Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć pokazały mi się błędy:

- CD9424

- 245700

- 25C800

- 280500

- 242800

- 245400

- 297800

Od czego mogą być to błędy BMW f10 n47 184km jakoś 2 tygodnie temu miałem regenerowane wtryski, regenerowaną turbinę, czyszczenie dpf i wymieniane węże od turbo i dpf.


Opublikowano (edytowane)

Ok więc widzę że nie zresetowali czujnika różnicy ciśnienia ,pokazuje też sadzę ponad normę a więc czujnik może być równie dobrze uszkodzony po prostu. 

Masz też błąd z nastawnika turbo więc jest jest ewidentnie coś nie tak z tą regeneracją ,bo nie sądzę że nagle po zrobieniu turbo uszkodził się nastawnik ,może go nie skalibrowali. 

Z tymi regeneracjami turbo to często jest coś nie tak 🙃

Z powrotem do nich jedź i tyle ,pewnie zajmują się każdą marką zgaduje ?

 

Podejrzewam że nie mieli isty ,bądź innego skanera i nic nie zaadaptowali.

Tutaj w twoim przypadku ewidentnie ich wina.

 

Hmm ,chyba że oszukali i nie robili połowy rzeczy. 

Dostałeś jakiś papier z regeneracji wtrysków,regeneracji turbo ,czyszczenia DPF ? 

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Zajmowali się tylko BMW teraz przerzucili się na Mercedesy. Turbo sam dałem do regeneracji z nastawnikiem więc jest zregenerowane, od wtrysków mam papier i od dpf też mam papier. 
 

Mogę jakoś samemu to ogarnąć bimmer tool żeby tam nie jeździć czy muszę do nich podjechać żeby ista to zrobili? 
 

Mogę jakoś sprawdzić ten czujnik bimmer toolem? 

I co z błędem 25C800 to też jest coś od tego bo wyszukałem, że coś z chlodniczką egr.

 

Opublikowano (edytowane)

Tak, bimmertool znajdziesz kasowanie adaptacji czujnika ciśnienia i nastawnika też. 

Jak problem będzie dalej to uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF.

Jak wejdziesz w bimmertool w parametry DPF i co chwilę będzie się zmieniał poziom sadzy np z 10g na 40g to czujnik jest walnięty.

Ten błąd od EGR może być z samego EGR ,jak nie był czyszczony to się zacina lub uszkodziły się tryby w nim albo sterowanie ,często padają ,wymiana tylko na orginał , zamienniki nie działają poprawnie,najlepiej w tych silnikach to go usunąć programowo i zasklepić zaślepką za 40zł i robota na 15 minut.

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Zrobiłem ten reset dpf on teraz musi się wypalić albo coś żeby zobaczyć prawidłowe dane? Teraz wszystko na 0 mi pokazuje i nie wiem czy to się po jakimś czasie ustawi jak czujnik załapie? Przejechałem jakieś 20km i nic się nie zmieniło w trybie mieszanym.

 

A co do egr to myślałem żeby go zaślepić i mieć spokój, ale musiałbym też wyrzucić dpf wtedy tak?

 

Opublikowano
10 minut temu, Patryk2001 napisał(a):

Zrobiłem ten reset dpf on teraz musi się wypalić albo coś żeby zobaczyć prawidłowe dane? Teraz wszystko na 0 mi pokazuje i nie wiem czy to się po jakimś czasie ustawi jak czujnik załapie? Przejechałem jakieś 20km i nic się nie zmieniło w trybie mieszanym.

 

A co do egr to myślałem żeby go zaślepić i mieć spokój, ale musiałbym też wyrzucić dpf wtedy tak?

 

Nie ,ja w jednym EGR zaślepiłem i jest ok , usunięcie EGR nie ma wpływu na DPF. 

Jak skasowałeś adaptacje ,to jak go zgasisz ,odpalisz spowrotem za minutę to odpal bimmertool i zobacz jak wartości na zero bądź jakieś z kosmosu to czujnik do wywalenia ,może być tak też że źle podłączyli przewody podciśnienia do czujnika 

Opublikowano

Dobra, po pracy zobaczę te wartości, sprawdziłem jeszcze jakie pokazuje ciśnienie wsteczne DPF na biegu jałowym to pokazało -92,01 hPa, to raczej będzie coś nie tak z tym czujnikiem?

 

A jak zaślepię egr to trzeba go wykodowac? 

Opublikowano

Coś nie tak z czujnikiem bądź jego połączeniem ,wymiana czujnika to kilkanaście minut ,jest nad DPF na boku pokrywy zaworów. 

