Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Zerwany pasek pk f25 n52


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zerwał mi sie pasek pk w f25 silnik n52 podobno sie zdarza.Wymieniłem pasek rolke niby nie narobił żadnych spustoszeń .Jednak nie równo pracuje na wolnych i wywala takie błedy nie zawsze wszystkie ale generalnie coś z dolotem .Niczego nie moge namierzyć może ktoś ma jakieś sugestie.Chyba kupie dymiarkę moze tak coś namierze.Za wszelkie pomysły i sugestie z gory dzieki 

 

 

 

 

 

Screenshot_20240927-175224.thumb.png.5b07bdd28967607501178070e29d9d98.png 


Opublikowano (edytowane)

Jednak narobił bo musiał gdzieś wyrwać kostkę lub urwać wiązkę za filtrem powietrza,bądź gdzieś uszkodził rurę dolotu.Nic innego nie mogło się stać.Musisz dobrze wszystko obejrzeć. 

Musisz już mieć duży przebieg jak w n52 pękł pasek lub rolka stanęła a to się dzieje powyżej 250 tysięcy. 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

No dokładnie ma nieco ponad 250, jutro to rozbabram na spokojnie moze coś namierze,rolka niby chodziła ale profilaktycznie wymieniłem,alternator i klima też nie wykazuje jakiś luzów chodzi płynnie  raczej pasek był słaby choć wyglądał naprawde dobrze ,oczywiscie przed ta masakrą 🥴

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź może też pasek poszedł jakoś na prawą stronę i udawało kabel od sondy przedniego katalizatora czyli banku 1. 

Jak masz taki przebieg to faluje tobie na zimnym przez pierwsze sekundy ,nierówno chodzi ? Tak z innej beczki pytam bo jak byś miał takie objawy to od razu mówię że wałek wydechowy na łożyskowaniu przytarty. 

 

Edytowane przez pioteror13
Opublikowano

Do urwania paska wszystko było ok,no zobaczymy moze jutro sie coś rozjaśni,chwile tak pochodził bo musiałem zjechać ,myślałem ze może coś w dme sie rozjechało bo pracował bez ładowania ale zrobiłem inpa kasowanie kalibracji  i nic to nie dało 

 

Nic nie znalazłem niestety wszystkie przewody całe,teraz pytanie czy zerwany pasek to przyczyna czy skutek.Doszedłem ze po odłaczeniu przepływki  chodzi idealnie,oczywiście wywala czek ale chodzi równo.Wiec stawiam na nia moze ogarne coś na podmiankę.  

Opublikowano
3 godziny temu, Cieslik napisał(a):

Nic nie znalazłem niestety wszystkie przewody całe,teraz pytanie czy zerwany pasek to przyczyna czy skutek.Doszedłem ze po odłaczeniu przepływki  chodzi idealnie,oczywiście wywala czek ale chodzi równo.Wiec stawiam na nia moze ogarne coś na podmiankę.  

Dziwne żeby w tym samym czasie przepływomierz poszedł ,różnie w sumie bywa. 

Masz jakiś program żeby sprawdzić błędy ? 

Opublikowano (edytowane)

A nie jest przypadkiem tak ze jak odłączy przeplywke to komp przechodzi w tryb awaryjny i chodzi na domyślnych ustawieniach ? I nie zależnie co odepnie to silnik i tak po odłączeniu bedzie chodził idealnie ?

 

Najlepiej jak byś podłączył sie pod auto i sprawdził odczyty przeplywki i wszystkich czujników które byly na linii strzału, czy reagują w miarę normalnie na dodanie gazu i wgl

Edytowane przez pinokio177

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

No chyba wchodzi w tryb awaryjny,ale to by wskazywało że nie ma uszkodzeń w dolocie tylko problem z jakimś czujnikiem,czy tam sterowaniem.

