Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

BMW f30 328i 2013 USA - nowe ECU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Posiadam ogromny problem a mianowicie zaczęło się niewinnie gdy po zapaleniu samochodu falowały delikatnie obroty przez jakieś 30 sekund.

Przez okres jednego roku nasilało się to do tego stanu że auto falowało między 500rpm - 1100rpm.

Finalnie zaczęło szarpać, pracować na 3, bądź i 2 gary.

Oddałem samochód do mechanika - diagnoza: sterownik silnika padł.

Mechanik stwierdził że nie da się zgrać danych z komputera USA i będzie trzeba wymienić komplet ECU (wersja komputera USA oczywiście automat)

Zrobili tak że zakupili używany komputer silnika oraz moduł komfortu z europejskiej wersji w manualu.

Po kodowaniu, nadal szarpie gdzieś tak +- 50-100rpm sobie faluje, fakt faktem chodzi na 4 gary nierówno czasem podbija nagle do 1300rpm, na wydechu słychać wyraźnie ze auto pracuje jak jakiś gruchot (przy okazji bez żadnego zawiadomienia wymienili wtryski świece cewki na nowe... - zgaduje że lecieli w ciemno z nadzieją że to jest przyczyną).

Teraz co prawda auto pracuje na 4 gary, nadal poszarpuje (czy to rozrząd?) lecz wyskakuje komunikat malfunction, moc ograniczona, odwiedź serwis.

Nie wiem co robić w aktualnej sytuacji, jedna osoba twierdzi że nie da się po prostu wersji EU przekodować na US, ponieważ samochód różni się gdzieniegdzie fizycznie.

Zakupiłem enet i będę próbował walczyć, lecz na ile ista d powie mi prawdę co jest przyczyną?

W aktualnej sytuacji wyskakują mi błędy typu:

 

CDA 904

 

164040 Zespół wałka rozrządu zaworów dolotowych uszkodzony,

 

120408 sterowanie ciśnieniem doładowania, zablokowany wzrost ciśnienia odcięcia,

 

Czy jeśli na jednym z komputerów diagnostycznych mam taki komunikat to robić w ciemno rozrząd?

Z drugiej strony bardziej martwię się że rozrząd niczemu winny tylko kodowanie poszło fatalnie.

Poleci ktoś co mógłbym wykonać?

(Pomijając fakt że cewki świece i wtryskiwacze niepotrzebnie zostały wymienione)

20250210_163907.jpg

 

20250210_163902.jpg

20241216_150317.jpg

Edytowane przez pajonk

Opublikowano

Hmm,nie jestem magiem żeby wywróżyć przez internet co się stało,nie wiem po co wymiana sterownika ,jak byś skasował wszystkie adaptacje to było by tak samo jak masz teraz na tym "nowym" sterowniku. 

Masz N20 a więc trzeba by sprawdzić czy faktycznie są wymienione wtryski ,świece i cewki. 

Jeśli tak jest a kuleje to masz rozrząd do wymiany i pewnie fazatory vanos. 

Radził bym przy N20 od razu do panewek zajrzeć i rozebrać pompę oleju żeby zobaczyć czy nie jest w środku porysowana i czy nie ma luzów bo wsadzisz sporo kasy a będzie lipa. 

Tak jak mówię ,jeśli wymienili wszystko jak napisałeś i jest to sprawne to rozrząd plus koła vanos.

Opublikowano

po pierwsze:

 

 - zmien mechanika  -> jak wymienia w ciemno komponenty samochodu to nie ma pojecia co robi

 

po drugie:

 

- sterowniki nie wazne czy w wersji USA czy Europa sa takie same, roznica jest tylko w oprogramowaniu

- chinskim sprzetem oczywiscie ze nie odczyta, pewnie klon nie wspiera tego typu sterownika

 

po trzecie:

 

- silnik N20 nie ma opinii zbyt dobrego; niestety. Jak juz kolega wyzej napisal do sprawdzenia mechanicznie a nie szukac problemu tam gdzie go nie ma (sterownik)

 

p.s. 

jezeli dysponujesz czasem i funduszami, mozesz wyslac sterownik do mnie; zobacze czy rzeczywiscie nie mozna go odczytac, tak jak to twierdzi twoj mechanik.

jedyny minus dla Ciebie: mieszkam w NL, wiec wysylka bedzie drozsza niz do dowolnego adresu w PL

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano
Godzinę temu, TuneX_Automotive napisał(a):

po pierwsze:

 

 - zmien mechanika  -> jak wymienia w ciemno komponenty samochodu to nie ma pojecia co robi

 

po drugie:

 

- sterowniki nie wazne czy w wersji USA czy Europa sa takie same, roznica jest tylko w oprogramowaniu

- chinskim sprzetem oczywiscie ze nie odczyta, pewnie klon nie wspiera tego typu sterownika

 

po trzecie:

 

- silnik N20 nie ma opinii zbyt dobrego; niestety. Jak juz kolega wyzej napisal do sprawdzenia mechanicznie a nie szukac problemu tam gdzie go nie ma (sterownik)

 

p.s. 

jezeli dysponujesz czasem i funduszami, mozesz wyslac sterownik do mnie; zobacze czy rzeczywiscie nie mozna go odczytac, tak jak to twierdzi twoj mechanik.

jedyny minus dla Ciebie: mieszkam w NL, wiec wysylka bedzie drozsza niz do dowolnego adresu w PL

Aktualnie sterownik USA i tak leży zdemontowany, z ciekawości mógłbym Ci go podrzucić, kwestia jeszcze kosztów ile by to wyszło?

