Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Problem z kalibracja czujnika kąta skrętu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! chce skalibrować czujnik kąta skrętu i jest problem. Nie zmienia się wartość podczas kalibracji… problem jest o tyle ciekawy że na włączonym zapłonie bądź na odpalonym silniku ta wartość to ciągle -8192stopnie, natomiast zauważyłem że na pierwszej pozycji klucza w stacyjce owa wartość pokazuje się prawidłowo i zmienia się wraz z ruchem kierownicy. Miał ktoś taki problem? Oczywiście na pierwszej pozycji stacyjki ista krzyczy żeby włączyć zapłon w związku z czym kalibracji nie da się dokończyć. 
nagralem filmik jak to wygląda ale jest za duży i nie mogę go tutaj dołączyc. 
bardzo proszę o pomoc i z góry ogromnie dziękuję. 


Opublikowano

Filmik mozesz wrzuci na kazdy portal do wymiany plikow i po prostu wrzucic link.

 

Jakie masz bledy podczas diagnostyki?

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano

Dobra temat samej kalibracji załatwiony. Przechodzi cały etap jest ok. Ale… oczywiście nie może być idealnie. Po kalibracji wszystko działa do momentu skręcenia kierownicą o ok 45stopni… jak skręcę więcej wywala błąd i znowu problem. Pierwsze foto pokazuje jak jest w momencie kiedy skręcam nie więcej niż 45Stopni i nie ma błędu. Drugie foto pokazuje co się dzieje jak wyskoczy już błąd… Stawiam na czujnik kąta skrętu w kierowcy. Myślicie że to jest możliwe? Na desce sieci się błąd tylko kierownicy, dsc się nie zaświeca i działa normalnie. Podpowie ktoś czy jak jest uszkodzony czujnik kąta skrętu(mam na myśli blaszki) to czy zaświeca się też dsc czy nie? 

IMG_6732.png

IMG_6731.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

w moim przypadku po wymianie maglownicy błąd  5EBA wyskakuje przy maksymalnym skręcie w lewo( kontrolka kontroli trakcji oraz zablokowane wskazanie czujnika skrętu na -1440stopni ). błąd znika w momencie wyłączenia zapłonu oraz wyciagnięciu kluczyka ze stacyjki. Po ponownym uruchomieniu silnika, czujnik kąta skrętu pokazuje prawidłowe wartości zgodnie z ruchem kierownicy.( po dwóch tygodniach nauczyłem się, że zamiast nakręcić na "3", nawracam na "5"razy byleby nie kręcić kierownicą do końca - lecz temat zbyt poważny i musze doprowadzić auto do pełnej funkcjonalności )

Dodam tylko, że sam demontowałem z dawcy maglownice oznaczając  punkt zero oraz uważałem przy montażu by wszystko było idealnie. Niestety mimo uwagi, kierownica była prosto gdy czujnik kąta skrętu wskazywał 7stopni. Pojechałem na zbieżność i przy idealnie prosto ustawionej kierwnicy mam -1 . Teraz czeka mnie kalibracja lecz nie wiem czy podołam kablem K+DCan oraz INPA F EDIABAS. Znajomy walczył z maglownicą ponad rok by wszystko grało mimo że kupił regenerowaną z montażem u ludzi co przekładnie wymieniają codziennie i ostatecznie wymienił na maglownice z tego samego rocznika co jego auto co przyniosło efekty i nie ma problemu. Ja do mojej e61 z czerwca 2004 r wsadziłem maglownice po regeneracji z zakupionego dawcy po kolizji w tył z marca 2005roku i troszkę zaczynam się obawiać czy przypadkowo przy większej prędkości nie wyskoczy błąd ( miałem przypadek przy 30-40 km/h gdzie wyskoczył bład i DSC lub ABS zblokowało mi na chwile lewe przednie koło ). Temat poważny i nie można go lekceważyć. Z obserwacji znajomego wiem, że na początek trzeba zwrócić uwagę na podstawy :

-datę produkcji maglownicy ( najlepiej z tego samego rocznika )

- od punktu zero liczyć czy kierownica znajduje się w tym samym miejscu przy maksymalnym skręcie w lewo i w prawo 

- policzyć ilośc obrotów kierownicy od punktu początkowego  czy jest taka sama

-zwrócić uwagę na czujnik/SENSOR przy maglownicy a najlepiej przełożyć od swojej o ile nie było problemu z błędami tylko zużycie materiału przekładni

- sprawdzić wiązkę dochodzącą do czujnika oraz napięcie ( skoki napięcia oraz słaba rezystancja powoduje również błąd

 

no i najważniejsze o czym zapomniałem .... Po montażu maglownicy zacząć od kalibracji/adaptacji( zwał jak zwał -bez chwytania za słówka fachowców) BEZ JAKIEGOKOLWIEK KRĘCENIA KIERWNICĄ !!! niezależnie jak małe odchyły są od punktu zero ... -

 

ratuje mnie trochę to że posiadam dawce z zablokowana na sztywno kierownicą i może w nim nie uszkodziłem czujnika kąta skrętu. Postanowiłem, że problem musi być w tym roku rozwiązany w przeciwnym razie wkładam moją starą maglownice i niech "PUKA" ile chce jak PUKAŁA przez poprzedni cały rok i może problem zniknie 

 

niestety człowiek uczy się na błędach swoich jak i znajomych by kolejny  fanatyk tych skarbonek  miał większą wiedze jak postępować. ( kontaktowałem się z wieloma osobami które zajmują się maglownicami, programowaniem(kodowaniem) jak i wszystkim w BMW i każdy prawie powiedział co innego lecz w kilku przypadkach potwierdzili że nawet gdy zbieżność jest źle ustawiona po wymianie, co jest normalne, zrobić adaptacje na 0 stopni od razu po wymianie oraz kolejną po ustawieniu zbieżności  najlepiej z komputerem co powinno rozwiązać problem raz na zawsze .Wielu rozmówców potwierdziło że maglownica jak i DSC  w BMW jest bardzo specyficzne i musi być po prostu idealnie, zgodnie ze sztuką.

Mam nadzieje, że moje pisanie nie pójdzie na marne i ktoś uniknie problemów po wymianie maglownicy nawet w specjalistycznym warsztacie( jak w przypadku mojego znajomego0. nie uznali reklamacji, żadnej gwarancji , po prostu poniósł koszt dwóch maglownic oraz koszty robocizny oraz kilka innych zdiagnozowanych powodów które niby miały być przyczyną błędów maglownicy. 

jeżeli ktoś ma jakieś wskazówki co można jeszcze sprawdzić, chętnie wysłucham najlepiej od osób które przerabiały ten temat osobiście

 

 Ciąg dalszy po próbie adaptacji

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...