Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

błąd 4CD0 i 497D


MarceL

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jeżdżę BMW X3 E83 (wcześniej miałem same VWeje). Jest to dość ładnie utrzymany egzemplarz z roku 2010 z silnikiem N47 177KM.

Od samego początku występuje błąd 4CD0 (Sterownik ciśnienia doładowania) oraz 497D (Czujnik ciśnienia gazów spalinowych przed turbiną). Po wykasowaniu, błędy natychmiast powracają, nawet bez uruchomioenia silnika. Co może być powodem takiej sytuacji, no co zwrócić uwagę? Stan dpf przedtawia się nieźle. Poziom sadzy 9%, popiół 4,8g, sadza 5,6g.

Mam Kabel obsługujący Inpę na USB oraz 2 moduły BT ale jakieś podóbki bo nie działają z Bimmer Tool.

Jaki polecacie interface do szybkiego, bieżącego sprawdzania stanu dpf przez BT na smartfonie z adroidem? Najlepiej taki, który obsłuży jeszcze inne przydatne programy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

BimmerTool to dobre narzędzie do szybkiej diagnostyki, nie musisz mieć żadnych modułów BT, wystarczy zwykły kabel od INPY + złącze / przejściówka OTG.

Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ugreen-adapter-kabel-otg-z-usb-3-0-na-usb-typ-c-11949673787?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:queryandcategory&bi_c=MTllZTdiZDgtODczNi00MDMzLWJmMTEtYjFjYmU1ZjcyMWNkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=8d02e613-e124-4795-8228-93f49f86ba67

4CD0 to błąd nastawnika turbosprężarki

497D to wydaje mi się, że coś z EGR

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, DracoBlue napisał(a):

BimmerTool to dobre narzędzie do szybkiej diagnostyki, nie musisz mieć żadnych modułów BT, wystarczy zwykły kabel od INPY + złącze / przejściówka OTG.

Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ugreen-adapter-kabel-otg-z-usb-3-0-na-usb-typ-c-11949673787?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:queryandcategory&bi_c=MTllZTdiZDgtODczNi00MDMzLWJmMTEtYjFjYmU1ZjcyMWNkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=8d02e613-e124-4795-8228-93f49f86ba67

 

Ten wariant już mam ogarnięty ale myślałem o czymś prostrzym i może nawet na stałe. Mały interface na stałe wciśnięty w OBD do tego mały tablecik obok fabrycznej nawigacji z BToolem, Yanosikiem i radiem internetowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, DracoBlue napisał(a):

4CD0 to błąd nastawnika turbosprężarki

497D to wydaje mi się, że coś z EGR

Co ciekawe te błędy występują od razu po skasowaniu. Nawet bez uruchamiania silnika.

Wymieniałem już czujnik ciśnienia spalin przed turbiną ale ten błąd ciągle występuje, nawet jak odepnę czujnik całkowicie. Możliwe żebym miał za "słaby" skaner do usuwania błędów?

 

Ten wątek chyba umieściłem o "piętro" za nisko, jeśli można go przenieść o poziem wyżej to poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DracoBlue napisał(a):

To polecam interfejs Carista

OK i tak zartobię. Co jeszcze przydatnego oprócz BToola na tym uruchomię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2023 o 13:16, DracoBlue napisał(a):

To polecam interfejs Carista

Niestety moje auto wg producenta nie występuje na liście wspieranych...

 

1-series & 1-M (E81/E82/E87/E88) 2008-2013: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
3-series & M3 (E90/E91/E92/E93) 2008-2012: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
5-series & M5 (E60/E61) 2008-2010: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
6-series & M6 (E63/E64) 2008-2010: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
X1 (E84) 2010-2015: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
X5 (E70) 2008-2013: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
X6 (E71) 2008-2013: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje
Z4 (E89) 2009-2016: zaawansowana diagnostyka, modyfikacje

VGATE mi odpisał, że ich sprzęt też sobie nie poradzi z tym silnikiem.