Tak mam bimber tool,ista,inpa. Ale błedy takie jak powyżej.Wymontowałem też dise duża bo do niej jest spoko dostep klapka sztywna nie ma luzów.Nie wiem jak ja przetestować czy zamyka.Heh łeb kwadratowy gdzie tu szukać usterki 

 

Lapka mam z padnieta bateria,a sprawdzam to w warunkach polowych bo jestem na wyjeździe.

 

Zobacze jutro co bimber pokaże na live data

Opublikowano

Jutro jak bede mial chwile to podłącze u siebie i porównasz sobie odczuty z przeplywki jakie sa u ciebie bo tez mam N52

 

Chyba ze do tego czasu @pioteror13 cos ci podpowie wiecej bo on zjadł zęby na tym motorze 😅

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Jak masz wersję 272km to tam masz tylko czujnik temperatury powietrza ,nie ma przepływki ,jak masz wersję inną czyli nie n52b30k to masz przepływkę ale to dziwne żeby tobie wariował bo jak przepływka jest niesprawna to przechodzi na sterowanie valvetronic i nadal działa tylko ma mniej mocy ,nie powinien falować 

Może być tak że ta awaria zbiegła się z zatarciem wałka wydechowego bo to te same objawy są ,a to częste w serii N tym bardziej jak masz 250 tysięcy nalotu i nie wiadomo wcześniej jaki ktoś łał olej i co ile zmieniał. 

I tu od razu powiem na przyszłość olej tylko i wyłącznie 5w40 lub 5w50. 

Wracając do awarii to albo dziwnym trafem przepływka lub tak jak nadal przypuszczam pasek uszkodził gdzieś kable.

Bez komputera i sprawdzenia parametrów sond i przepływomierza nic tu więcej się nie wyczaruje ,to skomplikowane silniki i diagnoza często jest ciężka. 

 

 

Z tego co widzę to przepływomierz masz sprawny,tak jak mówię problem w kablach zerwanych ,pamiętaj że też nie musi być urwany ,wystarczy że jak się mega naciągnęła izolacja jak uderzył pasek to w środku miedź się przerwie a izolacja pozostanie nienaruszona,też tak bywa ,trzeba dokładnie miernikiem zobaczyć przejście czy jest 

  • Administrator
Opublikowano

Tematy związane stricte z danym autem proszę zakladac w przeznaczonym do tego dziale, nie w dyskusji ogólnej.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Opublikowano

U mnie na dolocie sa takie wartości 

Screenshot_20240929133349.png

 

Przy okazji wyczyściłem filterki od Vanos i jak na dolnym był czysty jak nowy to na górnym wylał sie syf z nagarem 😅 na początku myślałem że to gdzieś obok tej dziury byl jakiś syf ale to z wnętrza 😅

IMG_20240929_123126.jpg

IMG_20240929_121015.jpg

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Mam wersje 258 ,kabli elektrycznych na drodze paska nie zabardzo widze bardziej chłodnicze,chyba jednak ten pasek strzelił bo cos innego nawaliło .

Jeszcze bede analizował.

Dzieki za podpowiedzi.

Ciśnienia w dolocie chyba ok,a jednak sypie błedy za ubogiej.Dodam ze elektrozawory vanosa podmieniałem a nawet miałem na podmianke jeden bez zmian.Podmieniałem tez map sensor ten na kolektorze tez bez zmian.

Disa dużego przepatrzyłem i umyłem nie ma żadnych luzów,nie miałem w tym czasie kompa wiec nie sprawdziłem czy działa uchylanie podobno w inpie jest opcja ,był otwarty 90'-może być zaciety🤔

Bede miał na tygodniu dymiarke to moze jeszcze cos przepatrze .Heh oby to nie ten zatarty wałek

 

Ps.admin sory ze temat w  założyłem nie w tym dziale jak sie da to prosze o przeniesienie do odpowiedniego działu bo problem jeszcze nie rozwiązany 

 

No moze zobacze te sitka vanosa kiedyś czyściłem,ktoś wie ktory jest od wydechu🤔

Opublikowano
33 minuty temu, Cieslik napisał(a):

No moze zobacze te sitka vanosa kiedyś czyściłem,ktoś wie ktory jest od wydechu🤔

Sitka możesz zajrzeć ale jak by były zapchane to i tak już po wałkach. 

