Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Jaki olej N47


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jaki olej lejecie do n47 184km kupiłem niedawno auto i wcześniej był lany mobil 5w30 będzie dobry czy lepiej lać coś innego?


Opublikowano (edytowane)

Nie lej 5w30 ,zalej 5w40 

Jak kupiłeś to od razu zalej nowy olej , przejedź tysiąc kilometrów i znowu zmień.

Płukanek nie stosuj bo jak był long life serwis to panewki mówią pa pa po wlaniu nafty bo te wszystkie płukanki to tak naprawdę 90% nafty i reszta dodatki.

Dodatkowo zdemontuj kolektor ssący i cały do mycia a klapki do wyrzucenia z niego.

Wykodowywać siłownika klap nie musisz. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

A jak poprzedni właściciel stosował płukanki to nie robić dalej? 

Opublikowano (edytowane)

Nie stosuj żadnych płukanek ,jak zmieniasz często olej to wystarczy ,olej ma w sobie dojść dodatków płuczących. 

Zalej sobie 5w40 za tysiąc do zmiany jeszcze raz a potem co 10 tysięcy max ,jak chcesz nim pojeździć. 

I oczywiście zajrzeć do kolektora i klapek w nim czy są ,bo mogą się w każdej chwili urwać a wtedy czeka ciebie drugi słupek bo nie opłaca się remontu robić n47.

Do sprawdzenia potem wtryski ,przynajmniej korekty wtryskiwaczy bo jak któryś zacznie lać do DPF zaraz zapchany a wcześniej może tłok spłynąć 🙃

 

Ile tam na zegarach ma przebiegu?,bo ciekawe czy rozrząd zmieniony 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano (edytowane)

Okej, dzięki a jaki olej polecasz? I wtryski można sprawdzić aplikacją czy raczej wymontować i dać komuś do sprawdzenia? Na liczniku 307, rozrząd był robiony na 250 i te klapki też były na 250 ale sprawdzę je odrazu przy oleju

Edytowane przez Patryk2001
Opublikowano

Klapki to sprawdź od razu ,olej obecnie najmniej podrabiany i łatwy do sprawdzenia za pomocą aplikacji i zeskanowania kodu QR to olej Total quarts  ,najbardziej podrabiany to motul ,mobil ,castrol i też liqui moly. 

Korekty wtryskiwaczy sprawdź na zimnym silniku ,pobierz sobie aplikację bimmercode przyda ci się na pewno i jeszcze możesz sobie pobrać bimmertool to taka do kodowania świateł , zamków,ogólnie każdy moduł prawie. 

Opublikowano

A jakie powinny być korekty żeby były w normie na zimnym silniku i biegu jałowym? Polecasz jakiś adapter do bimmer toll bo chyba na tym mogę sprawdzić te wtryski?

  • Administrator
Opublikowano
4 godziny temu, pioteror13 napisał(a):

Klapki to sprawdź od razu ,olej obecnie najmniej podrabiany i łatwy do sprawdzenia za pomocą aplikacji i zeskanowania kodu QR to olej Total quarts  ,najbardziej podrabiany to motul ,mobil ,castrol i też liqui moly. 

Korekty wtryskiwaczy sprawdź na zimnym silniku ,pobierz sobie aplikację bimmercode przyda ci się na pewno i jeszcze możesz sobie pobrać bimmertool to taka do kodowania świateł , zamków,ogólnie każdy moduł prawie. 

 

Odwrotnie BimmerCode do kodowania i BimmerTool do diagnostyki. Jeśli masz DPF na miejscu to ciężko będzie znaleźć olej 5w40 z normą LL-04 ale da się 🙂 Sam jeździłem na takim z firmy Neste.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

To wtedy ile powinny pokazać wtryski jeśli będą dobre na tej aplikacji bimmer toll? 😁

Opublikowano
6 godzin temu, Patryk2001 napisał(a):

To wtedy ile powinny pokazać wtryski jeśli będą dobre na tej aplikacji bimmer toll? 😁

Będziesz miał na każdym wtrysku korektę np 0,50 a na jednym 1,50 to wtedy znaczy że masz lejący wtrysk lub słabą kompresję na tym cylindrze czyli np upalony zawór ,nieszczelny zawór,przytarty tłok ,stojące pierścienie. 

Olej lej 5w40 ,nie patrz na aprobaty LL-04 bo one nic obecnie nie znaczą.To że filtr jest o obniżonej ilości popiołu do DPF to też jedna wielka ściema 🤣,u mnie DPF wypala się co 800 ,900 km a leję albo Shell ultra 5w40 albo total 5w40 bez żadnej aprobaty BMW i nie o obniżonej zawartości popiołu.

Po prostu zmieniaj olej co max 10 tysięcy, ja zmieniam co max 7 tysięcy i mam silnik w środku jak nowy.

Opublikowano

Okej, dzięki a czy przy wymianie filtra paliwa trzeba coś robić komputerem czy wystarczy go założyć i włączyć i wyłączyć zapłon 2/3 razy żeby napompował paliwo? 

