Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

X4 M40i N55 rozrząd?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś ma tu beemkę z silnikiem N55 ? Chodzi mi o kwestię rozrządu. Robimy czy nie. Serwis twierdzi jak nic nie słychać to nie ruszać 


Opublikowano

Ja już mam co do tego mieszane odczucia.. co prawda nie dotyczy tego samego silnika co w temacie a M57/T2. Auto mojego brata, kupione od miłośnika, wpakowane przez poprzednika masa kasy i przez brata obecnie.. tak jak napisałeś nic nie wskazywało że rozrząd się kończy a przy dalszym wyjeździe od domu strzelił rozrząd 🤔 u siebie posiadam M57/TU i też spotkałem się z opiniami że jak nic nie słychać niepokojącego to nie robić, ale po tym co spotkało brata co raz częściej chodzi mi po głowie żeby dla świętego spokoju z czasem rozrząd ogarnąć 🤔

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

M57 to 3 litrowy diesel, totalnie inny silnik. Nie ma więc co porównywać 

  • Administrator
Opublikowano

Rozrząd to część eksploatacyjna która się zużywa i należy ją wymienić. Nie napisałeś jaki przebieg auta oraz czy słychać jakieś niepokojące objawy? W każdym silniku prędzej czy później rozrząd będzie do wymiany, nie jest to część wieczna.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

To mało wiesz. Mam kilka Toyot Prius z przebiegami grubo ponad 400 i 500 k. km. Jeżdżą z pebiegami koło miliona i nie słyszałem,  żeby ktoś robił rozrząd. Wszystko zależy od konstrukcji i jakości rozrządu. W BMW właśnie różnie jest z tą jakością w zależności od silnika. Np. w N20 rozrządy padają około 100k a bardziej pompy oleju. W N55 nie słyszałem,  żeby ktoś robił rozrząd. Inna sprawa,  że silniki bmw nie robią po 500 czy milionie km. 

  • Administrator
Opublikowano

Ty mało wiesz. Każdy mechanik Ci powie ze rozrząd jest częścią eksploatacyjna i się go wymienia. Łańcuch się zużywa to samo napinacz i ślizgi itd. To że robi pół miliona nie znaczy że rozrząd jest nie zużyty i w każdej chwili może strzelić. Są też wady konstrukcyjne w niektórych silnikach i w nich rozrząd pada dużo wcześniej ale i tak w każdym silniku rozrząd jest do zmiany. Masz auto z rozrządem na pasek trzeba zmieniać, łańcuch też trzeba zmieniać bo się z czasem wyciąga i tyle. Więc jak już podważasz kogoś kompetencje najpierw dobrze się doinformuj u kompetentnych mechaników. Panewki też się zużywają w jednych silnikach szybciej w drugich wolniej ale się zużywają. Teoretycznie, łańcuch rozrządu powinien wystarczyć na całe techniczne życie jednostki napędowej. Tak też było w wielu starszych samochodach. Niestety, we współczesnych autach łańcuch rozrządu stał się częścią eksploatacyjną. W przypadku paska rozrządu, kierowca ma ściśle określony przez producenta termin wymiany.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Młody człowieku nie podważam nikogo kompetencji i na temat rozrządu w N55 rozmawiałem właśnie z kilkoma mechanikami i aso bmw. Większość twierdzi,  żeby nie ruszać. Twój autorytet i niesamowita wiedza odnośnie tego silnika zasiała u mnie wątpliwości czy wymieniać czy nie 😁

  • Administrator
Opublikowano

Wszystko zależy od wyeksploatowania jednostki, nie napisałeś nawet jaki masz przebieg, czy jakieś niepokojące dźwięki dobiegają z silnika. Rozrządy w BMW od 2006r strzelają jak muchy praktycznie w każdym silniku, do tego dochodzą zacierające się panewki i miękkie, wyginające się wały. Rozrząd to część eksploatacyjna i należy ja wymieniać. W starych BMW były wytrzymałe łańcuchy, w nowych silnikach jest dramat. Na przykładzie M57 218km żeliwo potrafią 500-700 tyś km a nawet milion zrobić bez wymiany, a ten sam silnik tylko, że na bloku aluminiowym przy 200-350 tyś km już u wielu strzela. O silniku N57 nie wspomnę, słaby rozrząd, krzywiące się wały i zacierające panewki. Silniki benzynowe w podobnych rocznikach też nie grzeszą trwałością więc rozrząd i tak jest do robienia przy 200-250 tyś km 🙂  Nie ma też wyznacznika, bo ktoś zrobi tym samym silnikiem 500 tyś km i nic, a komuś strzeli przy 200 tyś km. Więc z takim pytaniem bez najmniejszych szczegółów nie oczekuj zbyt wiele.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Dokładnie i tu masz rację. Czytam,  że strzelają znienacka bez żadnych objawów. Myślę,  że luźny łańcuch jednak daje objawy i słychać 

  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...