 

Jak zaślepisz EGR to musisz go od razu wykodowac.

Opublikowano

A jak zaślepię egr to mogę przejechać bez problemu jakieś 30/40 km i go dopiero wykodowac? Raczej nic nie powinno się stać co? 
 

Dobra to zobaczę ten czujnik, jest to potrzebne na już czy może trochę poczekać ten czujnik?

Opublikowano
42 minuty temu, Patryk2001 napisał(a):

A jak zaślepię egr to mogę przejechać bez problemu jakieś 30/40 km i go dopiero wykodowac? Raczej nic nie powinno się stać co? 
 

Dobra to zobaczę ten czujnik, jest to potrzebne na już czy może trochę poczekać ten czujnik?

Możesz spokojnie tyle zrobić ,nic się nie stanie ,ale lepiej najpierw pojedź na wykodowanie a w domu sobie załóż zaślepkę to 15 minut roboty ,wystarczą dwa torxy. 

 

Jak będziesz jeździł z uszkodzonym czujnikiem to nie będzie się tobie wypalał DPF lub będzie się wypalał cały czas. 

Opublikowano

Dobra ogarnę najpierw egr i świece bo mam błąd od 3 świecy że nie działa i później ten czujnik.

Opublikowano
Godzinę temu, Patryk2001 napisał(a):

Dobra ogarnę najpierw egr i świece bo mam błąd od 3 świecy że nie działa i później ten czujnik.

Pewnie sterownik świec żarowych ,ja zawsze zakładałem beru i było ok.

Opublikowano

A przy sterowniku świec nie pokazałoby wszystkich świec? U mnie pokazuje tylko 3 albo jak mogę sprawdzić czy to sterownik czy nie?

Opublikowano
6 minut temu, Patryk2001 napisał(a):

A przy sterowniku świec nie pokazałoby wszystkich świec? U mnie pokazuje tylko 3 albo jak mogę sprawdzić czy to sterownik czy nie?

Zmierz oporność świecy żarowej ,już nie pamiętam ile wynosi oporność sprawnej,wtedy będziesz widział że jak oporność będzie dobra to sterownik. 

Opublikowano

Bez rozkręcania auta nie ma szans tego sprawdzić? 

Opublikowano

Jak zdejmiesz pokrywę silnika i jakoś dobierzesz się do świecy to się uda ,ja zawsze i tak miałem zdjęty kolektor do czyszczenia i usunięcia klapek więc od razu sprawdzałem świece i sterownik. 

Opublikowano

Dzięki, a powiedz mi ten czujnik ciśnienia wstecznego może być zamiennik?

Opublikowano
13 godzin temu, Patryk2001 napisał(a):

Dzięki, a powiedz mi ten czujnik ciśnienia wstecznego może być zamiennik?

Z zamiennikami jest różnie ,zależy jaki się trafi ,raz działa latami a nieraz po chwilę po założeniu już nie działa poprawnie. 

Opublikowano

A jeśli zamiennik to jakiej firmy najlepiej?

Opublikowano (edytowane)

febi załóż,coś około 100 zł chyba kosztował ,orginał jak pamiętam 400.

Trzeba też dobrze sprawdzić wężyki od czujnika do DPF ,bo może ciśnienie uciekać też przez wężyk i dlatego może być też problem. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

To jest ten wężyk który idzie od dpf do tego czujnika?

Opublikowano
12 godzin temu, Patryk2001 napisał(a):

To jest ten wężyk który idzie od dpf do tego czujnika?

Tak ,jak go ściągali a jest stary to robi się plastikowy od temperatury i mógł gdzieś przy końcówce pęknąć.

Opublikowano

Dobra to odrazu wymienię ten wężyk 

Opublikowano

@pioteror13 a powiedz mi przy wymianie tego czujnika ciśnienia spalin to w bimmertool skalibrować go żeby na wyłączonym silniku pokazywał 0 i sam wykryje popiół sądzę itd w dpf czy dpf też zrobić adaptację? Jakbyś mógł krok po kroku napisać co zrobić

Opublikowano

Tak i w DPF też zrób adaptacje 

Po zmianie czujnika robię tak że odpalam go na kilka sekund żeby widział ciśnienie ,następnie gaszę go i na zapłonie w bimmertool adaptacja czujnika ciśnienia wstecznego klikasz i DPF ,jak skasujesz odpalasz i powinien po chwili już złapać prawidłowy odczyt.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...