Skocz do zawartości
  • Witaj na BimmerTech.pl

    Cześć Pasjonacie! Miło Cię powitać na najlepszym forum BMW.

    Aby w pełni korzystać z forum wymagana jest Rejestracja.

     

Problem z lampą


Copretti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z lampą a mianowicie postaram się dobrze wszystko opisać. Zaczęło się od tego że w zimę używałem pochłaniacza wilgoci do lamp i na wiosnę z tego woreczka poleciała jakąś ciecz i w lampie zrobiło się zwarcie. Bi Xenon działa normalnie mam błąd że świateł pozycyjnych, kierunków i doświetlania zakrętów. Zacząłem więc ratować lampę rozebrałem wyczyściłem wszystko kostki itd. spryskałem od usuwania wilgoci i przed założeniem klosza podłączyłem i kurde dalej to samo więc mówię może coś z płytką TMS ale zamieniłem płytki i drugą lampa która działa normalnie i tam płytka też działa normalnie wiec zamieniłem potem moduły LED od ringów i znowu to samo tam działają normalnie tu w tej lampie nie albo bardzo słabo albo mrugnął 2 razy i gasną, nie zmieniałem modułu od kierunków i myślę czy może od wywala błąd na resztę modułów ale znowu z tym kierunkiem jest tak że świeci się część diod cały czas a czasem nie świecą wogole kierunek ogólnie przy włączeniu działa i mruga a czasami nie...i teraz gdzie dalej szukać przyczyny czy trzeba spróbować to zaprogramować na nowo czy problem jest gdzieś dalej w wiązce doprowadzającej prąd do lampy...nawet kupiłem druga lampę orginalna używana i poskładałem moduły i dalej jest ten sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Z tego co pamiętam musisz adaptować moduł tms ,bo nic nie da tobie założenie drugiej lampy bez adaptacji modułu. 

Robiłem to raz skanerem launch ,można esysem tylko trochę dłuższa i bardziej skomplikowana droga ale jest parę filmików krok po kroku na YT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bimmercode na pewno nie😀

Powiem tak w pl niestety mało jest jakiś poradników z obsługi istt, esys itp,nikt nie chce się za bardzo dzielić wiedzą bo każdy liczy tylko na Niestety taka mentalność w tym kraju panuje.Na forach zagranicznych też nie ma nieraz wszystkiego w 100% pokazane i wtedy jak uwalisz sobie moduł to koszta kolosalne.

Podpowiem tobie że jak chcesz robić adaptacje ,kodować , przyuczać moduły,sprawdzać parametry to kup sobie launch x431 elite tylko do BMW ( 400 zł na aliexpress ) chyba że chcesz inne auta też diagnozować ,kodować to wtedy zwykły duży x431 za 1800zl. 

Gwarantuję ci że launchem sobie sam wszystko zrobić a to jest tak proste i szybkie że polecam każdemu ,lampę zagłosujesz w ciągu minuty od podłączenia urządzenia.

 

 

 

Edytowane przez pioteror13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz icom do isty czy chcesz po kablu enet robić ? Jeśli po kablu enet i bez mocnego prostownika minimum 40a do auta to możesz szukać nowego czystego modułu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki żółty enet właśnie a czemu mówisz że nie wytrzyma akumulator? Mam nowy ogólnie z pół roku ma...a ten Launcher dobry? Może bym kupił nawet ta większą wersję bo przy autkach się trochę grzebie...podeślij link jak może który launch dobry

Edytowane przez Copretti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zapłonu masz załączone wszystkie moduły a w takiej serii 5 czy 7 jest duże obciążenie w piku nawet 60 amper w zależności od wyposażenia i spadek napięcia może spowodować błąd w trakcie kodowania modułu a w tedy może też wywalić tobie i jeszcze inne moduły które ciężko odratować nieraz i jest to bardzo ciężkie. 

Icom stabilizuje napięcie ,bez niego nie powinno nic się robić oczywiście są emulatory icom które oszukają napięcie ale nie powinno się tak nic kodować. 

Poczytaj sobie o launch x431 pro ,za dwa tysiące na aliexpress będziesz miał w polskiej wersji i z aktualizacjami dożywotnimi.Jest to bardzo prosty program ,nie musisz się na nim znać bo on sam po kolei mówi tobie co masz zrobić. 

Teraz ja też muszę w końcu swój kupić a nie pożyczać bo jest to zajebista opcja. 

Za 3600 masz razem z modułem do kodowania 90% kluczy do aut. 

Ogólnie launch to najlepsza i najtańsza opcja.

