania występują tylko przy 80km/h przy intensywnym przyspieszaniu. W pozostałych zakresach prędkości brak drgań. Wygląda to, że coś wpada w rezonans. Na jakimś innym forum pisali, że E60 nie lubi smarów pomiędzy piastą, a felgą oraz na pierścieniach centrujących i może dawać takie objawy. Sprawdzę jeszcze taką możliwość i dam znać czy pomogło.

Opublikowano

Ok nic nie pisałeś że dałeś smar na piastę,tam ma być sucho ,ja mam specjalną dużą szczotę na wiertarkę i trzeba czyścić do żywego na lustro i przylgnia felgi też ma zostać idealnie wyczyszczona,nie dajemy tam żadnych smarów i past bo potem jest właśnie często bicie i wymieniają potem całe zawieszenie.

Ogólnie jeszcze koła mogą być do wyważenia. 

  • Administrator
Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu wymienił jeszcze łącznik elastyczny wału i podporę, to też jest częstym powodem wibracji

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Łącznik i podpora mają może 10.000km i wczoraj sprawdzałem czy nie mają luzu i wyglądały jak nowe.

Sprawdzałem również czy aby na pewno łącznik był złożony na znakach tj. tak gdzie znak strzałki tam ucho trójkątnej flanszy wału. I było ok.

Dziwna przypadłość jest co do prędkości występowania - zawsze ta sama, 80km/h. Sprawdziłem wczoraj od 0-140 i tylko tam występuje problem z drganiami, co ciekawe jak przy 80km/h odpuszczę gaz to się uspokaja, również przy około 85km/h też się uspokaja podczas przyspieszania. Podczas bardzo powolnego przyspieszania drgania prawie nie są wyczuwalne przy 80km/h.

  • Administrator
Opublikowano

@tulik odłącz przepływkę i sprawdź czy problem nie minął, pewna osoba miała podobne objawy i winna była o dziwo przepływka.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Sprawdziłem, niestety przy wypiętym przepływomierzu dalej drga przy 80km/h. Poszukam jeszcze w okolicach kół, piast i łożyskowania 

  • Administrator
Opublikowano

Mam ten sam problem co Ty, u mnie wibrację czuć przy 90km/h wymieniłem drążki kierownicze, tuleje tył, tuleje pływające. W Poniedziałek jadę na geometrię i dam znać czy problem ustal. 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

 

Sprawdź jeszcze przednie wahacze dolne ,a dokładnie tuleje przez nie często są drgania jak już są pozrywane 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...