Opublikowano

Zebyś nie uszkodził sobie pompy wysokiego ciśnienia,bo ona jak dostanie powietrza to może bolec obrócić i się powoli zacierać ale to tak w skrócie,to musisz bimmertoolem lub istą uruchomić po wymianie filtra pompę elekryczną aby przepompowała ropę przez cały układ ,procedura nie pamiętam ile trwa dokładnie ale ja zawsze robię w tych dieslach dwa razy.

Sprawdź sobie jeszcze teraz po zakupie w aplikacji bimmertoll poziom popiołu w filtrze dpf ,wartość graniczna w bmw to 50g ,ale lepiej wcześniej go oddać na czyszczenie.Ja czyszczę go w domu ale lepiej go oddać ,koszt średnio 400zł .

Opublikowano

A jest jakaś fajna aplikacja którą zrobię to co w bimmer toll ale na iOS, widziałem bimmerlink ale jest wszystko po ang a wolałbym po polsku i znalazłem cariste będzie też dobra do sprawdzenia wtrysków dpfa i resetu tych funkcji serwisowych + cofanie hamulca postojowego i odpowietrzenie układu paliwa? 

Opublikowano
8 minut temu, Patryk2001 napisał(a):

A jest jakaś fajna aplikacja którą zrobię to co w bimmer toll ale na iOS, widziałem bimmerlink ale jest wszystko po ang a wolałbym po polsku i znalazłem cariste będzie też dobra do sprawdzenia wtrysków dpfa i resetu tych funkcji serwisowych + cofanie hamulca postojowego i odpowietrzenie układu paliwa? 

Innych aplikacji bardzo nie znam bo albo pracuje na ista ,albo na launch x431 

Bimmerlink mam ale tam tak naprawdę nie wiele da się zrobić,jedynie skanować błędy i wszystkie inspekcje oraz cofnąć zaciski a funkcji załączenia testu pompy nie widziałem.

Możesz sobie kupić tylko do BMW tańszego launcha,zrobisz nim dosłownie wszystko,od kodowań lamp ,modułów ,kalibracji ,adaptacji po sprawdzanie każdego parametru 

 

https://a.aliexpress.com/_EyfcIne

Opublikowano

Okej, dzięki myślę że narazie kupię jakiś adapter i załatwię telefon z Androidem bo potrzebuje to na piątek  żeby zrobić a widziałem że tam też dużo fajnych funkcji jest w bimmer toll

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

millers oil dobry olej polecam 

 

Opublikowano

Jak dla mnie i sam takowego uzywalem:  Motul 5W30

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano

Również leje tylko motula 5w30, wymieniać regularnie co 10kkm, płukanki nie używam. Osobiście co wymianę dolewam ceramizer z liqui (LM7181),  czy coś daje? szczerze nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika czy jego głośności ale jakoś tak człowiek spokojniej śpi 😅
Na dniach będę wyrzucał dpf i myślę ze następna wymiana będzie juz na 5w40 

  • Administrator
Opublikowano

@Gejben_91 nie lałbym tego cerateca co wymianę oleju, on zostawia biały osad w silniku. Lepiej używać modyfikatorów tarcia które spływają razem z olejem przy wymianie. Sprawdź XADO VeryLube Turbo lub ARCHOIL AR9100 lub ARCHOIL AR9200.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano
19 minut temu, DracoBlue napisał(a):

@Gejben_91 nie lałbym tego cerateca co wymianę oleju, on zostawia biały osad w silniku. Lepiej używać modyfikatorów tarcia które spływają razem z olejem przy wymianie. Sprawdź XADO VeryLube Turbo lub ARCHOIL AR9100 lub ARCHOIL AR9200.

Wezmę pod uwagę przy następnej wymianie. Zauważyłeś jakaś różnicę w pracy silnika silnika po zastosowaniu któregoś z tych środków ? 

  • Administrator
Opublikowano

@Gejben_91 cichsza praca, lepsza kultura pracy silnika, sporo lepsze starty silnik tuż po odpaleniu działa dużo bardziej gładko niż bez dodatków modyfikujących tarcie. Zmniejszyło się odrobinkę zużycie paliwa.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 15.01.2025 o 00:37, DracoBlue napisał(a):

Odwrotnie BimmerCode do kodowania i BimmerTool do diagnostyki. Jeśli masz DPF na miejscu to ciężko będzie znaleźć olej 5w40 z normą LL-04 ale da się 🙂 Sam jeździłem na takim z firmy Neste.

millers ee performace c3  są 5w30, 5w40, do silników z większymi przebiegami w millersie też coś znajdziecie---> wyszukiwarka na stronie millers. plusy tego oleju?

1. jedna fabryka na świecie w UK (nie słyszalem o podróbach)

2. nano cząsteczki, (cokolwiek to znaczy)

3. zmniejsza zużycie paliwa o ok 0.5 litra na 100km (używam tej marki olei od 5 lat i właściwie już po 200km od zmiany oleju widać spadek spalania paliwa)

  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...