Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW E36 Compact M43B16 Problem z pracą silnika na deszczu oraz śniegu.


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez grz3chv,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Piszę z problemem. Podczas deszczu oraz śniegu silnik nie działa poprawnie. Przy pierwszym odpalaniu na chwilę jest wszystko dobrze lecz później nie pracuje równo chodzi na dwa/trzy cylindry. Wymieniałem cewkę zapłonową, przewody do świec oraz świece lecz nic to nie dało. 

Poniżej wysyłam film. Może ktoś miał taki problem.

Pozdrawiam.


Opublikowano (edytowane)

Sprawdź silnik krokowy ,sprawdź dobrze dolot ,zobacz na przewody od sondy lambda ,może izolacja się przetarła. 

Jak dla mnie to sonda ,odłącz akumulator na dłużej i zobacz czy przez jakiś czas będzie ok, w ogóle to zobacz inpą na pracę sondy co pokazuje za wartości i czy się zmieniają z wzrostem obrotów silnika.

 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Ok dzięki jak znajdę czas sprawdzę i dam znać jak wygląda sytuacja.

Opublikowano

Cześć.

Podłączyłem kompa pod gniazdo diagnostyczne pod maską iż nie mam u siebie obd i niestety impa nie widzi wogule działań auta więc nic nie sprawdzę. Dowiedziałem się też że może to być czujnik wałka rozrządu czy brać też to pod uwagę? Co mi pozostało w takim razie wymienić czujnik i sondy czy jest jeszcze jakiś sposób?

Opublikowano

Czujnik wałka to najczęściej długie odpalanie ,długo kręci ,cały czas obcięta moc 

Tutaj jest problem z sondą ,lub z jej wiązka bądź jeszcze dalej z inną wiązką albo po prostu masz już słabe cewki.

Opublikowano

Ok dzięki. Będę działać w tym temacie jeśli chodzi o sondy.

Opublikowano

Cześć.

Sprawdziłem kilka dodatkowych rzeczy w wolnym czasie. Jak na razie sond lambda nie dotykałem i nie sprawdzałem lecz sprawdziłem dolot jeszcze raz i uszczelniłem jeden przewód.

Postanowiłem także zmienić cewkę na starą wraz z przewodami i po sprawdzać przepływomierz. Na starej cewce i przewodach oraz odłączonym przepływomierzu jest różnica samochód dostaje temperatury i nie gaśnie lecz nie jest jeszcze tak jak ma być. Dodatkowo po dodaniu gazu pluje z wydechu wygląda jak olej lecz nie pachnie w ogóle. Poniżej daje 3 filmy oraz zdjęcie. Czy po zmianie przepływomierza może się coś poprawić czy raczej nie jest on do końca winny i są to nadal sondy lambda? Z góry dzięki 🙂

 

 

 

460250517_908662841312047_3867575399486263153_n.thumb.jpg.77009e63de82f70fbce9d70023f54829.jpg

Opublikowano

To z wydechu to po prostu skorpliny na zimnym i zmywa osady spalonego oleju.Pewnie nie masz kataliztora. 

Odpal auto i na odpalonym rozłącz przepływomierz ,jak zgaśnie od razu to znaczy że może być i sonda walnięta.Na odłączonym przepływomierzu powinien pracować na delikatnie wyższych obrotach ,zobacz wtedy reakcje na gaz i czy będzie równo pracował ,jeśli tak winny jest przepływomierz lub nieszczelność na dolocie lub samym kolektorze ssącym ,chodzi mi o jego uszczelki na łączeniu z głowicą.

 

Szkoda że inpą nie możesz się podpiąć bo tak wszystko by szybko wyszło co jest przyczyną.

Obstawiam przepływomierz. 

Cewka i przewody jak by miały przebicie to silnik latał by ci jak żyd po pustym sklepie😄,więc możesz dać te nowe co miałeś spowrotem. 

Sprawdź rurę przy przepustnicy czy nie jest dziurawa ,w e46 często tak było że się od spodu przy obejmie nadrywała i nie było wiadać,najlepiej ją wyjąć i obejrzeć dokładnie. 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o rurę przy przepustnicy jest nowa i nie ma nieszczelności lecz byłem teraz odłączyć na włączonym silniku 

przepływomierz i taki jest efekt. Jak widać na filmie z licznikiem po dodaniu większej ilości gazu obroty później były nie równe i falowały.

   

 

Edytowane przez grz3chv
Opublikowano (edytowane)

Nie powinien tak falować po usunięciu przepływomierza. 

Ok ,jak masz drugi przepływomierz to daj na podmianę i trzeba zobaczyć z tą sondą. 

Hmm,a ty sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ? 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Aktualnie drugiego przepływomierza nie mam lecz ogarnę za jakiś czas.

Jeśli chodzi o ciśnienie na cylindrach nie mam do tego sprzętu niestety żeby to sprawdzić.

Lecz też z drugiej strony jak odłączę przepływomierz na zgaszonym silniku i odpalę i dam gazu to nie ma tego falowania jak tu powyżej.

Opublikowano

Ok ,ale ciśnienie to sprawdź ,miernik kupisz na allegro za 50 dych najtańszy ,jak będzie nie równe a pewnie będzie bo widzę że oleju trochę pewnie bierze co widać po wydechu to trzeba będzie wykręcić świece ,zalać cylindry jakąś najtańszą płukanką, zostawić to na dzień i potem odpalić na chwilę ,zlać olej i powinno ciśnienie się poprawić i może trochę mniej oleju będzie pić.

Przepływomierz podmień ,jak będzie dobrze to ok ,jak nie to zostaje problem z sondą najprawdopodobniej bo nieszczelności nie ma jak mówisz. 

Opublikowano

Ok był kiedyś problem w sensie był do wymiany filtr odmy jak się nie mylę tak się to nazywa i po prostu wyciskało olej.

Aktualnie brak poboru oleju.

Opublikowano
3 minuty temu, grz3chv napisał(a):

Ok był kiedyś problem w sensie był do wymiany filtr odmy jak się nie mylę tak się to nazywa i po prostu wyciskało olej.

Aktualnie brak poboru oleju.

Właśnie dlatego sprawdź ciśnienie bo od poboru oleju pierścienie mogą trochę "trzymać" i trzeba by zrobić taką profilaktykę płukanką lub zwykłą naftą

Opublikowano

Ok jak będzie więcej czasu ogarnę sprzęt i drugi przepływomierz. Jeszcze mam pytanie ponieważ po tym wyciskaniu oleju zmieniałem olej też no i raczej była robiona płukanka silnika czy w razie czego zrobić ją drugi raz?

Opublikowano

Płukałeś ale układ korbowy i górę głowicy a tu chodzi o to aby nalać na denka tłoku po no 100ml i czekać dzień aż przepłynie przez pierścienie i je odpuści z nagaru 

Opublikowano

Ok

  • 2 tygodnie później...
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Cześć.

Problem rozwiązany 😄 Wymieniłem przepływomierz oraz sprawdziłem jeszcze raz dolot powietrza. Okazała się że jest mała nieszczelność w dolocie. Ogarnąłem dolot i po założeniu przepływomierza wszystko jest dobrze jak nigdy. Testowo przejechane około 60km na deszczu i nie ma żadnego problemu. Samochód pracuje równo nic nie faluje itp. Nigdy tak dobrze to auto nie chodziło jak teraz 😆 Dzięki za wszelkie podpowiedzi itp.

 

Temat uważam za zamknięty!

  • Lubię to! 1
  • Super 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...