Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Wypalanie DPF w BMW - Jakie warunki muszą zostać spełnione?


DracoBlue

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Istnieją dwie formy wypalania DPF:

Ciągłe wypalanie:

Ta forma regeneracji zachodzi podczas normalnej jazdy. Przy temperaturach spalin między 280 a 350°C, ciągła regeneracja ma miejsce w formie wolnego procesu utleniania. Cząstki sadzy nie mogą zostać spalone, dopóki temperatura spalin nie osiągnie wymaganej wartości.

Okresowe wypalanie:

Okresowa regeneracja jest wykonywana automatycznie przez DDE po najpóźniej 1000 km (600 mil). W przypadku pojazdów, które często pokonują krótkie dystanse, okresowa regeneracja zaczyna się już po przejechaniu od 400 do 800 km (250 do 500 mil).

Podczas regeneracji, dopływ powietrza jest ograniczany przez przepustnicę. Wykonywane są jedno lub dwa późne wtryski. To zwiększa temperaturę spalin do około 600 °C. Sadza jest spalana z pozostałym tlenem.

Okresowa regeneracja odbywa się przy wszystkich prędkościach. Najbardziej efektywną metodą jest regeneracja przy stałej prędkości powyżej 60 km/h (38 mph) przez okres 20-30 minut.

DDE oblicza czas okresowej regeneracji na podstawie następujących wartości:

1. średni przejechany dystans

2. średnia prędkość jazdy

3. temperatura w filtrze cząstek diesla

4. wartości z czujnika ciśnienia spalin

5. Ostatnia udana regeneracja może być odczytana przez system diagnozowania.

 

Poniższe warunki muszą być spełnione, aby doszło do wypalania filtra DPF:

1. Temperatura płynu chłodzącego musi przekraczać 75 °C.

2. Temperatura spalin przed filtrem cząstek diesla musi być wyższa niż 240 °C.

3. Musi być wystarczająco paliwa (wskaźnik rezerwy paliwa nie może się świecić). W momencie, gdy lampka rezerwy paliwa się świeci, proces regeneracji zostaje zawieszony.

4. Brak kodów błędów z systemu masy powietrza, systemu emisji spalin oraz czujników zapisanych w DDE (Digital Diesel Electronics).

5. Kody błędów 480A / 245700 (od F01) i 481A / 245800 (od F01) muszą wyświetlać status "obecnie nieobecny".

6. Stała prędkość jazdy powyżej około 60 km/h. Optymalna prędkość to około 100 km/h (około 60 mph).

 

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • DracoBlue zmienił(a) tytuł na Wypalanie DPF w BMW - Jakie warunki muszą zostać spełnione?
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator

@Piotras trzeba przywrócić to co niedomaga do użytku, inaczej filtr nie będzie się wypalać i w konsekwencji się zapcha na amen 🙂 

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DracoBlue napisał(a):

@Piotras trzeba przywrócić to co niedomaga do użytku, inaczej filtr nie będzie się wypalać i w konsekwencji się zapcha na amen 🙂 

A czy przyczyną może być ta temp ? Jest trochę niska chyba, po mieście jak go cisnę mocno to jest jakieś 86 max, nie mam żadnych błędów, odczyty niby ok...🤔🤔 To dlaczego nie chce wypalać ??

Screenshot_2024-02-07-12-01-02-468_pl.pw.btool.lite.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Wystarczy 75 stopni by uruchomiło się wypalanie

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, DracoBlue napisał(a):

Wystarczy 75 stopni by uruchomiło się wypalanie

No też tak właśnie czytałem, to jak wówczas sprawdzić dlaczego nie wypala nawet jeśli wymuszę 🤔🤔 wiesz może? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ile paliwa w baku? Poziom sadzy jaki jest?

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, DracoBlue napisał(a):

Ile paliwa w baku? Poziom sadzy jaki jest?

Paliwa pół baku, sądzą 60g 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Wymuszasz wypalanie aplikacją i nie włącza się wypalanie?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, DracoBlue napisał(a):

Wymuszasz wypalanie aplikacją i nie włącza się wypalanie?