Opublikowano
11 godzin temu, pioteror13 napisał(a):

Hmm,nie jestem magiem żeby wywróżyć przez internet co się stało,nie wiem po co wymiana sterownika ,jak byś skasował wszystkie adaptacje to było by tak samo jak masz teraz na tym "nowym" sterowniku. 

Masz N20 a więc trzeba by sprawdzić czy faktycznie są wymienione wtryski ,świece i cewki. 

Jeśli tak jest a kuleje to masz rozrząd do wymiany i pewnie fazatory vanos. 

Radził bym przy N20 od razu do panewek zajrzeć i rozebrać pompę oleju żeby zobaczyć czy nie jest w środku porysowana i czy nie ma luzów bo wsadzisz sporo kasy a będzie lipa. 

Tak jak mówię ,jeśli wymienili wszystko jak napisałeś i jest to sprawne to rozrząd plus koła vanos.

Tak też chyba uczynię jak napisałeś

Opublikowano

Zapomniałem dodać, iż sterownik został zamieniony ponieważ walczyli z nim ponad 2tyg i niestety nie udało się zgrać z niego danych.

Ponoć, nie wiem na ile w tym prawdy, mechanik wysyłał go po wszystkich specach co robią Bmw i żaden nie podołał w odczycie.

Opublikowano

Powiedz jaki przebieg jest 

 

Podejrzewam że do sprawdzenia wtryski jeszcze raz ,skoro jest już lepiej to wymienili pewnie tylko świece a wszystko zostało.

Wtryski w N20 są słabe ,nie wytrzymują długo ,więc najpierw one jeszcze raz do sprawdzenia i jak ma powyżej 160 tysięcy to rozrząd do zmiany i to na pewno, oczywiście do panewek zajrzeć.

Te silniki wytrzymują dużo kilometrów tylko trzeba dbać o olej , najlepiej przejdź na 5w40 z aprobatą BMW i zmiana co max 10 tysięcy a najlepiej co 8. 

Jak się zagląda do panek w nich i często zmienia olej to każdy silnik z generacji N będzie długo bezawaryjny. 

Dużo osób mówi ze silniki z serii N czy to diesla czy benzyny jest awaryjne ale to w większości przez użytkowników i brak pojęcia że do panewek trzeba zaglądać w każdej wysilonej nowoczesnej jednostce napędowej niezależnie jaka marka. 

Opublikowano

przebieg oryginalny to 220tys okolo,

co do wymiany, wymienili gdyz dostalem z powrotem stare cewki, swiece oraz wtryski.

 

Opublikowano

Planuję jeszcze za pomocą  Ista D dokładnie sprawdzić błędy, dzisiaj przyszedł mi Enet, Ista pobrałem co prawda 4.01 najstarszą chyba ale myślę ,że da radę.

Opublikowano
2 godziny temu, pajonk napisał(a):

Aktualnie sterownik USA i tak leży zdemontowany, z ciekawości mógłbym Ci go podrzucić, kwestia jeszcze kosztów ile by to wyszło?

 

dowiedz sie ile wysylka do Holandii ale chyba jakies 100zl bys musial zaplacic.

moge ci podac adres na priv jak bedziesz chcial;, odczytac to odczytam za free tylko zeby sprawdzic w czym lezy problem.

 

jedyne co to pokrywasz wysylke w obie stony

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano
Godzinę temu, TuneX_Automotive napisał(a):

 

dowiedz sie ile wysylka do Holandii ale chyba jakies 100zl bys musial zaplacic.

moge ci podac adres na priv jak bedziesz chcial;, odczytac to odczytam za free tylko zeby sprawdzic w czym lezy problem.

 

jedyne co to pokrywasz wysylke w obie stony

29zł w jedną stronę impostem, calkiem niezle

Opublikowano
10 godzin temu, TuneX_Automotive napisał(a):

 

dowiedz sie ile wysylka do Holandii ale chyba jakies 100zl bys musial zaplacic.

moge ci podac adres na priv jak bedziesz chcial;, odczytac to odczytam za free tylko zeby sprawdzic w czym lezy problem.

 

jedyne co to pokrywasz wysylke w obie stony

Ok, to poproszę o adres, bo nie ukrywam, że jestem ciekaw czy te ECU jest do odratowania 😄

Opublikowano
10 godzin temu, pajonk napisał(a):

Ok, to poproszę o adres, bo nie ukrywam, że jestem ciekaw czy te ECU jest do odratowania 😄

 

napisz do mnie pierwszy, bo widze ze nie mozesz otrzymywac wiadomosci jeszcze

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano
12 godzin temu, TuneX_Automotive napisał(a):

 

napisz do mnie pierwszy, bo widze ze nie mozesz otrzymywac wiadomosci jeszcze

Niestety również nie widzę jeszcze u mnie takiej możliwości 

Opublikowano
29 minut temu, pajonk napisał(a):

Niestety również nie widzę jeszcze u mnie takiej możliwości 

 

napisz mi wiadomosc na WhatsApp:  +31682650131

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...