Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

błąd 4CD0 i 497D


MarceL

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jeżdżę BMW X3 E83 (wcześniej miałem same VWeje). Jest to dość ładnie utrzymany egzemplarz z roku 2010 z silnikiem N47 177KM.

Od samego początku występuje błąd 4CD0 (Sterownik ciśnienia doładowania) oraz 497D (Czujnik ciśnienia gazów spalinowych przed turbiną). Po wykasowaniu, błędy natychmiast powracają, nawet bez uruchomioenia silnika. Co może być powodem takiej sytuacji, no co zwrócić uwagę? Stan dpf przedtawia się nieźle. Poziom sadzy 9%, popiół 4,8g, sadza 5,6g.

Mam Kabel obsługujący Inpę na USB oraz 2 moduły BT ale jakieś podóbki bo nie działają z Bimmer Tool.

Jaki polecacie interface do szybkiego, bieżącego sprawdzania stanu dpf przez BT na smartfonie z adroidem? Najlepiej taki, który obsłuży jeszcze inne przydatne programy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Administrator

BimmerTool to dobre narzędzie do szybkiej diagnostyki, nie musisz mieć żadnych modułów BT, wystarczy zwykły kabel od INPY + złącze / przejściówka OTG.

Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ugreen-adapter-kabel-otg-z-usb-3-0-na-usb-typ-c-11949673787?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:queryandcategory&bi_c=MTllZTdiZDgtODczNi00MDMzLWJmMTEtYjFjYmU1ZjcyMWNkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=8d02e613-e124-4795-8228-93f49f86ba67

4CD0 to błąd nastawnika turbosprężarki

497D to wydaje mi się, że coś z EGR

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, DracoBlue napisał(a):

BimmerTool to dobre narzędzie do szybkiej diagnostyki, nie musisz mieć żadnych modułów BT, wystarczy zwykły kabel od INPY + złącze / przejściówka OTG.

Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ugreen-adapter-kabel-otg-z-usb-3-0-na-usb-typ-c-11949673787?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:queryandcategory&bi_c=MTllZTdiZDgtODczNi00MDMzLWJmMTEtYjFjYmU1ZjcyMWNkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=8d02e613-e124-4795-8228-93f49f86ba67

 

Ten wariant już mam ogarnięty ale myślałem o czymś prostrzym i może nawet na stałe. Mały interface na stałe wciśnięty w OBD do tego mały tablecik obok fabrycznej nawigacji z BToolem, Yanosikiem i radiem internetowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

To polecam interfejs Carista

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, DracoBlue napisał(a):

4CD0 to błąd nastawnika turbosprężarki

497D to wydaje mi się, że coś z EGR

Co ciekawe te błędy występują od razu po skasowaniu. Nawet bez uruchamiania silnika.

Wymieniałem już czujnik ciśnienia spalin przed turbiną ale ten błąd ciągle występuje, nawet jak odepnę czujnik całkowicie. Możliwe żebym miał za "słaby" skaner do usuwania błędów?

 

Ten wątek chyba umieściłem o "piętro" za nisko, jeśli można go przenieść o poziem wyżej to poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DracoBlue napisał(a):

To polecam interfejs Carista

OK i tak zartobię. Co jeszcze przydatnego oprócz BToola na tym uruchomię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2023 o 13:16, DracoBlue napisał(a):

To polecam interfejs Carista

Niestety moje auto wg producenta nie występuje na liście wspieranych...

 

1-series & 1-M (E81/E82/E87/E88) 2008-2013: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
3-series & M3 (E90/E91/E92/E93) 2008-2012: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
5-series & M5 (E60/E61) 2008-2010: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
6-series & M6 (E63/E64) 2008-2010: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
X1 (E84) 2010-2015: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
X5 (E70) 2008-2013: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
X6 (E71) 2008-2013: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
Z4 (E89) 2009-2016: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje

VGATE mi odpisał, że ich sprzęt też sobie nie poradzi z tym silnikiem.

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Tak ale Carista współpracuje dobrze z BimmerTool, a bimmertool obsługuje silniki N47 z tego co wiem :) Napisz do autora aplikacji bimmertool jest tutaj na forum @pawelgawel

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.