Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Trapiony problemami z filtrem DPF (auto jeździ głównie po mieście) zacząłem szukać prostego rozwiązana które pozwoziłoby na łatwe sprawdzenie stanu zapełnienia filtra i ewentualne jego wypalenie gdy wybieram się w trasę poza miasto. Jako że kilka aplikacji które przetestowałem nie spełniały moich wymagań postanowiłem napisać własną aplikację (z zawodu jestem programistą).
Powstała aplikacja bimmer-tool (dawniej BTool) na telefony z androidem, dostępna w google play lub do ściągnięcia TU.


Obsługiwane silniki:
- wszystkie diesle 2.0/2.5/3.0 M47 N47 B47 M57 M67 N57 B57 E/F/G.
- silniki benzynowe N13 N18 N20 B38 B48 N52 N55 w serii F
- silniki benzynowe N42 N43 N45 N51 N52 N53 N54 N55 N62 N63 S85 w serii E
- silniki benzynowe M54 i N46 od 2007r po bluetooth a starsze tylko przez kabel
- starsze M43(BMS46), M52(MS42/42), M54(MS43/45), M47(DDE3), M57(DDE4) - tylko przez kabel K+DCan

Obsługiwane auta: BMW 1/3/5/7/X1/X3/X5 serii E, F, G oraz Mini. Do e39/e46/e83/e53 może być wymagany kabel (na pewno do benzyn i starszych DDE3 i DDE4).

Aplikacja pozwala miedzy innymi na:
- odczyt błędów ze sterownika silnika wraz z opisami (po niemiecku)
- odczyt błędów z CAS, FRM, JBBF, KOMBI, DSC, MRS, MASK/RAD/CCC itd. (bez opisów, ale opisy można znaleźć tu http://bmwfault.codes)
- kasowanie błędów, co może być czasami wymagane aby procedura regeneracji DPF się uruchomiła
- Live data - czyli podgląd temperatury płynu, ciśnienie/masy powietrza, temperatura katalizatora, ciśnienia wydechu, wysterowania turbo, egr, dawki wtrysku i wiele innych.
w wersji płatnej dodatkowo:
- możliwość wymuszenia regeneracji filtra DPF
- automatyczne kasowanie błędów podczas regeneracji (potrzebne w przypadku mocno zapchanych filtrów)
- podgląd stanu regeneracji filtra, tzn czy filtr się aktualnie wypala, czy regeneracja została zaplanowana
- reset adaptacji DPF po jego wymianie lub czyszczeniu
- odczyt korekcji wtryskiwaczy
- odczyt wartości aktualnych i oczekiwanych: przepływomierza, doładowania, ciśnienia paliwa
- logowanie odczytanych danych do pliku csv, Można logować dane w trakcie jazdy przeanalizować na spokojnie w excelu lub online tu https://log.tunezilla.com
- reset adaptacji skrzyni automatycznej informacje oraz procedury adaptacji można znaleźć tu https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-r ... ations-zf6
- inicjalizacja (reset) czujnika deszczu W przypadku aut do 2007 ta funkcja działa tylko z kablem K+D-Can. Po 2007 działa również z adapterami ELM.
- rejestracja wymiany akumulatora na nowy akumulator o identycznej pojemności oraz podgląd parametrów akumulatora jak stopień naładowania, stopień zużycia oraz zakodowana pojemność.
- reset serwisu olejowego i zmiana interwału wymiany. W autach do 2007r dla tej funkcji wymagany jest kabel K+D-Can.

Obsługiwane adaptery
- K+D-Can USB: zalecam kabel kabel K+D-Can (od INPA) + przelotka USB-OTG za kilka złotych. Większość telefonów obsługuje już USB czasami przelotka jest w komplecie.
- Kabel ENET dla serii F/G + przelotka USB-ETHERNET. Wymagane jest ustawienie statycznego IP w telefonie: IP: 169.254.250.250, Maska sieci: 255.255.0.0, DNS: 0.0.0.0, Brama: 0.0.0.0
Zamiast maski sieci może być ustawienie długości przedrostka sieci, ustawiamy wówczas wartość 16.
- MHD WiFi/ENET dla serii F/G
- modBMW WIFI ENET dla serii F/G
- ELM 327 Bluetooth/Wifi: Adapter jest obsługiwany ale od czasu do czasu może zerwać połączenie i konieczny będzie restart aplikacji. Na bieżąco będę wypuszczał poprawki dla ELMa. Adapter musi być ORYGINALNY, tzn. zbudowany na procesorze PIC18. Tanie chińskie adaptery nie będą działać, chociaż sprzedawcy twierdzą że obsługują wszystkie protokoły, że to nowa wersja itp. Te adaptery nadają się jedynie do Torque do odczytu podstawowych parametrów silnika i do niczego więcej.

