Skocz do zawartości

  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Screeny z inpy BMW e60 n53 2007


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich… moglibyście rzucić okiem?od czego zacząć?

 dzisiaj podłączyłem BMW pod  komputer,

rowniez  zrobiłem kilka zdjęć z wykresów podczas pracy silnika na wolnych obrotach.

Problem -

zimny silnik wibruje (nie równa praca na biegu jałowym)podczas jazdy podszarpuje,mam wrażenie że silnik po osiągnięciu temperatury zachowuje się dużo lepiej,a nawet  pracuje  tak jak powinien.Auto ma moc i dobrze reaguje na wciśnięcie gazu

Ostatnio wymienione:

-pokrywa zaworów z odma

-uszczelka chlodniczki oleju 

-nowe Świece Ngk

-napinacz paska,pasek

-olej filtry też świeże 

-przepustnica i przepływomierz po czyszczeniu

Dodam również ze Akumulator ma już swoje lata…

 

pozdrawiam

 

 

 

IMG_1226.jpeg

IMG_1225.jpeg

IMG_1212.jpeg

IMG_1210.jpeg

IMG_1214.jpeg

IMG_1213.jpeg

IMG_1217.jpeg

IMG_1216.jpeg

IMG_1227.jpeg

IMG_1224.jpeg

IMG_1223.jpeg

IMG_1222.jpeg

Edytowane przez adaps123

Opublikowano
Teraz, adaps123 napisał(a):

Witam wszystkich…

 dzisiaj podłączyłem BMW pod  komputer,

rowniez  zrobiłem kilka zdjęć z wykresów podczas pracy silnika na wolnych obrotach.

Problem -

zimny silnik wibruje (nie równa praca na biegu jałowym)podczas jazdy podszarpuje,mam wrażenie że silnik po osiągnięciu temperatury zachowuje się dużo lepiej,a nawet  pracuje  tak jak powinien.Auto ma moc i dobrze reaguje na wciśnięcie gazu

Ostatnio wymienione:

-pokrywa zaworów z odma

-uszczelka chlodniczki oleju 

-nowe Świece Ngk

-napinacz paska,pasek

-olej filtry też świeże 

-przepustnica i przepływomierz po czyszczeniu

Dodam również ze Akumulator ma już swoje lata…

 

 

 

IMG_1226.jpeg

IMG_1225.jpeg

IMG_1212.jpeg

IMG_1210.jpeg

IMG_1214.jpeg

IMG_1213.jpeg

IMG_1217.jpeg

IMG_1216.jpeg

IMG_1227.jpeg

IMG_1224.jpeg

IMG_1223.jpeg

IMG_1222.jpeg

 

IMG_1220.jpeg

IMG_1219.jpeg

IMG_1218.jpeg

IMG_1215.jpeg

Opublikowano

Wtryski do sprawdzenia jak masz n53 

Jescze lambdy przed katalizatorem ,a dokładnie ich grzałki bo jak nie grzeją to nie równo pracuje przez minutę a na ciepłym będzie ok. 

Obstawiam u Ciebie padnięty któryś wtryskiwacz. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
21 minut temu, pioteror13 napisał(a):

Wtryski do sprawdzenia jak masz n53 

Jescze lambdy przed katalizatorem ,a dokładnie ich grzałki bo jak nie grzeją to nie równo pracuje przez minutę a na ciepłym będzie ok. 

Obstawiam u Ciebie padnięty któryś wtryskiwacz. 

Dziękuję za sugestie👍

Opublikowano

Pamiętaj w N53 wtryski są badziewnej jakości ,nie wytrzymują długo często nie dożywają 200 tysięcy. 

Wyjmij je i sprawdź na stole probierczym ,jak będziesz chciał kupić używki bo orignał strasznie drogi to już lepiej zamów z aliexpress nowe ,powiem że te chińskie czasami dłużej wytrzymywały niż oryginał ,często orignał po wyciągnięciu z pudełka już lał całkowicie. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Akurat u mnie na 210tys 🙂muszę jeszcze sprawdzic czy przypadkiem nox nie wyrzuca żadnych błędów.co do wtrysków słyszałem że trzeba je wymieniać bank 1 bank dwa nie ma sensu pojedynczo?Czy jest możliwość bezpośrednio sprawdzić który wtrysk leje?

Opublikowano
5 godzin temu, adaps123 napisał(a):

Akurat u mnie na 210tys 🙂muszę jeszcze sprawdzic czy przypadkiem nox nie wyrzuca żadnych błędów.co do wtrysków słyszałem że trzeba je wymieniać bank 1 bank dwa nie ma sensu pojedynczo?Czy jest możliwość bezpośrednio sprawdzić który wtrysk leje?

Sondy nox to najlepiej wyprogramować ,najtaniej ,najszybciej i bez problemów. 

Wtryski można sprawdzić po korektach ,np w bimmertool. 

Jednak sprawdzanie po korektach nie jest miarodajne. 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Próbowałem dzisiaj z tym noxem,udało się tylko odczytać to 

IMG_1253.jpeg

Edytowane przez adaps123
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jesteś Tym autkiem w Holandii ?

Opublikowano

W jakiej miejscowości ? 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Emmen 

 

W miedzyczasie wymienilem sonde przed kątami na banku pierwszym,jest lepiej…ale poranny rozruch to wypadanie zapłonu…dopiero po czasie obroty się normują.

