Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

błąd 4CD0 i 497D


MarceL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Dziwnie tego loga robisz, zrób na jednym biegu np 3 od 1500 obr i gaz w podłogę do 4500 tyś obr

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Oto log robiony zgodnie z instrukcją. Dwa pierwsze wzrosty z kickdownem, trzeci bez.

 

https://log.tunezilla.com/chart/813230#H8KLCAA6dDxmAgNNwo3DjQrDgjAQwoTDn2XDjxNowrDDvj1Lw4hhwrVLDMKkTUnCtkV9elPCi8OgZQ7DnzfDjDhHRcOGwrzCihlYwrnCihI6WMOrw6HDqMKew4dbwpzDhMKEwpLCl8K5NsK+w4PClEt8C8KBOMKlwpZBJinCrELCm8OlYTAvw4PDj8K4w5VBJcKGwod+RRvDvhPCrl3CoMOHCRfDmA4HHHHDhsOVwoPDrD7CsmjCrnPCisO6w7vCsMK9w7cfWBFiIMKoAAAA

Poproszę o ocenę czy ten wykres już jest prawidłowy. Dodam, że w zależności od tego czy funkcja Czasu jest na nim widoczna czy nie, to zależność między doładowaniem oczekiwanym a rzeczywistym jest zupełnie różna. A to już mnie bardzo dziwi. 

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Na wykresie widać, że turbo nie trzyma się zadanych - teraz przeładowuje. Może coś więcej powie @BimmerPerformance na ten temat.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Jeździ się trochę lepiej niż poprzednio. Ale mam rozumieć, że te różnice, które są teraz są niedopuszczalne?

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

@MarceL jedzie lepiej bo przeładowuje, a wcześniej chyba nie doładowywało? @BimmerPerformance zajmuję się chiptuningiem, zapewne powie więcej coś na ten temat.

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Tak, wcześniej nie doładowywało od dołu, wyżej było lepiej. 

To czekam jeszcze na wypowiedź innych osób zanim pojadę z reklamacją.

Ciekawi mnie jeszcze, czy żeby te dwie krzywe były bardziej zbliżone do siebie to wystarczy jakaś "regulacja" np. nastawnika czy raczej remont turbiny. Ewentualnie czy jazda w takim stanie wiąże się z jakimiś przykrymi konsekwencjami.

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie jest turbo?

Ile auto ma nalatane?

Jest tyle niewiadomych ze ciezko cokolwiek powiedziec.

Kazdy kto siedzi w chiptuningu, najpierw sprawdza auto czy trzyma chociaz serie, albo czy nie ma problemow.

 

Tutaj ewidentnie turbo leci w kulki, raz nie doladowuje, drugi raz przeladowuje

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Stanu turbo nie znam

Na liczniku 174 tys. Możliwe, że auto faktycznie tyle ma bo stan bardzo dobry. Wcześniej niedoładowywało, teraz przeładowuje. Żadne błędy przy skanowaniu nie wychodzą. Kłopotem było tylko to przyśpieszanie podczas startu. Teraz po "naprawie" jest lepiej ale wykres jest jaki jest, więc zastanawiam się czy zostawić to w takim stanie i jeździć póki coś nie padnie. Czy może powinienem już zacząć działać, żeby nie narazić się na większy wydatek? 

Czym oprócz cyferek może się objawiać taki stan wykresu.         https://log.tunezilla.com/s/cU5fvkdv

Spadek mocy, głośniejsza praca? 

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po mapie silnika?

Na poczatku postow pisales ze EGR byl odlaczony.... pytanie dlaczego?

Dobra solucja na EGR OFF nie wymaga odlaczenia wtyczki od zaworu EGR, przynajmniej nie ta ktora ja uzywam.

 

Jezeli problem pojawil sie po mapie silnika, polecam wrzucic serie i sprawdzic jak auto zachowuje sie na serii.

Jak wszystko bedzie ok, wtedy wiadomo ze problem lezy po stronie tunera

Potrzebujesz pliki tuningowe? Stage 1 / EGR Off / DPF Off / AdBlue OFF / inne?

https://ecufilesperformance.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Hmm..

Nic mi nie wiadomo aby była robiona mapa. Nie znam też powodu odłączenia EGR. W każdym razie po podpięciu EGR ustąpiły błędy, o których pisałem wcześniej. Obecnie żadne błędy nie występują. Pewnie nawet bym się nie czepiał (nie zauważył) tego przeładowania turbiny gdybym wykresu nie zobaczył. Wcześniej jeździłem 105 konnym TDI Touranem, więc ten X3 z N47 jakby nie jechał to będzie lepiej od poprzedniego.

Auto ogólnie jeździ "dobrze". Tzn. Raz jest zupełnie OK, innym razem potrzebuje sekundy lub dwóch aby zacząć się dynamicznie rozpędzać. Nie wiem od czego to zależy (może od obrotów i od biegu).

Czy takie przeładowanie jest bezpieczne dla samochodu? Mogę z tym poczekać czy trzeba działać szybko?

Czy taki stan rzeczy może być wywołany ewentualnym chip tunningiem? Tzn. wiadomo, że chip wymusza wyższą wydajność turbiny ale czy Wartości Oczekiwane to są wartości jakich oczekuje chip czy te które oryginalnie siedzą w komputerze? 

Edytowane przez MarceL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...