Sprawdzałeś alternator jak się obraca jak miałeś bez paska ? 

Bo jak on podaje za duże napięcie albo nie ładuje to też będziesz miał różne problemy przez źle napięcie na modułach i sterowniki silnika. 

Opublikowano

Tak alternator obracał sie płynnie ,jakby nie ładował to aku juz by dawno padło. Jak ma postoju podniosłem obroty do tys chodzi juz płynnie.

 

Ale jak sie zerwał to jeszcze kawalek jechałem i mogło cos namieszać w sterownikach,robiłem reset kalibracji bo nie wiem co można by jeszcze zrobić

Opublikowano

Chodzi mi o to że nie ładował w sensie że nie doładowuje ,bądź przeładowuje ,sprawdź napięcie ,jak jest ok to reset modułów bimmercode lub istą ,odepnij też akumulator na parę minut i zobacz. 

U ciebie na 90% jest przyczyna związana z elektroniką czyli błędy ,brak adaptacji przepustnicy. 

Pamiętam w jednym E90 z n52 z podobnym objawem po adaptacji przepustnicy wszystko wróciło do normy ,bo nie trzymał wolnych obrotów ,szarpał. 

 

Opublikowano

Z tych logów co wstawił pokazuje ze jest 15V na aku to nie za dużo?

Bylo E36 320i Coupe

 

Polish_20240920_133428657_Easy-Resize.com.jpg

Jest E92 330i

IMG_20220327_143500.jpg

Opublikowano

Aku jud odpinałem nic nie pomoglo, niby inpa tez robilem reset kalibracji.A jak sie adoptuje przepustnice 🤔 

Opublikowano

Bimmercode zrobisz ,zawsze nim robię ,reset adaptacji ,reset obciążenia itp. 

Opublikowano

Jak jest odpalony ,sprawdziłeś napięcie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze ? 

Masz teraz jakieś konkretne błędy zapisane w modułach ? 

Nie raz bywało tak że uszkadzały się sterowniki silnika MSV70 i dużo rzadziej MSV80 

Jaki masz sterownik silnika ? 

 

Zrób jeszcze kalibrację valvetronica ,może się rozjechała po spadku napięcia jak jechałeś bez ładowania.Zła kalibracja silnika valvetronica też daje takie objawy jak masz ty.

Opublikowano

Valctronika też kalibrowałem co do sterownika musze sprawdzic, ładowanie sprawdze.Moze byc cos z tym kompem,heh milion myśli na minute mam,niestety żadna nie trafiona.Widziałem ze w ista jest opcja podwyższenia wolnych obrotow nie wiem czy to działa genaralnie jak mu podbijam o jakies 100 obrotow pracuje płynnie,a autem musze codziennie dojezdzac do roboty

Opublikowano

Ok,jak pracuje płynnie przy większych obrotach to sprawdź to napięcie ,jak jest uszkodzony komp to często wypadanie zapłonów jest co jakiś czas lub na stałe. 

Druga opcja jest taka że jak pracuje na wyższych ok to wałek wydechowy mógł na lożach się przytrzeć ,mogły urwać się aluminiowe śruby koła vanos co się zdarza. 

Opublikowano

No moze to i wałek ale nie bylo by rożnicy ciepły czy zimny bo u mnie bez znaczenia czy zimny czy rozgrzany.Oprocz wolnych jeździ normalnie przyspiesza itd.Tylko na światłach słabo bo faluje i wiadomo automat dostaje po d.... .Generalnie po kazdym przejeździe  wywala te błedy pewnie łapie je na tych wolnych ,czasem przepustnice.Nic sprawdze te sitka jak beda opiłki to pewnie wałek ,nie zabardzo mam warunki żeby az tak to rozbabracScreenshot_20240930-182642.thumb.png.61fad8a08f28b7409d9b68dd4341f902.png 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...