Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Drgania, mrowienie na kierownicy


szczepi20
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez szczepi20,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykam się z problemem drgań. Delikatne mrowienie na kierownicy pojawia się od 60/80 km/h. Narasta na autostradzie.
Ale o tyle jest to dziwny przypadek że raz są większe raz mniejsze. A czasem niema wcale....... 
Luzów w zawieszeniu nie ma 
Felgi Ori, opony Pirelli z *
X6 xdrive

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Administrator

Jakie to dokładnie auto?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz grubość bieżnia tył przód ,często jak jest różnica xdrive wariuje ,druga opcja wyciągnięty łańcuch w skrzynce rozdzielczej xdrive.

Trzecia opcja rozwalone krzyżaki na przednim wale ,często lecą i jak wywali krzyżak to dziura w misce najczęściej. 

Także zacznij od opon ,potem luz na krzyżakach wału przedniego od xdrive to są w 90% winowajcy drgań. 

Jeszcze możesz w sumie zrobić test ,stań gdzieś na drodze pod górką i od 0 gaz w podłogę ,jak wtedy będą drgania to skrzynka xdrive do rozebrania i wymiana sprzęgieł i łańcucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nowe Pirelli z *, na wale był luz, dałem wał do regeneracji i wydłużyli mi wieloklin. Całkowicie nie wyeliminowało luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DracoBlue napisał(a):

Jakie to dokładnie auto?

X6 f16 4.0d 313KM 100tys przebiegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Borykam się z tym samym problemem, tylko, że w E60. Mam drgania przy 90km/h i 120km/h, po zmianie felg i opon problemy nie ustały. U siebie obstawiam łącznik elastyczny wału lub podporę. Czasami powodem drgań również mogą być poduszki silnika, skrzyni biegów, źle wyważone opony, a nawet źle ustawiona geometria 🙂 Temat rzeka.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ale czy sprawdzili luz na krzyżakach?

Nie wiem jak oni tam chcieli zrobić krzyżaki,nigdy to nie zagra , nowy wał załatwia sprawę i do tego nowy łącznik elastyczny wału. 

Wymieniony łącznik gumowy wału na nowy? 

W sumie to teraz dopiero pomyślałem czy była sprawdzana podpora tylnego wału i łączniki elastyczne wału? Bo wcale to też nie musi być przód winny do końca . 

Edytowane przez pioteror13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, pioteror13 napisał(a):

Dobrze ale czy sprawdzili luz na krzyżakach?

Nie wiem jak oni tam chcieli zrobić krzyżaki,nigdy to nie zagra , nowy wał załatwia sprawę i do tego nowy łącznik elastyczny wału. 

Wymieniony łącznik gumowy wału na nowy? 

W sumie to teraz dopiero pomyślałem czy była sprawdzana podpora tylnego wału i łączniki elastyczne wału? Bo wcale to też nie musi być przód winny do końca . 

 

received_1095107811485162.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu na 100% nie stwierdzę ale jak dla mnie to tylko wieloklin zmienili i pomalowali całość 🤣 ,dlatego w xdrive lepiej kupić nowy wał ,taniej wychodzi.

W 2 litrowym dieslu tak krzyżaki nie lecą no mniej momentu obrotowego i tak nie dostają po dupie ale ty jak masz mocną wersję i czasami z miejsca mocno depniesz to szybko krzyżaki mówią dobranoc. 

Za regenerację pewnie zapłaciłeś kilka stów a za lekko ponad 1000 miał być nowy wał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pioteror13 napisał(a):

Dobrze ale czy sprawdzili luz na krzyżakach?

Nie wiem jak oni tam chcieli zrobić krzyżaki,nigdy to nie zagra , nowy wał załatwia sprawę i do tego nowy łącznik elastyczny wału. 

Wymieniony łącznik gumowy wału na nowy? 

W sumie to teraz dopiero pomyślałem czy była sprawdzana podpora tylnego wału i łączniki elastyczne wału? Bo wcale to też nie musi być przód winny do końca . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieloklin został przedłużony. Na oryginalnym wieloklinie za płytko wchodził we flansze do xdrive. Miałem założony też nowy wał, i efekt dokładnie ten sam ( mowa o wale od xdrive do dyfra przód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli był nowy i ten sam problem to w takim razie albo skrzynka xdrive , podpora wału bądź  łącznik gumowy wału. 

Żeby skrzynkę xdrive wyeliminować to tak jak mówiłem najłatwiej sprawdzić mocno depnąć od 0 do 80 gdzieś najlepiej pod górkę i druga opcja na mocno skręconych kołach mocno ruszyć do przodu i do tyłu jak będzie szarpanie czuć w aucie to skrzynka jak nie będzie nic czuć zostaje podpora i łączniki wału tylnego. 