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Tak ale Carista współpracuje dobrze z BimmerTool, a bimmertool obsługuje silniki N47 z tego co wiem :) Napisz do autora aplikacji bimmertool jest tutaj na forum @pawelgawel

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mój problem z błędami został rozwiązany przypadkowo gdy dałem auto do gruntownego przeglądu. Kabelek (chyba od EGR) nie był podłączony. Po podłączeniu błędy już nie wyskakują.

Ale i tak mam podejrzenia co do kondycji turbiny. Czasami auto przyśpiesza tak, że aż chce się jeździć a innym razem po prostu  zwyczajnieeee jeeedziieee.... (w sensie bez banana na twarzy).

Czy Bimmer-Toolem mogę sprawdzić stan turbiny?  Albo czym ewentualnie przez elma?

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Bimmertoolem możesz zrobić logi dynamiczne i przejrzeć jak turbo wstaje i czy trzyma się zadanych bądź nie doładowuje.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakładce AKTUALNE/OCZEKIWANE? Które parametry wybrać do porównania?

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak coś jest nie tak z moją turbinką ale nie mogę tego sprawdzić dokładnie.

Robię logi on-line, zadane doładowanie. W trakcie pracy BimmerToola widzę jak wyglądają wartości i trochę się różnią Aktualne od Oczekiwanych. Jednak dokładnie ile nie mogę powiedzieć, bo plik z zapisem wychodzi mi jakiś dziwny (w załączeniu). Podczas pracy odczyty Akt/Oczek. są na poziomie 1000 i więcej a w pliku 999999 i 99... Jak to zinterpretować?

aktualne-oczekiwane_2024-04-23_171752.csv

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Cześć, https://log.tunezilla.com/s/U1YCIpCR

Log jest nie kompletny, brakuje obrotów silnika. Możesz ustawić takie opcje jak ja mam i zrobić jeszcze raz. Jechać na 3 biegu zwolnić do 1500obr, odpalić logowanie i gaz w podłogę do 4500obr i przerwać loga.

Screenshot_20240424_103112_bimmer-tool.jpg

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Turbo nie doładowuję, a w na wyższych obrotach przeładowuje. Turbina do weryfikacji nastawnik/sterownik turbiny. Warto zweryfikować też EGR czy się nie blokuje.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Dam do zdiagnozowania.

A jak Ci się udało odczytać ten plik? Jak go trzeba dostosować aby był czytelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam jeszcze jeden log. Na razie jeszcze nie jest zgodny z procedurą (czyli 1500-4500, trzeci bieg itp.) bo muszę w tym celu gdzieś za miasto pojechać. Ale parametry są wszystkie. Rozumiem, że nie jest dobrze i trzeba się zająć tematem poważniej?

aktualne-oczekiwane_2024-04-25_073814.csv

https://log.tunezilla.com/s/cNMgBsqe

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie domaga, za duza roznica pomiedzy żądanym a aktualnym boostem.

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika.  Na szybko zaślepił EGR ale nic to nie zmieniło. Zostawiam auto po majówce, podejrzewa geometrię turbiny.

Nie wiem w jakim stanie mam klapki na kolektorze bo chyba od nowości nie były ruszane (na liczniku 174tys km). Czy zapchany dolot może dawać taki efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

@MarceL oczywiście. Silniki N47 i N57 mają tendencję do zawalania kolektora sadzą... Warto wyczyścić i przy okazji wymienić klapki.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podpowie mi ktoś jaką potrzebuję uszczelkę do kolektora, z klapkami czy bez? Nr vin: WBAPE11080WK08559. Bo jak próbowałem zamówić z allegro z klapkami to mi powiedziano, że do mojego bez klapek. Silnik N47, Numer silnika 80477346.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Uszczelki do kolektora ssącego -

4szt - 11617801438 - NR 2 na zdjęciu

1szt - 11617801943  - NR 19 na zdjęciu

image.png

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...