Przetestowane adaptery Bluetooth ELM 327
- UniCarScan UCSI-2000 W zaawansowanych ustawieniach połączenia wybieramy: D-Can tryb: MODE2
- Carista - bardzo dobry adapter i nie ma podróbek.
- Konnwei KW902/KW903
- Veepeak OBDCheck BLE
- MaxiEcu ELM 327 ver 2.1. Ale uwaga, trafiają się wadliwe sztuki, lub ELM 1.4 zamiast 2.1.
- Vgate OBD Scan (niebieski) - tylko wersje na procesorze PIC18 za ok. 50zł
- Vgate iCar V3, ale uwaga - trafiają się podróbki. Pytajcie sprzedawców czy na pewno oryginał i wersja ELM327 1.4
- Vgate iCar V2. Podobnie jak iCar V3 - zdarzają się podróbki które nie działają z M47/57 lub zrywają połączenie
- Carly Gen. 2, ale uwaga: aplikacja Carly aktualizuje adapter i może się zdarzyć że adapter przestanie być kompatybilny z bimmer-tool
- Vgate iCar V1
- OBD Mini - tylko wersje na procesorze PIC18. Zwykle to te niebieskie i lekko przeźroczyste z dwiema dwiema płytkami drukowanymi w środku (double PCB)
- każdy markowy adapter ELM 327 w wersji 1.4 lub nowszej powinien działać.
Inne przetestowane adaptery
- Thor WiFi - tylko protokół D-Can (od 2008). W ustawieniach należy wybrać typ adaptera 'OBD', IP 192.168.4.1, port 23. Może być konieczne wyłączenie komórkowej transmisji danych. Jest to adapter WiFi kompatybilny z INPA, szybszy i stabilniejszy od adapterów ELM. https://www.bimmer-connect.com/thor-wifi-adapter.php Nie zadziała z e46, starszymi X3 itp.
- Viaken STN1110, od 2008r, wybrać tryb DCan MODE3

Nie polecam adapterów tańszych niż ~50zł. Są to najstarsze ELM 1.0, nadają się jedynie do Torque.
Uwaga na podróbki adapterów ELM! Adapter można sprawdzić za pomocą programu ELM327 Identifier. Powinien wskazać wersję co najmniej 1.4.
Tu znajdziecie ciekawe zestawienie adapterów godnych uwagi i tych które do niczego się nie nadają: http://priusapp.com/obd.html

Aplikacja jest bardzo 'lekka', zadziała nawet na starszych smartfonach z obsługą USB.

Jako że poświęciłem trochę pracy i chciałbym dalej rozwijać aplikację, jest ona dostępna w dwóch wersjach:
-bimmer-tool Lite - darmowa: umożliwia odczyt/kasowanie błędów oraz odczyt Live Data
-bimmer-tool - płatna: to co Lite + odczyt dodatkowych informacji o DPF, wymuszanie regeneracji, reset adaptacji DPF, logowanie danych, funkcje serwisowe.

Kody promocyjne
Warunkiem uzyskania kodu jest podanie: modelu, rocznika, wersji silnikowej auta, typu adaptera/interfejsu oraz przetestowanie darmowej wersji programu. Model auta i nazwę użytkownika podepnę na koniec tego posta aby inni użytkownicy mogli się bezpośrednio kontaktować np. w celu porównania pomiarów live data itp.
Prośby o kody promocyjne do pełnej wersji proszę wysyłać na PRIV. Prośby o kod w wątku ignoruję.

Jeśli chcesz mieć najnowszą wersję - przejdź na wersję beta: Btool Expert beta Btool Lite beta
Jeśli dodaję nowe funkcje lub poprawki to wypuszczam najpierw wersję beta. Wersja publiczna jest zazwyczaj jedną lub dwie wersje do tyłu w stosunku do bety. Jeśli nie ma uwag to po tygodniu-dwóch zamieniam betę w wersję publiczną dostępną dla wszystkich.

Dzięki waszej pomocy aplikacja obsługuje silnik M47. W przypadku połączenia Bluetooth dla M47/M57 należy wybrać w ustawieniach adapter 'ELM 327' i protokół 'KWP 2000*'

Ograniczenia:
- X5 e53 - niektóre egzemplarze nie chcą współpracować z adapterami bluetooth
- X3 e83/X5 e53 oraz innych modelach w których wykorzystywany jest pin 8 w złączu OBD za pomocą adaptera bluetooth możliwa jest jedynie diagnostyka silnika. Dzieje się tak ponieważ adaptery bluetooth obsługują jedyni pin nr 7 do którego podłączony jest silnik. Aby diagnozować pozostałe moduły w tych modelach potrzebny jest kabel z przełącznikiem lub zwartymi pinami 7 i 8.

Film:https://youtu.be/ZfK_Yeva5MQ
A tu w minucie 1:03 widać jak uruchamia się regeneracja DPF w moim aucie:
https://www.youtube.com/watch?v=WI_7rlAqPpg

 

Kod promocyjny BimmerTool.txt

  • Lubię to! 2
  • Super 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • DracoBlue przypiął/eła ten temat
  • 4 miesiące temu...

Opublikowano (edytowane)

OK. Świetna aplikacja, chociaż szkoda że nie ma na ios. Czy może coś się dzieje w tej sprawie?