 

Edytowane przez pioteror13
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • DracoBlue zmienił(a) tytuł na Drgania, mrowienie na kierownicy

Tak się zastanawiam nad półosiami 🤔 czy to one czasem nie mogą robić problemu...... Przeguby wewnętrzne mają delikatny luz gora- dół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ,przy tym przebiegu auta co podałeś to jeszcze się z tym nie spotkałem więc dlatego nawet tego nie wspominałem,ale jeśli zauważyłeś luz to czy to xdrive czy inny samochód luz na przegubie zawsze będzie powodował drgania w określonej prędkości. 

Tylko zależy jaki to luz na tych przegubach masz ? Sprawdzałeś ją jak była założona na samochodzie czy wyjęta ?

Możesz zacząć od tego,ale jak masz luz to musiałeś chyba mocno używać tego auta 😆,albo przebieg się nie zgadza 🤔,bo problemy z półosiami,skrzynką xdrive i wałem to raczej okolice min 200 tysięcy a najczęściej 250-300 tysięcy oczywiście jest to zależne od stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest w rodzinie od nowości, czyli przebieg na 100% oryginał. Jakoś nadmiernie eksploatowany nie jest 😉 to jest N57 więc bardziej delikatnie.......wiadomo😂 

Wydaje mi się że lewa półoś ( od kierowcy ) ma delikatnie większy luz niż z prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm luz wzdłużny tak wiele tu nie robi wręcz zawsze musi mieć każda oś luz wzdłużny,bardziej chodzi mi o to że ręką łapiesz za oś tak jak na filmiku tylko kręcisz w przód tył i czy wtedy ma luz ,jak ma to albo dyfer wywalony albo oś.

 

Zapomniałem o najważniejszym,drgania pojawiły się kiedy ? Nagle ? Po wymianie czegoś ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy zaczęły się od pewnego momentu, wtedy przebieg około 70tys/km. Wymieniłem wahacze L+ P ( co trzyma amortyzator) i tuleje wahacza ( całość lemforder)

Do tego doszła regeneracja felg bo były brzydkie. Ale za dużo wypiaskowali otwór centrujące i była masakra. Jeden z wulkanizatorów wyczail to i obwinił taśma Piasty. Zrobiło się w miarę, można było już jeździć. Ale to nie była naprawa na 100%.

Więc kupiłem inne felgi i opony.

I taki efekt jest do dziś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony hankook po jednym sezonie ( zwykle, nie run flat) niby zbieżność i geometria ustawiana była. Ale po wyjechaniu  była kierownica przestawiona i robili poprawkę. Tylko że coś tam do siebie szeptali 🤔😂

received_353103763716929.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra teraz wszystko jasne ,tu nie chodzi o ośki ,wał ,dyfer,łącznik elastyczny.

Felgi po kupnie były sprawdzone czy proste i nie ma mikro pęknięć ? 

Bicie tarcz hamulcowych i bicie piasty sprawdzone czujnikiem zegarowym ? 

Już teraz wszystko wiadomo ,problem jest albo w krzywych felgach,w wyważeniu ich  albo tarcze mają bicie lub piasty biją.

Nic innego tu nie wchodzi w grę. 

Często się zdarza że nowe tarcze biją.

Łożyska piasty też mogły pójść ,podnieś przód auta i jak będziesz miał koło w górze to złap rękami za górę i dół koła i mocno ruszaj  jak będzie wyczuwalny luz to łożysko piasty poleciało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 2 komplety felg, zima lato. Za zimę i lato mam nowe opony Pirelli skorpiony, i Pirelli pz4. 2x 275/40 i 2x315/35 r20. Felgi przód 10' i tył 11'. Jeżdżę na ciśnieniu 2.2 bar ( obie osie ).

Piasty mają bicie niecałe 0.01. luzów również niema. Wyważanie na maszynie Hunter z testem drogowym. Opony kupione w tym samym zakładzie co montaż. Gość zarzeka się że są ok ( mam też swoją wyważarke i mniej więcej pokrywa się wyważenie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty sprawdzone ok a tarcze nowe czy stare ? 

Często nie musi bić sama piasta tylko tarcza hamulcowa. 

Sprawdź tarcze . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Piasty sprawdzone ok a tarcze nowe czy stare ? 

Często nie musi bić sama piasta tylko tarcza hamulcowa. 

Sprawdź tarcze . 

 

Lewa ma 0.02 a prawa 0.05mm dodam że tarcze mają 385mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra czyli hamulce ok 

Musi być coś z oponami albo felgami  

Najprostszym sposobem było by w tej sytuacji założenie kół przód na tył , różnica szerokości nie będzie przeszkadzała

Przejedź się z tą prędkością w której były drgania i będzie wiadomo. 

Najlepiej jak byś od kogoś miał inny komplet felg i sobie założył do testu. 

Myślę że wtedy problem minie. 

Jak byś miał zbieżność rozjechaną nie wiadomo jak to i tak by nie biło co najwyżej by ściągało i cięło gumy od wewnątrz lub zewnątrz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...