Jak byś chciał istę gotową ze wszystkim to dysk ssd 800zl plus do tego chiński klon icom drugie 800 więc moim zdaniem to się nie opłaca ,bo i tak nie będziesz wiedział jak wykorzystać w pełni inpe ,esysa i inne a nikt cię tego nie nauczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej będziesz miał to zrobić esysem ,jeśli go nie masz to na olx z tego co pamiętam za 100zl był z spzdata Elite i aktywacją,nawet z instalacją zdalną jak byś sobie nie radził ,a turiotal z kodowania modułu esysem znajdziesz na YT,nie jest to jakoś aż tak strasznie trudno ,tylko zawsze jak używasz takich programów to najlepiej prostownik przynajmniej 20 amper. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są na allegro,bo z aliexpress to nie zwrócisz,ale tym Elite za 400zl to dużo rzeczy też zrobisz jak się niem koduje moduł frm,cas,elv i inne to i lampy zakodujesz z tego co pamiętam bo ma te same opcje co droga wersja tylko jest po prostu do jednej marki ,ale polecam za 400 zł nie kupisz nic lepszego do amatorskiego kodowania ,adaptacji ,resetowania i sprawdzania parametrów niczego lepszego nie znajdziesz.

A jak chcesz sobie robić różne zmiany czasu świecenia lamp ,aktywację kierunków jako obrysówek i wiele innym to aplikacja bimmercode kupujesz licencję

Według mnie to najlepszy pakiet dla laika nie chcącego nic zepsuć to tak esys pełny(ale tu jednak zawsze można coś zepsuć 😆),launch x431,aplikacja bimmercode,bimmertool oczywiście musisz aktywować je do pełnej wersji ale to nie jest duży wydatek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrócic zwroce normalnie trzeba tylko patrzeć przy aukcji jeśli jest zwrot do 90 dni i robisz i tyle dziś odesłałem router. Bimmercodeem się bawiłem miałem pełną wersję a właśnie widzialem film jak gość koduje lampę launchem i w komentarzach pisał las IE że opcja a jest dostępna tylko w wersjach tych większych ale może te małe jak są tylko do BMW to też maja

Edytowane przez Copretti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta mała elite ma te same opcje tylko po prostu do jednej wybranej marki dlatego tyle kosztuje.

Ja tam gwarantuje że nie ma po co zwracać bo zawsze się przyda, a 400 zł w tych czasach to nic za takie możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jeśli wymieniłem moduł z tamtej lampy a ten z tej zalanej tej dobrej lampie chodzi to czy powinienem to kodować... Czy to już chodzi o kodowanie ECU?... Myślę że zmieniałem moduły a spróbuję jeszcze najpierw zamienić lampy miejscami czy będzie to samo 

 

Edytowane przez Copretti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie spięcie poszło dalej i moduł TMS nie dostał ale oberwało się pewnie modułowi frm ,dlatego możesz mieć nadal problem. 

Wkładając nowy(używany ) FRM musisz go przypisać do auta ,a najłatwiej to zrobić launch,autel,xtool i inne. 

FRM 3 są wrażliwe ,nawet przy zmianie akumulatora potrafią się uwalić,lub przy słabym aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz czyli niż przyczyna.moze być gdzieś dalej, tylko czy znowu ten FRM jeśli tam poszło coś to nie powinien odłączyć obu lamp a tylko z lewa jest problem i to w sumie z ledami a Xenon który myślę większe obciążenie daje działa normalnie i przetwornica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Sprawdzałeś błędy FRM czy wyświetla błąd zwarcia, usuwałeś go? A może jest odpowiedzialny za to jakiś bezpiecznik?

BMW E60 530d 218km + chip

Olej: Ravenol VST 5w40 + Archoil AR9200 v2

www.grafidea.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim spięciu jest dużo możliwości ,widziałem masz błedy z jbe też mógł dostać ,REM będzie dobry ,tylko bezpieczniki poszły pewnie. 

Błędy z FZD miałeś wcześniej ? jeśli nie to i on dostał bo coś za dużo ma błędów tak jak by całkowicie go wywaliło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mnie teraz w domu będę dopiero w weekend ale ogólnie to część tych błędów się skasowało z tego co niektóre sprawdzałem to pisałem że to no od inteligentnych klamek...FZD może wywala błędy przez to że żarówki wewnątrz zmienione na ledy 

Edytowane przez Copretti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniłeś na ledy to w bimmercode możesz zrobić konwersacje na LED 

Hmm,ale wewnątrz jak zmieniłeś to nie powinno nic mieć wspólnego co innego jak być miał np w lampie Xenon i zmienił byś na LED to wtedy by był błąd. 

Ciężko tak czarować bo po najmniejszym spięciu wszystko jest możliwe ,im więcej modułów w aucie tym więcej do uwalenia po takiej akcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...