Opublikowano

Daleko, ogarnij sobie jakiś endoskop z Ali albo z Lidla. Zajrzyj do katów czy nie są uszkodzone, jeśli wtryski leją to może je wypalać.

Zawsze możesz kupić jeden, podmieniać jeśli będzie lepiej to wymienisz resztę, zacząłbym od tego drugiego.

 

Możesz też profilaktycznie przeczyscic non return valve, są dwa zaraz obok kolektora wydechowego na jakiś imbus chyba jeśli dobrze pamiętam. Jak je zapcha to są problemy z mieszanką paliwa i nierówna praca.

 

Realoem nr 11

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Oké  wykręcę to i sprawdzę,po pełnym skanie na odpalonym silniku i kasowaniu na odpalonym silniku zostają takie bledy

IMG_1804.jpeg

IMG_1805.jpeg

Opublikowano

Dzięki Dobrze wiedzieć że nox wywala błędy,nie mogę odpalić tych kodów błędów…

Opublikowano
8 godzin temu, Wjk_ck napisał(a):

Już mam dzięki 🙏 

 

Hehe całkiem możliwe ,gdzieś tam na zagranicznych forach bimmera wyczytałem ,że nie do końca dobrze jest wykodowywac Nox.hehe bądź tu mądry…czujnik nic też tani nie jest widziałem .

Opublikowano
40 minut temu, adaps123 napisał(a):

Hehe całkiem możliwe ,gdzieś tam na zagranicznych forach bimmera wyczytałem ,że nie do końca dobrze jest wykodowywac Nox.hehe bądź tu mądry…czujnik nic też tani nie jest widziałem .

Kazdy uzytkownik ma swoje zdanie na ten temat.

 

Akurat wczoraj wylaczalem Nox'a w 330i, 

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://app.tune-x.com/panel/login

Opublikowano

Skomplikowana operacja kolego?

Opublikowano

Pytanie jeszcze czy jak robisz APK to mierzą Ci spaliny. Może nie musi lecz może być problem. Autko emituje więcej tlenków azotu po wykodowaniu i możesz się nie zmieścić w normie.

 

 

Masz tu z chata gpt: 

 

Czujnik NOx (tlenków azotu) w BMW E60 330i mierzy poziom tlenków azotu w spalinach i jest kluczowym elementem systemu redukcji emisji spalin. Działa w połączeniu z katalizatorem NOx i sterownikiem silnika, dostosowując mieszankę paliwowo-powietrzną oraz strategię pracy silnika.

 

Do czego jest potrzebny?

 

1. Optymalizacja spalania – Czujnik NOx pomaga ECU dostosować mieszankę paliwowo-powietrzną, zwłaszcza w silnikach z systemem Lean Burn (uboga mieszanka).

 

 

2. Kontrola emisji – Współpracuje z katalizatorem NOx, redukując emisję tlenków azotu do atmosfery.

 

 

3. Diagnostyka i zgodność z normami – Pozwala na monitorowanie sprawności systemu oczyszczania spalin i spełnianie norm emisji.

 

 

 

Wykodowanie czujnika NOx – plusy i minusy

 

✅ Zalety:

 

Brak kosztów wymiany – Czujniki NOx często się psują i są drogie (nawet kilka tysięcy złotych).

 

Lepsza kultura pracy silnika – W przypadku awarii czujnika ECU może przejść w tryb awaryjny, ograniczając osiągi.

 

Mniejsza awaryjność – Często problematyczny katalizator NOx może być usunięty bez negatywnego wpływu na jazdę.

 

 

❌ Wady:

 

Podwyższona emisja spalin – Samochód może emitować więcej tlenków azotu, co wpływa na środowisko.

 

Problemy z przeglądem – W niektórych krajach i regionach usunięcie systemu NOx może skutkować niezaliczeniem przeglądu technicznego.

 

Potencjalne spalanie – W niektórych przypadkach ECU może wprowadzić bogatszą mieszankę, co zwiększa zużycie paliwa.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Jeszcze dziś natknąłem się na coś takiego, może pomoże. 

NOx problems

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Tak wyglądają świece po jakimś 1000km ale przyjrzałem się cewką nie wszystkie są bosch-a a na jednej jest data 2014🧐jak myślisz najlepiej to chyba nowe cewki ??

IMG_1881.jpeg

IMG_1882.jpeg

Opublikowano

Nie zaszkodzi wymienić, te cewki nie należą do długowiecznych. 

Na tyle ile widać na zdjęciach to świece wyglądają podobnie. 

Możesz też zmierzyć świece - opór, ostatnio miałem taki przypadek, że nowa świeca NGK okazała się śmietnikiem. Po wymianie wypadał zapłon, przed wymianą tego nie było. I tylko jedna była felerna.

W dzisiejszych czasach ciężko się naprawia samochody... Ech... 

Masz w ECU zapisane który cylinder wypada, jeśli wypada?

Opublikowano

Może spróbuj usunąć korekty krótkie i długie. 

W link

23 godziny temu, Wjk_ck napisał(a):

Jeszcze dziś natknąłem się na coś takiego, może pomoże. 

NOx problems

Punkt 2 

 

Sprawdź w INPA jak wyglądają korekty na ten moment, zresetuj, cała procedura jest tam elegancko opisana i zobacz jakie korekty zapisze.

 

 

Wykręcałeś te non return valve? Przemyj je jakimś break cleaner tak żeby było słychać jak potrząśniesz że kuleczka lata. 

Dokrecasz na 15 Nm.

  • Lubię to! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...