Edytowane przez ciawus007
  • Lubię to! 1
  • Administrator
Opublikowano

Niestety na chwile obecną nie ma planów stworzenia aplikacji na iOS

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam a czy adapter obdeleven współpracuje z bimmer-tool?

Edytowane przez iSlav
Opublikowano

Witam wszystkich. Chcialbym sie zapytac czy aplikacja pozwala na kodowanie wtryskow CR jesli nie to czy taka opcja bedzie mozliwa? Albo chociaz odczyt kodow 

  • Administrator
Opublikowano
4 godziny temu, leszek481 napisał:

Witam wszystkich. Chcialbym sie zapytac czy aplikacja pozwala na kodowanie wtryskow CR jesli nie to czy taka opcja bedzie mozliwa? Albo chociaz odczyt kodow 

Na chwilę obecną wydaje mi się, że nie posiada takich funkcji natomiast w przyszłości całkiem możliwe, ponieważ co chwilę dochodzą jakieś nowe funkcje. Pozdrawiam

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Witam, chciałbym zacząć przygodę z bimmer tool i na początek mam pytanie czy z adapterem Carista do F10 będę się łączył przez wifi czy Bluetooth ?

  • Administrator
Opublikowano

Carista łączy sie przez Bluetooth 

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,

mam pytanie, czy programem można zakodować nowy akumulator, ale o innych parametrach?

  • Administrator
Opublikowano

Tylko zarejestrować wymianę na nowy można w BimmerTool, jeżeli chcesz zakodować to można to zrobić aplikacją na tel BimmerCode. 

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie dotyczące EGR:

Adaptacja EGR polega na +/- świeżego powietrza do kolektora dolotowego- w moim przypadku max to 0,70 mg.

Natomiast jaką funkcję pełni Wysterowanie EGR? Przy zmianie na 95% nie można silnika wkręcić na wyższe obroty i gaśnie...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Potrafie aplikacją rozpoczac procedure wypalania dpf, ale czy jest tez mozliwosc przerwania wypalania dpf-a? Pozdrawiam

  • Administrator
Opublikowano

Nie idzie przerwać procedury.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wielkie dziękuję za bimmer-tool, rewelacja, sporo szukałem gdzie znajdę temperaturę oleju w skrzyni, bo wymieniałem sobie olej (INPA) a tu proszę i mnóstwo fajnych danych i funkcji w lekkiej apce w telefonie. 

  • Lubię to! 2
Opublikowano

Aplikacja rewelacyjna dla przeciętnego użytkownika interesującego się motoryzacją. Dzięki niej wiadomo co ile wypala się DPF. Mając adapter obd ze sobą i smartfon można mobilnie rozwiązać problem. Czy po ostatniej lutowej aktualizacji wszystkim działa bez problemu?

  • Lubię to! 2
  • Administrator
Opublikowano

Tak wszystko działa bez problemu, aktualizuję na bieżąco.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Wymieniłem akumulator na nowy, taki sam jaki jest zakodowany czyli 80ah. 
Oczywiście naładowany i przy próbie rejestracji nowego wyskakuje błąd na Bimmertool.  Co robię źle ? 
(Przy wymianie akumulatora parametry nie zmieniły się, chodzi mi o SOC, SOH itd.) 

4F9F311C-125A-485D-BAD7-292ACADA36EF.jpeg

0C0E2DCC-F3AC-422C-AD26-24C29D059B30.jpeg

  • Administrator
Opublikowano

Sprawdź opcję połączenia, może coś jest źle ustawione. U mnie w E60 działa bez problemu.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

Z połączeniem niby wszystko jest okej.

Kody błędów czy inne funkcje serwisowe działają normalnie. 

Opublikowano
W dniu 29.03.2023 o 06:19, Maciejm napisał(a):

Z połączeniem niby wszystko jest okej.

Kody błędów czy inne funkcje serwisowe działają normalnie. 

Rozumiem ze dokonujesz wymiany na zaplonie bez odpalonego silnika?

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano
3 godziny temu, BimmerPerformance napisał(a):

Rozumiem ze dokonujesz wymiany na zaplonie bez odpalonego silnika?

Tak, robiłem zgodnie z instrukcją, co prawda około 2h po włożeniu aku. Może to ma znaczenie ? No i SOC jest poniżej 90% ale akumulator ładowałem przed włożeniem. 

24E3B85B-A5E8-41ED-9297-815306F1F560.jpeg

Opublikowano

Ta instrukcja jest o kant kija rozbic; uzyj Isty lub Inpy.

Po kazdej wymianie aku w autach klientow nigdy nie czekam 3h; odrazu adaptacje przechodzi po wlozeniu

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Opublikowano
3 godziny temu, BimmerPerformance napisał(a):

Ta instrukcja jest o kant kija rozbic; uzyj Isty lub Inpy.

Po kazdej wymianie aku w autach klientow nigdy nie czekam 3h; odrazu adaptacje przechodzi po wlozeniu

Dysponuje tylko interfejsem bluetooth i bimmertool 🙂   

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...