Dokładnie, nie wiem co tu dalej działać z tym 🤦

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Piotras napisał(a):

Dokładnie, nie wiem co tu dalej działać z tym 🤦

Wymieniłem termostat egr i szybciej temp nabrał, aktywnego wypalania i tak nie załączył 😭😭 znacie jakiegoś speca w Pile bo może coś nie tak z ta moja aplikacją 

Screenshot_2024-02-09-10-26-50-572_pl.pw.btool.lite.jpg

Screenshot_2024-02-09-10-06-12-644_pl.pw.btool.lite.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

A czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika? Bo jak tak to też może nie uruchomić wypalania.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DracoBlue napisał(a):

A czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika? Bo jak tak to też może nie uruchomić wypalania.

Mam tylko 1 błąd- 43f2 to jest elektryczna nagrzewnica pomocnicza to chyba raczej nie powinno mieć wpływu 🤔 a czy przy 61g sadzy nie powinny wychodzić błędy o zapchanym DPF?? U mnie nic nie ma oprócz tego 1 błędu, zaczyna mnie to lekko frustrować 😅😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jak jest za duża ilość sadzy to też nie będzie chciała uruchomić się regeneracja. Nie wiem dokładnie jaki jest limit.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, DracoBlue napisał(a):

Jak jest za duża ilość sadzy to też nie będzie chciała uruchomić się regeneracja. Nie wiem dokładnie jaki jest limit.

Czyli czeka mnie pranie lub wycinka? A czy nie powinny wyjść jakieś błędy skoro sadzy mam 99procent? Też dziwne że nic nie czuć podczas jazdy i pracy silnika

Edytowane przez Piotras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jeżeli nie ma żadnych błędów i DPF nie wypala to pewnie przez poziom sadzy w nim. Najlepiej podjechać do speca od DPFów i zweryfikuje

  • Lubię to! 1

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj auto sprawdzone aplikacja Bimmer tool i niestety dpf zawalony w 100%. Jutro spróbuję zrobić trasę ok 100km i wymusić wypalanie, mam nadzieję że skasowanie błędu czujnika ciśnienia pozwoli na wypalenie. Ewentualnie proszę o porady co i jak ugryźć. Termostaty sprawne auto po przejechaniu ok 4-5 km nagrzało się do 75 stopni. Podsyłam zdjęcia co i jak. 

IMG_5062.jpeg

IMG_5063.jpeg

IMG_5064.jpeg

IMG_5065.jpeg

IMG_5066.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ciekawe czy procedura wypalania się uruchomi przy takiej ilości sadzy 🙂 No ale zobaczymy... Daj znać co i jak

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że tak, chyba że czujnik ciśnienia przed dpf mu na to nie pozwoli bo wyskakuje jego błąd. Ma ktoś jakiś pomysł czy można to jakoś ominąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne ze u mnie też jest 100 proc, ale gram sadzy jest 61 i nie wzrasta już dalej 🤔🤔 ma ktoś może pomysł dlaczego?? Może dlatego że już tam dpfa nie ma 😅 czy masz jakieś inne objawy w aucie oprócz odczytów w bimmertool? Nierówna praca silnika brak mocy etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc itd wszystko było w porządku, wyskoczyła tylko kontrolka od dpf ale na drugi dzień już się nie zaświeciła. Zrobiłem właśnie wypalanie i udało się wypalić sądzę do 5.0 grama, ale na odcinku 50km już jest sadzy ponad 30 gram i teraz pojawia się pytanie co dalej robić z dpf? IMG_5069.thumb.jpeg.298576ccc006c6f294a50069c47ba2c5.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy tego nie wypierdolić bo już mnie zaczyna to denerwować, tylko pytanie czy kopcić nie będzie bez DPFa 😅 

Edytowane przez Piotras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

@hegemoniahe ja bym wypalił kilka razy pod rząd na trasie aby spadło to jeszcze niżej. @Piotras nie będzie kopcić jeżeli masz sprawny układ paliwowy i dolotowy oraz nie masz chipa. Jak mocny chip to bączka pusci przy mocnym bucie. Ja mam 3.0d na szczęście fabrycznie bez DPF bo 2003r i cieszę się, że go nie ma 🙂

  • Lubię to! 2

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz @DracoBlue że kilkukrotne wypalenie może coś pomóc? Nic się nie uszkodzi przy takiej akcji? Ciekawe jak na takie kilkukrotne wypalanie zareagują: tłoki, cylindry, głowica i kolektor? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...